Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Fordova električnost

Leta 2024 bodo imeli na stari celini devet povsem električnih modelov.
Ford bo evropsko paleto električnih modelov do leta 2024 povečal s sedanjih dveh na devet vozil. Foto Ford
Ford bo evropsko paleto električnih modelov do leta 2024 povečal s sedanjih dveh na devet vozil. Foto Ford
21. 3. 2022 | 09:14
2:57

Tako kot mnogi veliki avtomobilski proizvajalci je tudi Ford že pred časom napovedal močno ofenzivo v smeri električnega pogona. Tako doma v Ameriki kot v Evropi, kjer bodo od leta 2030 prodajali le avtomobile na električni pogon, pet let kasneje naj bi se to zgodilo še pri gospodarskih vozilih. Te dni so razkrili nekaj več podrobnosti. Med drugim bodo že do leta 2024 prešli s sedanjih dveh na devet povsem električnih modelov, tudi v sodelovanju s Volkswagnom.

Ford svoj električni program po novem imenuje Ford model E (program vozil na obstoječi pogon se imenuje Ford model Blue). Lani so tudi na evropskem trgu uvedli prvi povsem električni izdelek mustang mach-e in ga doslej prodali v 23 tisoč primerkih. Po besedah Stuarta Rowleyja, predsednika evropskega Forda, pričakujejo, da bodo letos na stari celini prodajo tega modela povečali za 60 odstotkov.

Stuart Rowley, ki vodi evropski Ford, za letos napoveduje, da bodo prodajo električnega mustanga mach-e v Evropi povečali za 60 odstotkov. Foto Ford
Stuart Rowley, ki vodi evropski Ford, za letos napoveduje, da bodo prodajo električnega mustanga mach-e v Evropi povečali za 60 odstotkov. Foto Ford

Kot so nam dejali pri slovenskem zastopniku, podjetju Summit Motors, naj bi sredi aprila po večkratni preložitvi mustang mach-e končno začeli prodajati tudi pri nas, vendar ne vedo, koliko avtomobilov jim bo letos uspelo dobiti. V naslednjem četrtletju bo Ford na evropski ravni predstavil električno izvedbo velikega kombija ford transit, ki je sicer najbolje prodajano tovrstno gospodarsko vozilo sploh, a za letos jih bo v električni izvedbi v Evropi na voljo samo sedem tisoč, vprašanje, ali sploh kakšen pri nas.

Ta dva avtomobila naj bi bila šele začetek. Pripravljajo tudi električni izvedbi potniško-dostavnih modelov transit custom in tourneo custom. Za baterije je Ford dosegel sporazum o sodelovanju s podjetjem SK On (podružnica znane korejske družbe SK Innovation), v okviru tega bodo v Turčiji v dveh letih zagotovili proizvodne zmogljivosti za 35 do 45 gigavatnih ur baterij na leto. Pod turški del Ford Otosan bo glede vodenja prešla tudi Fordova avtomobilska proizvodnja v Craiovi v Romuniji. V Craiovi bodo prenehali izdelovati model ford ecosport in prihodnje leto zagnali proizvodnjo električnih izvedb manjših velikoprostorcev ford courier (transit in custom), leta 2024 bo popolnoma na elektriko pripravljen že obstoječi model športnega terenca ford puma, ki ga z bencinskim in hibridnim pogonom izdelujejo prav tam.

Veliko naložbo bo Ford opravil tudi v svojem zahodnoevropskem središču v Kölnu, kjer bodo v sestavo baterij do leta 2024 vložili 1,83 milijarde evrov. Tam naj bi že prihodnje leto začeli izdelovati popolnoma novega električno gnanega karoserijskega križanca, leta 2024 pa še en bolj športno zasnovan električni SUV, in sicer v sodelovanju s Volkswagnom.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine