Neomejen dostop | že od 9,99€
Že dolgo nismo vozili avtomobila, ki bi pritegnil toliko pozornosti. Ljudje so si ga ogledovali in pristopali, saj jih je zanimalo, kako prostoren in uporaben je. Tokratni testni multivan pa je še bolj poseben zaradi hibridnega pogona.
Sive barve se vsaj v osnovi drži predsodek dolgočasnosti, toda v povezavi z zatemnjenimi stekli dobro pristoji še tako velikemu avtomobilu. Multivan v dolžino meri kar 5,17 metra, visok pa je 1,9 metra. Kljub temu se potniki brez težav povzpnejo vanj in imajo precej prostora.
Zastopnik: Porsche Slovenija, Ljubljana
Cena: 53.721 evrov (testni model 61.620)
Euro NCAP (2022): *****
Izpust CO2: 42 g/km
Sploh spredaj se voznik in sovoznik počutita kot na prestolu. Tudi odrasli lahko sedijo v drugi in tretji klopi, skupno je notri prostora za sedem ljudi. Sedeže druge in tretje klopi je mogoče premikati naprej in nazaj, lahko pa jih tudi odstranite iz avtomobila. V zadnjih dveh vrstah imate lahko samo po en sedež, zraven pa lahko pospravite dve kolesi, surf, palice za golf ali pa opremo za plezanje. Sedeže lahko obrnete tudi druge proti drugim, vse te spremembe pa lahko opravi povprečno močan človek, saj teža sedežev znaša 23 kilogramov.
Sedežne različice razkrivajo avtomobil, ki je primeren za družine z več kot tremi otroki ali pa za ljudi z veliko športne opreme, ki jo potrebujejo na svojih potovanjih. Dostop do druge in tretje klopi je sicer skozi drsna vrata, ki pridejo prav tudi vozniku in sovozniku na bolj tesnih parkirnih prostorih, ko je sprednja vrata precej težje odpreti. Drsna niso najlažja, zato otroci včasih nimajo dovolj moči za zapiranje, toda multivan ima sistem, ki ne povsem zaprta vrata samodejno pritegne zraven in jih dokončno zapre.
V testnem multivanu smo med voznikovim in sovoznikovim sedežem pogrešali konzolo za odlaganje raznih drobnarij, pijače in jedače. Gre namreč za konzolo, ki se prav tako lahko premika. Kljub temu je dovolj drugih odlagalnih prostorov, toda osrednja konzola priročnost avtomobila samo še povečuje.
Armaturna plošča je lično oblikovana, prestavna ročica šeststopenjskega samodejnega menjalnika je zgoraj ob večfunkcijskem zaslonu na dotik, ki ga zdaj iz Volkswagnovih avtomobilov že dobro poznamo. V času testnih voženj smo se odpravili tudi na eno daljše potovanje, pri čemer so se izvrstno odrezali tudi sedeži.
Posebnost tega multivana je priključno hibridni pogon. Bencinski motor (1,4-litrski) premore 150 konjskih moči (110 kW), električni jih ima 116 (85 kW), kombinirana moč pa je 218 konjskih moči (160 kW). Če se sicer vozite samo na bencin, poraba znaša od 6,5 do sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, ob polni električni bateriji pa lahko pridete tudi pod pet litrov. Problem pri tej pogonski različici je, da kabli v prtljažniku vzamejo nekaj prostora. Še dodaten problem je cena. Testni multivan namreč stane več kot šestdeset tisočakov, nad čimer so bili razočarani tudi mnogi mimoidoči navdušenci.
Ob povsem prazni bateriji sem napolnil zgolj dobrih 11 kilovatnih ur, števec pa je kazal doseg 40 kilometrov. Zatem se naslednji dan sploh nisem vozil, a ko sem se, je bil obetani električni doseg le še 27 kilometrov. Med zmerno vožnjo, ko je šlo velikokrat navzdol, sem pridelal nekaj dodatnih kilometrov, a kljub temu sem nad električnim dosegom razočaran. V takšnem vozilu, ki v glavnem ni namenjeno mestnim vožnjam, bi pričakoval večjo baterijo in večji električni doseg.
Nisem se ujel niti s števcem, ki kaže, koliko goriva je v rezervoarju in kakšen bo doseg. Pred daljšo vožnjo sem napolnil rezervoar, a števec je kazal doseg le 460 kilometrov. Po pol ure vožnje je narasel na 480 in kmalu zatem na 490 kilometrov. Nato je ne glede na prevožene kilometre dolgo kazal doseg okrog 200 kilometrov. Dejansko sem z enim polnjenjem rezervoarja z gorivom na koncu prevozil okrog 700 kilometrov, a števec mi tega dosega nikoli ni pokazal.
Zgodba zase je navigacija, ki se ji je na polovici vnešene 300-kilometrske poti dobesedno zmešalo, posledično pa še sistemu za prepoznavanje prometnih znakov in hitrostnih omejitev. Toda po nočnem počitku na parkirišču je bilo naslednji dan, kot da se ni nič zgodilo. Kasneje sem izvedel, da je to pri najnovejšem VW infozabavnem sistemu že videna težava. Gregor Pucelj
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji