Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Ko pnevmatike ne zadoščajo več

 Kaj lahko to zimo obujejo pnevmatike, če ne marajo snežnih verig?
Verige so najboljše za vožnjo in neugodne za montažo. Foto Wikimedia
Verige so najboljše za vožnjo in neugodne za montažo. Foto Wikimedia
24. 12. 2018 | 07:00
10. 1. 2019 | 11:45
4:49
S snežnimi verigami je približno tako kot s tisto reklamo za zavarovanja: »Popolnoma nepotrebno. Razen kadar ...« Odkar poznamo avtomobile, poznamo tudi snežne verige. Doslej je nastalo – in še bo – na tisoče domislic za njihovo čim bolj preprosto montažo, ki se obnesejo na suhem in toplem ob popolni uigranosti monterja. Ponoči, v snež­nem metežu in vetru, ki gre do kosti, pa ni prijetno.

V mrazu postanejo vsi plastični in gumasti elementi zapenjal trdi in neprožni, prsti boleče mrzli in nespretni. Kdor le more, v takšnih okoliščinah ne gre na pot. Prebivalci tri četrt leta zasneženih višav, gozdarji in druge službe imajo vsaj en avtomobil ali traktor stalno opremljen s snežnimi verigami. Kajti za težavne razmere še niso izumili ničesar boljšega od snežnih verig, seveda kolotečnih – takšnih, ki na cestišču puščajo rombasto sled. Te najbolje kombinirajo trakcijo, zaviranje in vodljivost. Kar zadeva montažo snežnih verig, se ne bomo spuščali v različne postopke, le silno toplo vam priporočamo, da ne odlašate z njihovo namestit­vijo do trenutka, ko bo avtomobil nemočno obtičal – takrat bo še posebno težavno, če sploh mogoče. Na suhem cestišču pa se sploh ne obnesejo.

Snežne nogavice so za avtomobile, na katerih ne moremo uporabljati verig. Foto Wikimedia
Snežne nogavice so za avtomobile, na katerih ne moremo uporabljati verig. Foto Wikimedia


Zato nas tokrat zanima, ali je mogoče najti nadomestke, ki jih je preprosto namestiti, ki lahko zadovoljijo sitnega policista in nas v skrajnem primeru celo izvlečejo iz najhujšega. Pri Verigi iz Lesc smo vprašali po morebitnih novostih. Nimajo jih, Veriga ponuja snežne verige z uveljavljenim in razmeroma preprostim montažnim sistemom stop and go, tudi tiste z drobnejšimi členi. Opozarjajo, da morajo biti v večini evropskih držav kakršni koli zimski pripomočki certificirani z oznako EN.
 

Kaj pa če verige niso dovoljene?


Vedno več je avtomobilov, ki jim ne smete natakniti snežnih verig. Zanje obstajajo tekstilne snežne nogavice (car socks, snow socks), ki jih je preprosteje nadeti in izboljšajo oprijem v zimskih razmerah, niso pa enako učinkovite kot verige in se tudi ne obnesejo na suhi cesti. Nekatere evropske države jih kljub oznaki EN ne priznavajo kot enakovredno alternativo verigam. Michelin je svojim tekstilnim-kompozitnim verigam dodal kovinske členke za boljši oprijem, a jih na primer Avstrija ne šteje kot snežne verige.

Snežni pajek je preprost za montažo in ne najboljši pri vožnji. Foto Proyecto
Snežni pajek je preprost za montažo in ne najboljši pri vožnji. Foto Proyecto


Zanimiva in seveda draga mož­nost je švicarski snežni pajek (snow spider compact), ki ga je sanjsko preprosto namestiti in je dokaj enakovreden verigam. Nima certifikata EN, ima pa nemški TÜV in avstrijski ÖNORM. Pripomoček dobiva dobre ocene preizkuševalcev in uporabnikov. Pred zimsko sezono moramo na kolesa namestiti nemoteče adapterje. Nanje z enim prijemom, brez seganja za kolo ali njegovega obračanja, namestimo in zategnemo pajka. Sneti ga je enako lahko, le kolesi morata biti obrnjeni tako, da pajkova noga ni med pnevmatiko in cestiščem. Noge imajo kovinske bodice, višina nog je menda dovolj nizka tudi za avtomobile, pri katerih ne smemo uporabiti verig.

Snežni pajek je učinkovit in trajen, pomisleke zbuja le segmentiranje, ki pomeni, da pripomoček ni v neprekinjenem stiku z voziščem. Vseeno, ta pajek ima devet segmentov, kar je mnogo bolje od zasilnih pripomočkov s štirimi ali še manj segmenti. Nekaj težav pa bi mu utegnile povzročati bočne sile, torej vodljivost, vsaj v primerjavi s kolotečnimi verigami.


Še cela vrsta je nadomestkov verig, katerih skupna lastnost je, da kolikor laže jih je namestiti, toliko slabše učinkujejo med vož­njo. Uporabni so zgolj na zasebnih dovozih ali zasneženih parkiriščih. Če se vam tvegana pot zgodi le skrajno redko, si je morda najpametneje izposoditi verige pri tujih avtoklubih ali kom drugem  - AMZS nas je obvestila, da jih oni več ne posojajo. Zoprno je, da je postalo vreme silno muhasto in ni nemogoče, da se lepa vremenska napoved že v nekaj urah spremeni v skrajno zimo. Štirikolesno gnan avtomobil s primernimi pnevmatikami sicer veliko bolje grize sneg, na ledu in pri zaviranju pa ni nič boljši od dvokolesno gnanega, zato prav tako potrebuje verige. Cestni promet je postal prezahteven in pregost, avtomobili so bistveno težji kot prej, zato ne tvegajte vožnje brez dobre zimske opreme.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine