Neomejen dostop | že od 9,99€
Če se je še pred časom morda zdelo, da bo Cupra le neka dodatna niša znamke Seat, pa zdaj niti približno ni več tako. Cupra je namreč dokaj hitro postala zelo uspešna in visoki direktorji iz koncerna Volkswagen so morali nedavno celo posebej poudariti, da še naprej računajo tudi na Seat. A tokrat nas zanima Cupra in njen novi električni avtomobil cupra tavascan.
Tavascan je srednje velik električni križanec, pripravljen na Volkswagnovi koncernski osnovi MEB za električne avtomobile. Prvič so ga s študijo napovedali leta 2019. V dolžino meri 464 centimetrov, medosna razdalja je 276 centimetrov. Kot najbližja hišna sorodnika si nekako lahko predstavljamo volkswagna ID.5 ali pa škodo enyaq coupe.
Ampak tavascan ne bi bil Cuprin, če ne bi bil videti bolj napadalen. Morda njegove linije niso izredno atraktivne, kot pri klasično gnanem modelu cupra formentor, ki je tudi največja uspešnica znamke, a je le treba reči, da oblikovno ni kar tako. Ima veliko zanimivih poudarkov, všečne so sprednje luči z grafiko treh trikotnikov, pa zadaj svetlobni pas z ene na drugo stran avtomobila ali pa zelo posebna platišča. Všečna je paleta zunanjih barv. Avtomobil je vsaj po zatrjevanju snovalcev aerodinamičen, količnik upora je 0,26.
Oblikovalski pristop je svojski tudi v notranjosti. Prepletajo se različne linije (jih je morda celo preveč?), sedeža sta malce bolj športna. Za sredinsko konzolo pravijo, da je nekakšna hrbtenica armaturne plošče. A je tako, da gre v tem primeru bolj za oblikovalsko potezo, ki razen gumba za štiri utripalke nima praktičnega pomena.
Veliko je različne plastike, nekaj boljše, nekaj bistveno manj prepričljive. Za volanom je manjši zaslon, večji pa na sredini. Okolje je zelo digitalno, tako kot v drugih električnih modelih koncerna pogrešam več gumbov in kolesc.
Zadaj je prostora dovolj, kljub malce kupejevski liniji zadka tudi v prtljažniku, ki sprejme 540 litrov. Lahko se še poveča, a se zadnja klop podre le v razmerju 60/40, kar deloma rešujejo z odprtino za daljše predmete.
Preizkusili smo slednjo, s katero je tavascan po potrebi res poskočen, vendar okoli Cuprinega domovanja v Martorellu pri Barceloni nismo dirkali. Nasprotno, precej umirjeno smo vozili po lepih cestah, ki se malce dvigajo in spuščajo. Poraba je po računalniku kazala 18 kWh na 100 kilometrov, kar je sprejemljivo, ni pa nekaj, s čimer bi se posebej hvalili. Baterija se sicer z enosmernim tokom lahko najhitreje polni z močjo 135 kW, z izmeničnim pa z 11 kW.
Tavascan je bil načrtovan oziroma dizajniran v Martorellu, izdelovali pa ga bodo v Volkswagnovi novi tovarni v kitajskem mestu Anhui. To utegne biti neugodno, če bo Evropska unija res uvedla višje carine za kitajske avtomobile. Tavascana bodo sicer po Evropi začeli prodajati julija, k nam pripelje malo pozneje, oktobra ali novembra. O cenah za slovenski trg še niso rekli nobene, zato samo za občutek povejmo, da se bodo v Nemčiji začele pri 55 tisoč evrih.
Konec leta na naš trg pride še en nov Cuprin model, in sicer cupra terramar, to bo športni terenec s klasičnim pogonom, prihodnje leto, verjetno bolj proti koncu, pa naj bi bil čas za manjši model cupra raval, ki bo tehnični sorodnik Volkswagnovega modela ID.2all, škode epiq in še enega Volkswagnovega manjšega SUV. Vse to naj bi bili avtomobili po ceni okoli 25 tisoč evrov. Izdelovali jih bodo v Španiji, tam je v načrtu tudi nova velika tovarna za baterije.
Morda tega niso pričakovali, a znamka Cupra je za koncern Volkswagen velika uspešnica. Letos se je v prvem četrtletju prodaja dvignila za petino, na 56 tisoč vozil, od nastanka leta 2018 so jih prodali 600 tisoč. Če pogledamo celotno lansko leto, je bila Cupra po količinski prodaji le še malce manjša od matičnega Seata, iz katerega je izšla: imela je 230 tisoč kupcev (+50 odstotkov), Seat pa 288 tisoč (+24 odstotkov). Kot smo že omenili, je daleč najuspešnejši model cupra formentor, lani so jih po podatkih tovarne prodali 120 tisoč. Tudi pri nas je več kot opazen, statistika družbe Ardi je lani naštela 370 registracij tega modela.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji