Neomejen dostop | že od 9,99€
Galerija Tate Liverpool je pretekli teden razglasila finaliste Turnerjeve nagrade, najvišjega britanskega priznanja za sodobno vizualno umetnost, ki ga podeljujejo od leta 1984. To so Heather Phillipson, Ingrid Pollard, Veronica Ryan in Sin Wai Kin.
Njihova dela bodo v Tate Liverpool na ogled od 20. oktobra do 19. marca 2023, zmagovalec, ki bo prejel 25.000 funtov (30.115 evrov), preostali finalisti pa po 10.000 funtov, bo razglašen decembra. Med dobitniki so nekateri priznani britanski sodobni umetniki, kot so Gilbert & George, Anish Kapoor, Rachel Whiteread, Antony Gormley, Damien Hirst, Steve McQueen, Grayson Perry in Jeremy Deller. Helen Legg, direktorica galerije Tate Liverpool in sopredsednica žirije Turnerjeve nagrade, je dejala, da je »žirija prečesala vso državo in izkoristila sprostitev zaprtja, da bi se seznanila z eksplozijo popandemične ustvarjalnosti. Rezultat je raznolik nabor umetnikov, ki so – vsak s svojo vizijo – navdušili žirijo z intenzivnostjo razstav pa tudi z obravnavanjem pomembnih družbenih vprašanj, s katerimi se soočamo.«
Nominirana je za samostojno razstavo Rupture No. 1: blowtorching the bitten peach (Zlom št. 1: pihanje ugriznjene breskve, na fotografiji) v Tate Britain in naročilo za projekt The Fourth Plinth The End (Konec). V svoji razvejeni umetniški praksi posega po raznolikih materialih, medijih in tehnikah ter gestah, ki jih sama imenuje »kvantni miselni eksperimenti«. Žirija je poudarila osupljivost njene potopitvene instalacije v Tate Britain, ki »domišljijskost združuje s tragedijo in absurdom«.
Nominirana za samostojno razstavo Carbon Slowly Turning (Karbon se počasi obrača) v galeriji MK. Posveča se predvsem fotografiji pa tudi kiparstvu in filmu, ob tem pa zastavlja vprašanja o še danes prisotnih posledicah britanske imperialne preteklosti, spolnosti, spolu, rasizmu in rasi. Žirija je dejala, da umetnica »razkriva prikrite zgodovine in zgodbe«, kuratorka Gilane Tawadros pa je dodala, da tematizira »prepletenost Velike Britanije z imperializmom, suženjstvom in kolonializmom«.
Nominirana je za samostojno razstavo Along a Spectrum (Na spektru) v galeriji Spike Island in sodelovanje s platformo Hackney Windrush Art Commission. Ustvarja kiparske objekte in instalacije, ob tem pa posega po tropskem sadju, perju, prahu, mavcu, bronu, glini in raznolikih tkaninah. Žirija je izpostavila izvrstno taktilnost in čutnost njenih del, ki »raziskujejo ekologijo, odtujenost in razdrobljenost pa tudi psihološke posledice pandemije«.
Nominirani so za sodelovanje na razstavi British Art Show 9 (Britanski umetnostni šov 9) in samostojno razstavo It's Always You (Vedno si ti) v galeriji Blindspot. S prepletanjem performansa, videa in besedila ustvarjajo parodične pripovedi, s katerimi »raziskujejo bivanje med binarnimi kategorijami pa tudi naravo želje, zavesti in identitete«. Žirija je izpostavila njihov film Dream of Wholeness in Parts 2021 (Sanje o celoti v delih 2021, na fotografiji prizor iz filma), v katerem se tradicionalna kitajska filozofija prepleta s sodobnim dragom, poezijo in glasbo.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji