Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Starodobniške naložbe – od kripe do bogastva

Ko se staremu avtomobilu dviga vrednost: Naložbeni potencial je hkrati tudi tveganje – Nekateri se dražijo, drugi nikoli
Za lamborghinija miuro, enega najlepših superšportnih avtomobilov vseh časov, je treba imeti na bančnem računu vsaj dober milijon evrov. Foto Lamborghini
Za lamborghinija miuro, enega najlepših superšportnih avtomobilov vseh časov, je treba imeti na bančnem računu vsaj dober milijon evrov. Foto Lamborghini
5. 8. 2019 | 15:00
5:22
Marsikatera zgodba o starodobnem vozilu je povezana z vprašanjem, ali gre pri nakupu za obetavno, stabilno ali slabo naložbo. Odgovorov je toliko, kot je starodobnih vozil.

Pozabite na vrednostne papirje, zlato, diamante, obveznice, valutne stavnice in temu podobne naložbene špekulacije. Precej bolj donosne in tudi varnejše naložbe so klasični avtomobili prestižnih znamk. Njihov potencial je po mnenju mnogih še vedno izjemen, čeprav je v zadnjem desetletju nekaterim vrednost že enormno zrasla, kakor ni skoraj noben borzni indeks. Nekoč so bili nekateri med njimi celo grdi rački avtomobilske industrije, zdaj so beli labodi, ki bi jih marsikdo rad imel v domači garaži oziroma finančnem portfelju.




Vse to se sliši precej enostavno. A ni! Začnimo pri osnovah. Najprej, če želite velik donos, je treba pozabiti na velikoserijske limuzine, petvratne kombilimuzine in karavane! Tovrstni avtomobili imajo le izjemoma vidnejši naložbeni potencial. Svetla točka so štirikolesniki pomembnejših državnikov, znanih osebnosti ali maloserijski in po specifičnih zahtevah izdelani eksoti, ki so bili novi nepredstavljivo dragi. Večji potencial gre iskati pri kupejih in kab­rioletih, o katerih so v njihovem začetnem obdobju sanjali mnogi, a so jih zaradi visoke cene vozili le redki. Padec cene je lahko pri njih gromozanski. Ob prihodu na trg stanejo v današnjem »denarju« 200 tisoč evrov, po desetih letih jih dobiš za prgišče tisočakov.


Speče zvezde


Med takšne novodobneže šteje recimo mercedes-benz CL, saj lahko kupiš dostojen primerek iz obdobja okoli leta 2000 za manj kot deset tisočakov. Sodeč po gibanju vrednosti največjih kupejev z zvezdo na nosu iz 80. let prejšnjega stoletja ne bodo ti mercedesi nikoli drastično cenejši. Ni pa nujno, da jim bo cena v prihodnosti rasla tako, kot raste njihovim starejšim predhodnikom, ki so bili manj založeni z elektroniko. V zadnjih letih je tako močno zrasla cena kakemu izdelku znamke Porsche, npr. porscheju 928, ki je nastal kot zamenjava za legendarni 911.

Ene najbolj astronomskih so naložbe v maloserijske ferrarije. Civilni in dirkalni modeli serije 250 iz obdobja med letoma 1953 in 1964 recimo dosegajo vrednost čez deset milijonov evrov.<br />
Foto Rm Sotheby Auctions
Ene najbolj astronomskih so naložbe v maloserijske ferrarije. Civilni in dirkalni modeli serije 250 iz obdobja med letoma 1953 in 1964 recimo dosegajo vrednost čez deset milijonov evrov.
Foto Rm Sotheby Auctions


Vse prej kot obrobno vlogo igrajo poleg upokojenih dirkalnih avtomobilov klasični športniki iz petdesetih in šestdesetih let prejšnjega stoletja. Med njimi težko spregledamo nehumano drage ferrarije, kot je model 250, porscheje in recimo mercedes-benze razreda SL. Najmanjši in nekoč najmanj cenjeni SL 190, ki je bil v proizvodnji v letih od 1955 do 1963, je zdaj pravo bogastvo. Najlepši med njimi zlahka sežejo prek 200 tisoč evrov. Pred dvajsetimi in več leti si jih kupil za majhen denar, danes odšteješ že za tiste z začetka ponudbe 50 tisočakov. Cena je v zadnjem desetletju prav tako občutno zrasla Mercedesovi pagodi. Med avtomobili z visokim indeksom rasti pa niso le modeli iz višjih razredov. Sem spadajo tudi nekateri ob rojstvu ceneni in množični, kot so italijanski fiat 500, francoski spaček in prvi hrošči.


Novodobni starčki


Precej investicijskih priložnosti ponujajo osemdeseta in devetdeseta leta. Najde se marsikaj zanimivega, naj gre za bavarske avtomobile serije M3 ali M5, različice mercedesov AMG ali vedno aktualne porscheje 911, na čelu z zadnjimi različicami zračno hlajenih modelov 993. Če gre za turbo izvedbe, utegne biti potencial še večji. Seveda med starodobniki obstajajo tudi italijanske zvezde, recimo slovita lancia delta integrale iz časov, ko je italijanska znamka uživala še velik ugled in nizala zmage na športnih tekmovanjih.

Med modeli, ki so pri zbirateljih najbolj priljubljeni, so porscheji, zlasti 911 z zračno hlajenimi turbo motorji oziroma njihove maloserijske izvedbe z dirkaškimi dodatki. Foto Porsche
Med modeli, ki so pri zbirateljih najbolj priljubljeni, so porscheji, zlasti 911 z zračno hlajenimi turbo motorji oziroma njihove maloserijske izvedbe z dirkaškimi dodatki. Foto Porsche


Nekateri starodobniki se z leti neusmiljeno dražijo, nekateri so kljub originalnemu stanju in izvrstni ohranjenosti vredni prav toliko, kot zanje odštejejo na lokalni deponiji. Pri naložbenem nakupu si zato velja vzeti veliko časa tako za izbiro modela, pri čemer si lahko pomagamo z indeksi donosnosti, kot iskanje čim bolj avtentičnega in nasploh ustrezno ohranjenega veterana.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine