Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Električna škoda s športnim pridihom

Model škoda enyaq je dobil še kupejevsko različico, vendar jo bomo pri nas nekaj časa čakali.
Enyaq coupe je za odtenek daljši in ima nekoliko manjši zračni upor kot enyaq. FOTO: Aljaž Vrabec
Enyaq coupe je za odtenek daljši in ima nekoliko manjši zračni upor kot enyaq. FOTO: Aljaž Vrabec
20. 3. 2022 | 05:00
4:41

Avtomobilske novosti so si vse bolj podobne, pogon je predvsem v znamenju elektrike, pri obliki pa prevladujejo športni terenci. Če je kaj drugače, gre zgolj za različice športnih terencev, kar velja tudi za novo škodo enyaq coupe iV.

Predstavitve novih modelov so bile nekoč bolj raznolike. Enkrat si si odšel ogledat limuzino, drugič terenca, tretjič kupeja, četrtič kombilimuzino … Vedno je bilo nekaj drugačnega, toda sčasoma so se trendi ukalupili – najprej v športne terence in zadnji dve leti v športne terence z električnim pogonom.

Notranjost je že znana in preprosta za uporabo. FOTO: Aljaž Vrabec
Notranjost je že znana in preprosta za uporabo. FOTO: Aljaž Vrabec

Ime enyaq že poznamo, tokrat je prišel čas za kupejevsko različico. Sprememba je jasno opazna, karakter pa spreminja tudi z nekaterimi zelo izrazitimi barvami. Z rdečo in zeleno (green mamba) spominja na športne avtomobile, v sivi ali črni pa na bolj umirjene družinske. V oči zbodejo sveteče diode v mreži hladilnika, kar je pri različici RS celo del serijske opreme.

Kupejevska oblika nima le vizualnega učinka. Količnik zračnega upora je zdaj manjši kot pri osnovnem enyaqu, in sicer 0,247, a zato po drugi strani nižje spuščena streha vzame nekaj prostora za glavo na drugi klopi. Prtljažnik ostaja zajeten pri 570 litrih (15 litrov manj kot pri osnovnem enyaqu), vendar morate upoštevati, da so zadaj tudi električni kabli. Kupejevska različica v dolžino meri 4653 milimetrov in je za štiri milimetre daljša od enyaqa, v višino pa je s 1617 milimetri za milimeter višja.

Enyaq coupe ima dve velikosti baterije in tri pogonske izvedbe. FOTO: Aljaž Vrabec
Enyaq coupe ima dve velikosti baterije in tri pogonske izvedbe. FOTO: Aljaž Vrabec

Prostora je dovolj tudi v potniški kabini, sploh spredaj ne bo nihče utesnjen. Armaturno ploščo že poznamo, prevladuje digitalizacija, zaslona pa sta dva, eden za volanom in drugi na sredini armaturne plošče. Brskanje po meniju je preprosto, na voljo je precej podatkov za spremljanje delovanja električnega pogona. Zelo pohvalno deluje projekcijski zaslon (angl. head-up display). Še posebno pri vključeni navigaciji, ko se vozniku prikazujejo zelo točni in jasni napotki, kam naj zavije v naslednjem križišču.

Enyaq coupe ima dve velikosti baterije. Manjša premore za 62 kWh energije in v tem primeru motor s 132 kW moči, medtem ko so pri večji z zmogljivostjo 82 kWh kar tri različice. Če ima pogon na zadnji kolesi, zmore ta 150 kW, če ima štirikolesni pogon (in še dodaten motor na sprednji premi), 195 kW, prvič pa je pri električni škodi možna tudi različica z močjo 220 kW.

Kupejevski enyaq je lahko pripravljen z umirjenim pogonom, a tudi v bolj zmogljivi različici RS (na fotografiji). FOTO: Aljaž Vrabec
Kupejevski enyaq je lahko pripravljen z umirjenim pogonom, a tudi v bolj zmogljivi različici RS (na fotografiji). FOTO: Aljaž Vrabec

Vsaj na papirju obljubljajo celo doseg 545 kilometrov s polno baterijo, toda že prve vožnje so potrdile, da je realno manjši. Pri našem modelu RS je bil 310 kilometrov. Pri tem je treba upoštevati, da smo ga preizkusili na toskanskih cestah, kjer je trenutno že precej toplo, kar blagodejno vpliva na porabo električne energije. V našem avtomobilu je znašala okoli 20 kWh.

Večjo baterijo je mogoče do 80 odstotkov napolniti v slabe pol ure, kar seveda velja za polnjenje na hitrih polnilnicah, na polnilnicah z izmeničnim tokom (do 11 kW) pa boste za 80 odstotkov baterije potrebovali od šest do osem ur.

Enyaq coupe RS ima še nekaj vizualnih dodatkov, denimo črne okrasne elemente in rdeč odsevni pas na zadnjem odbijaču. Do stotice pospeši v 6,5 sekunde, najhitreje se pelje pri 180 kilometrih na uro, kar naj dokazuje, da je tudi električni avtomobil lahko dinamičen.

V prtljažniku je za 570 litrov prostora. FOTO: Aljaž Vrabec
V prtljažniku je za 570 litrov prostora. FOTO: Aljaž Vrabec

Zdaj smo se že naučili, da lahko električni avtomobili ponujajo obilo voznih užitkov, kar velja tudi za enyaqa coupeja. Vendar ostaja glavno vprašanje, kdo si takšen avtomobil lahko privošči, vsaj če želijo avtomobilski proizvajalci z električnimi modeli doseči množično uporabo v srednjem razredu, kjer dohodki nikakor niso tako visoki.

Še kar trajajo težave z dobavo sestavnih delov, kar vpliva na dobavo avtomobilov, poleg tega je zdaj vojna v Ukrajini, ta država pa je pomemben dobavitelj električnih kablov, tako da se je dobava povsem ustavila. Slovenski uvoznik letos škode enyaq coupe sploh ne pričakuje. Če bo dočakal kakšne izjeme, pa bodo to le najmočnejše in najdražje različice RS. Izvedenka RS je dodatno popoprana tudi pri ceni: zanjo bo pri nas treba odšteti 60 tisočakov.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine