»Osupljiv« bi bil slovenski prevod pridevnika »sbalorditivo«, s katerim so Italijani prejšnji teden opisovali čisto novega ferrarija. Gre za model ferrari roma, ki je dobil ime po italijanski prestolnici, jasno, da so ga predstavili prav tam, in tudi pričujoče tovarniške fotografije so iz večnega mesta. Kot pravijo v tovarni, so to ime izbrali zato, ker da je novinec v avtomobilskem smislu sodobna interpretacija brezskrbnega, prijetnega življenja, ki ga je Rim živel v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja.
»To je grand tourer, ki ga je bilo treba oblikovati drugače, bolj elegantno, bolj enostavno,« je dejal Ferrarijev šef oblikovanja Flavio Manzoni.
Danes morda bivanje tam ni več tako zelo ugodno, ampak spominjati se je lepo. Ferrari to počne z modelom, ki je po osnovnem poslanstvu znamke še vedno športen, a hkrati tudi avtomobil, primeren za vsakdanjo uporabo in sproščeno vožnjo. Priklanja se slovitim jeklenim konjičem, ki so nekoč pripeljali iz manufakture v Maranellu, kot na primer 250 GT ali 275 GTB, pri katerih ni šlo le za sposobnosti, ampak za izjemen slog, najvišjo eleganco, če pri avtomobilih sploh lahko govorimo o čem takem. Ta tip ferrarijev na dražbah klasičnih avtomobilov še danes dosega najvišje cene.
Model ferrari roma je dobil ime po italijanski prestolnici.
Avtomobil, primeren za vsakdanjo uporabo in sproščeno vožnjo.
Sredinsko nameščeni bencinski 3,9-litrski osemvaljnik zmore nič manj kot 620 konjev.
Na zadnjih novodobnih ferrarijih je bila zaradi sodobne tehnike in doseganja določene vrednosti cela vrsta zračnikov, spojlerjev in drobnih oblikovnih potez, pri modelu roma pa velja nasprotno. »To je grand tourer, ki ga je bilo treba oblikovati drugače, bolj elegantno, bolj enostavno. Ne označuje ga forma kot posledica tehničnih zahtev za doseganje nekih zmogljivosti,« je na predstavitvi dejal Ferrarijev šef oblikovanja
Flavio Manzoni. Ali drugače: »Roma je kot dirkalnik formule ena v večerni obleki.«
Kabina je bolj moderna in tu brez sodobnih novotarij v smislu množice zaslonov ne gre.
Da so želeli nekaj drugega, so v Maranellu pokazali tudi s tem, da so drugače kot skoraj vselej, ko se njihova najnovejša stvaritev na oder pripelje v rdeči barvi, romo predstavili v sivi. Navdih za predstavitveni dogodek so dobili v filmu
Sladko življenje, ki ga je
Federico Fellini posnel leta 1960. Pripravili so ga v rimskem športnem centru Foro Italico, ki je bil prav tako leta 1960 eno od prizorišč olimpijskih iger, olimpijada v Rimu pa velja za zadnjo, ki je potekala v res sproščenem, skoraj romantičnem vzdušju.
Pri oblikovanju tega kupeja 2+2 je prevladal rek manj je več.
Če se zdi roma navzven eden bolj osvajajoče čistih ferrarijev zadnjih let, pa je pod kožo seveda le čistokrvni predstavnik svojega legla. Sredinsko nameščeni bencinski 3,9-litrski osemvaljnik zmore nič manj kot 620 konjev in tega kupeja 2+2 (za prvima sedežema je še mala klop) z mesta do stotice požene v dobrih treh sekundah. Za prenos na zadnji kolesi skrbi eden najsodobnejših osemstopenjskih samodejnih menjalnikov.
Dobiček dober, služili bi še s čim drugim
Slovito podjetje sicer zadnja leta posluje odlično, vendar je predsednik Ferrarija Johan Elkann – prvi mož bogate družine Agnelli, ki nadzoruje družbo – že pred časom dejal, da Ferrari, ki na leto proda nekaj manj kot 10 tisoč avtomobilov (lani natančno 9251), po velikosti ne namerava zasledovati kakega Porscheja, saj bi prevelike številke lahko ogrozile njegovo ekskluzivnost. Lani so čisti dobiček povečali na 787 milijonov evrov, dobre rezultate pričakujejo tudi letos. Poleg avtomobilov pa bi v prihodnje radi bolj služili tudi z drugimi luksuznimi izdelki in storitvami za svoje voznike. Tako so sklenili posel z modno hišo Giorgio Armani in cenjeno restavracijo kuharskega mojstra Massima Botture, ki prav tako deluje v bližini Ferrarijevega domačega kraja.
Roma je dolga 466 centimetrov in si podvozje v marsičem deli z odprtim Ferrarijevim modelom portofino. V notranjosti je ob najbolj žlahtnih materialih in povsem novem volanskem obroču več očitno nujne modernosti; žal tam ni več klasičnih analognih merilnikov za hitrost in vrtljaje motorja, pač pa zaslon – teh v avtu res ne manjka, celo sovoznik ima svojega … Je pa kabina pripravljena tako, da se zdita voznik in sovoznik skoraj vsak v svojem prekatu, med njima je konkretna sredinska konzola. Roma ima tudi nekaj prtljažnika, številka 345 litrov ne pomeni velikih nakladalnih atributov, čisto majhen pa ta prostor tudi ni.
200
evrskih tisočakov in več stane novinec
Koga naj bi osvajala roma? Menda bo največ »žrtev« med klientelo, ki sicer vozi luksuzne limuzine ali športne terence (mimogrede, Ferrari bo svoj prvi SUV purosangue predstavil šele čez dve leti) in še nikoli ni imela pravega športnega avtomobila. Kot malce nakladaško pravijo v Ferrarijevem marketingu, je svet poln srečnežev, ki bi si lahko privoščili ferrarija, le 0,05 odstotka pa ga res kupi, predvsem zato, ker ne vedo, kako zabavno ga je voziti. S ferrarijem romo pa da želijo te ovire znižati, z njim da jim ponujajo manj zastrašujoč avtomobil.
Cena naj za ferrarija res ne bi bila preveč strašljiva, okoli 200 evrskih tisočakov in naprej, seveda odvisno od tega, koliko davka v kaki državi zahtevajo na avtomobile z velikimi agregati. Približni tekmeci? Aston martin vantage ali pa mercedes AMG GT.
Komentarji