Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Naprodaj je mustang Steva McQueena

Cena za enega najbolj prepoznavnih filmskih rekvizitov bi se na današnji dražbi lahko povzpela na več milijonov dolarjev.
Ford mustang GT fastback je zverina, s katero je Steve McQueen nastopil v enem najbolj slavnih policijskih pregonov vseh časov. FOTO: Mecum Auctions
Ford mustang GT fastback je zverina, s katero je Steve McQueen nastopil v enem najbolj slavnih policijskih pregonov vseh časov. FOTO: Mecum Auctions
10. 1. 2020 | 12:05
15. 1. 2020 | 10:05
8:28
Danes bodo na avtomobilski dražbi Mecum v Kissimmeeju na Floridi prodali enega najslavnejših filmskih rekvizitov vseh časov, legendarni ford mustang, s katerim je Steve McQueen dirkal v akcijski kriminalki Bullitt iz leta 1968. Čeprav lastnik avtomobila Sean Kiernan ni postavil izklicne cene, so poznavalci prepričani, da bo lahko iztržil več milijonov dolarjev, kar je precej več, kot je zanj odštel njegov oče – leta 1974 ga je namreč kupil za 6000 dolarjev (okoli 5400 evrov).

Ford mustang GT fastback v barvi highland green s 6,4-litrskim motorjem V8 je bil zvezda neprekinjenega desetminutnega avtomobilskega lova, ki je potekal po strmih ulicah San Francisca. S kovinsko zverino se je kralj »coola« Steve McQueen v vlogi detektiva Franka Bullitta zapodil za zločincema, ki sta mu poskušala ubežati v črnem dodgeu chargerju. To je bil prvi filmski pregon, ki so ga posneli tako, da so gledalci lahko spremljali dirko iz notranjosti avtomobila.


Nevarne prizore je hotel posneti sam


Bullitt danes velja za kultno filmsko klasiko iz 60. let. FOTO: promocijsko gradivo
Bullitt danes velja za kultno filmsko klasiko iz 60. let. FOTO: promocijsko gradivo


Dirka je bila izjemno uspešna, navdihnila je številne druge avtomobilske pregone v filmih, kot so Samo še 60 sekund, Francoska zveza, Brata Blues, Smokey in Bandit, Avto smrti ... Temno zeleni ford mustang, letnik 1968, ki je danes na dražbi, je bil eden od dveh, ki ju je Ford Motors priskrbel za potrebe filma. V njem so posneli večino bližnjih posnetkov z McQueenom, drugi avto pa sta vozila kaskaderja Bud Ekins in Loren James. McQueen, ki je bil tudi v resničnem življenju strasten dirkač, je sprva hotel vse nevarne prizore posneti sam, ob prigovarjanju studia pa je nalogo vendarle prepustil kaskaderjema.



Tedaj osemintridesetletni igralec je bil izjemno dlakocepski glede videza vozila. Dal je odstraniti vse kromirane poudarke, značke in napise, vključno z zaščitnim znakom mustanga – konja v galopu –, navadna platišča so zamenjali z dirkalnimi torq thrust, barvo so spraskali, da bi bila avtomobila videti rabljena, namestili so tudi posebne nosilce za kamere. Predelavo mustanga je vodil nekdanji dirkač Max Balchowsky in motorju dodal nekaj konjskih moči ter ga napravil glasnejšega (režiser Peter Yates se je odločil glasbeno podlago zamenjati z grmenjem motorja in škripanjem zavor), predelal je tudi zavore, vzmetenje in ojačal šasijo. Z večjo močjo in boljšo vodljivostjo sta avtomobila na ravnih odsekih presegla 170 kilometrov na uro.



Med predelavo so originalni krmilni sistem nadomestili z obročem iz mustanga shelbyja. FOTO: Mecum Auctions
Med predelavo so originalni krmilni sistem nadomestili z obročem iz mustanga shelbyja. FOTO: Mecum Auctions


Po snemanju pozabljen


Natanko 10 minut in 53 sekund je bilo potrebnih, da je McQueenov mustang zaslovel, a je kmalu po koncu snemanja utonil v pozabo. Kupil ga je uslužbenec Warner Brosa in se z njim vozil v službo, nato je leta 1970 prešel v roke Franka Marrance, (pravega) detektiva iz New Jerseyja. Štiri leta pozneje je Marranca zanj objavil oglas v reviji Road & Track, v katerem je pisalo: »Mustang bullett, letnik 1968, ki ga je vozil Steve McQueen v filmu … Najboljša ponudba.« (Napačno črkovanje naslova filma je ostalo.). Kupil ga je Robert Kiernan iz New Jerseyja, vozila pa ga je njegova soproga, ki je učila v bližnji šoli.

Ravno v tem času ga je izsledil McQueen, ki ga je vztrajno iskal, da bi ga pridružil svoji avtomobilski zbirki. »Na vas sem se obrnil, da bi dobil nazaj svoj mustang letnik 1968. Želel bi si ga obdržati v družini, takšnega, kot je bil v prvotnem stanju, nočem ga restavrirati,« je zvezdnik zapisal v pismu, naslovljenem na družino Kiernan, in obljubil, da jima bo našel zamenjavo za avtomobil, če ne bo cena previsoka, in pristavil, da v nasprotnem primeru »lahko pozabijo na ponudbo«. Kiernanovi so odklonili, avtomobil pa je bil njihovo vsakdanje prevozno sredstvo do leta 1980, ko se je mu pokvarila sklopka, in je nato dolga leta stal v garaži na družinskem posestvu. Istega leta je Steve McQueen umrl zaradi raka na pljučih.

Pod pokrovom mustanga se skriva 6,4-litrski motor V8, ki  proizvede najmanj 300 konjskih moči pri 4.800 vrtljajih na minuto.  FOTO: Mecum Auctions
Pod pokrovom mustanga se skriva 6,4-litrski motor V8, ki  proizvede najmanj 300 konjskih moči pri 4.800 vrtljajih na minuto.  FOTO: Mecum Auctions



 

»To je neverjeten artefakt«


V naslednjih letih se je mustang z družino večkrat selil, nazadnje so ga vzeli s seboj na kmetijo v bližini Nashvilla v Tennesseeju, kjer so se dokončno ustalili. Ko je Ford leta 2001 predstavil novo različico avtomobila, imenovano bullitt, ki ga je navdihnil McQueenov avto iz filma, sta se lastnika odločila, da bosta obnovila svoj avto, a so Robertu kmalu zatem diagnosticirali parkinsonovo bolezen, zato je načrt padel v vodo. Sean je po očetovi smrti avtomobil vendarle spravil v vozno stanje, predstavili pa so ga leta 2018 ob nastanku tretje serije mustanga bullitt na avtomobilskem sejmu v Detroitu. »Kar 89 odstotkov originalnega vozila se je ohranilo. To je neverjeten artefakt,« je povedal Kevin Marti, strokovnjak za starodobnike, ki je prišel ocenit, ali gre za originalno vozilo iz filma.

Ford mustang GT fastback. FOTO: Mecum Auctions
Ford mustang GT fastback. FOTO: Mecum Auctions


Kiernan je nekaj časa premleval, kaj storiti z avtom, ki so ga v tem času že sprejeli v nacionalni register zgodovinskih vozil – nekateri so mu predlagali, naj z njim posname nov film, a so zamisel zapustili, ker je bilo težko dobiti finančna sredstva –, nazadnje pa se je odločil, da ga bo prodal. Pri izbiri avkcijske hiše se ni odločil za prestižni RM Sotheby’s in Gooding, ki sta večkrat dražili zvezdniške avtomobile (za enajst milijonov dolarjev, okoli deset milijonov evrov, so denimo prodali ford GT40 letnik 1968, ki ga je Steve McQueen vozil v filmu Le Mans), ampak za družbo Mecum Auctions, ki slovi po ameriških starodobnikih.

Kiernan je vozilo ponudil brez izklicne cene. Kot je razložil za ameriške medije, je to storil zato, ker mustanga noče dvakrat prodajati. »V garaži imam samo dve parkirni mesti,« se je pošalil. Predsednik in ustanovitelj avkcijske hiše Mecum meni, da bodo za avto iztržili najmanj tri milijone dolarjev. Kupec bo dobil originalne dokumente in potrdila, da gre za originalno vozilo iz kultnega filma, in pismo, ki ga je Steve McQueen v 70. letih poslal družini Kiernan.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine