Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Marko Jevtić: Z električnimi avtomobili smo začeli izredno hitro, mogoče celo prehitro

Tokrat je na naša vprašanja odgovarjal Marko Jevtić, projektni vodja za zunanji dizajn pri Škodi v Mladi Boleslav.
Marko Jevtić, avtomobilski oblikovalec pri znamki Škoda. FOTO: Bor Dobrin
Marko Jevtić, avtomobilski oblikovalec pri znamki Škoda. FOTO: Bor Dobrin
11. 8. 2019 | 07:00
3:41
Znane Slovence sprašujemo o njihovi »avtomobilistični« zgodovini in pričakovanjih, povezanih z alternativnimi pogonskimi sistemi, kot jih imajo hibridna in električna vozila. Tokrat je na naša vprašanja odgovarjal Marko Jevtić, projektni vodja za zunanji dizajn pri Škodi v Mladi Boleslav.
 

Kdaj ste opravili vozniški izpit in kateri je bil vaš prvi avtomobil?


Vozniški izpit sem opravil leta 1992 in moj prvi avto je bil rdeči renault 4 oziroma katrca, ki sem jo ljubkovalno poimenoval testarossa – ve se, zakaj.
 

Potem so se zvrstili …


Naj pomislim … fiat punto, dva VW beetla, nekaj VW golfov, nekaj Škodinih octavij in superbov pa BMW Z4.


Danes vozite kateri avto? In zakaj?


Službena je škoda superb combi, ki je super avto, velik, uporaben in odličen spremljevalec na dolgih poteh … Pa še super je na pogled. Zasebno imam v garaži porscheja 997, ki je za zabavo in tu in tam tudi za na dirkališče. Zakaj? Ker je neverjetno zabaven za hitro vožnjo in zelo emocionalen – vsaka pot z njim se skrajša in je nepozabna dogodivščina. Imam ga tudi zato, ker ljubim avtomobile in športno vožnjo.


Kako vidite prihodnost razvoja pogonskih agregatov za osebna vozila? Kaj menite o prihodnosti dizelskih motorjev?


Menim, da dizelski motorji – sicer neupravičeno – v osebnih avtomobilih nimajo velike prihodnosti. Zelo kmalu pa bomo, predvsem zaradi poostrenih norm EU, na cestah videli veliko električnih in hibridnih vozil.


Kateremu pogonu dajete prednost med alternativnimi rešitvami: hibridnemu ali povsem električnemu?


Moje osebno mnenje je, da smo začeli z električnimi avtomobili izredno hitro, mogoče celo prehitro, predvsem glede na to, da infrastruktura še ni dorasla velikemu številu električnih vozil. Se bo pa to v prihodnjih letih zanesljivo hitro spremenilo. Sicer pa bi hibridnemu pogonu, predvsem zaradi uporabnosti, trenutno dal prednost.
 

Kaj je za vas prioriteta: prevožena razdalja z enim polnjenjem takšnega ali drugačnega goriva ali čistost izpustov?


Odvisno, kam in kako vozim, večinoma pa majhne emisije.
 

Kakšen pogon bo imel vaš naslednji avto?


Za zdaj še motor z notranjim zgorevanjem. Je pa res, da sem v malo posebnem položaju, saj menjamo službene avte na šest mesecev in kdo ve, kaj bom vozil čez leto ali dve ...


Uporabljate javni prevoz?


Največkrat, kadar sem na potovanju, kjer v večjih mestih nujno uporabljam podzemno železnico. Na večjih razdaljah pa so del javnega prevoza letala.


Se vozite s kolesom – zgolj za rekreacijo ali tudi vsakdanje potrebe?


Da, ampak zgolj za rekreacijo.
 

Kdaj ste se nazadnje peljali z vlakom?


Dolgo je že tega, ker železniško omrežje na Češkem, podobno kot v Sloveniji, ni ravno najboljše. Kot rečeno pa pogosto uporabljam podzemno železnico.
 

Katere so po vašem mnenju največje pomanjkljivosti na naših cestah oziroma v prometu? Kakšne rešitve predlagate?


Po Sloveniji ne vozim veliko, opažam pa, da imamo zelo drage vinjete za vožnjo po avtocesti – na kilometer vožnje mogoče celo ene najdražjih v Evropi. Zaradi tega imamo med tujci že kar precejšen »ugled«.
 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine