Neomejen dostop | že od 9,99€
V letošnjem tretjem četrtletju je delež popolnoma električnih osebnih avtomobilov v prodaji novih vozil dosegel slabih 12 odstotkov. To je malce več kot v prejšnjih četrtletjih, a seveda še daleč od prevladujočega deleža. Naj spomnimo, da je EU nedavno potrdila, da bodo po letu 2035 v prodaji dovoljeni le še električni avtomobili.
Po podatkih evropskega avtomobilskega združenja Acea je bil v tretjem četrtletju tega leta več kot vsak deseti novi avtomobil popolnoma električen. Natančneje, delež je znašal 11,9 odstotka, kar je bilo malce več kot v prvih dveh kvartalih, tudi več od lanskega primerljivega obdobja, ko je bil 9,8 odstotka. V tretjem četrtletju je bilo v EU prodanih skupno 259 tisoč popolnoma električnih avtomobilov, to je za dobro petino več kot v lanskem tretjem kvartalu. V Sloveniji je bilo v tretjem kvartalu registriranih 591 baterijskih električnih avtomobilov, kar je opazno več kot v tem obdobju lani, tržni delež se je dvignil na 5,4 odstotka, a je še naprej občutno pod evropskim povprečjem.
Medtem ko se prodaja popolnoma električnih avtomobilov povečuje, pa je znova upadla prodaja priključnih hibridov, glede na primerljivo lansko obdobje za 6 odstotkov, tržni delež pa se je rahlo zmanjšal, na 8,5 odstotka. Priključni hibridi so avtomobili, ki imajo termični motor in še električnega, lahko vozijo na različne načine, zaradi nekoliko večje baterije, ki se polni na zunanjem omrežju, lahko, ko je napolnjena, nekaj deset kilometrov prevozijo le na elektriko. Ta doseg se v novih modelih še povečuje, toda priključni hibridi niso priljubljeni pri oblasteh evropskih držav, ki jih v nasprotju z baterijskimi električnimi modeli vse manj subvencionirajo. Pri nas je bil v tretjem kvartalu njihov tržni delež komaj 1,5 odstotka.
Še naprej se dobro držijo oziroma v prodaji izboljšujejo samopolnilni hibridi: njihov delež je dosegel 22,6 odstotka. Ta pogon, ki kombinira bencinski in električni motor, pogosto v ponudbi modelov nadomešča dizelskega, tam kjer so ga pač opustili. Tudi v Sloveniji jih ni malo, predstavljajo 14 odstotkov vse prodaje.
Evropski delež dizlov je letos še nekoliko upadel, na 16 odstotkov. Pri nas je za 3 odstotne točke višji. Spomnimo, še pred dizelsko afero leta 2015 je dosegel tudi 52 odstotkov trga. Seveda pri tem upadu ne gre le za to, da ljudje takšnega pogona ne bi več kupili, ampak ga pri različnih znamkah in modelih niti ne morejo, ker ga ni več v ponudbi.
Sicer pa se v Evropi kljub upadu še vedno najbolje prodajajo avtomobili z bencinskim motorjem, imajo 38 odstotkov trga. Pri nas so v še močnejši večini, v tretjem četrtletju so predstavljali 58 odstotkov vse prodaje.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji