Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Razno

Izčrpavanje teles, ozemelj in sistemov

Performans Neje Tomšič Opijske ladje skozi intimen čajni obred razpira zgodovino kolonizacije, kapitalizma in opija.
Vizualna umetnica, pesnica in piska Neja Tomšič deluje tudi kot kuratorica, producentka, soustanoviteljica MoTA – Muzeja tranzitornih umetnosti in članica Nonument Group. FOTO: Kaja Brezočnik
Vizualna umetnica, pesnica in piska Neja Tomšič deluje tudi kot kuratorica, producentka, soustanoviteljica MoTA – Muzeja tranzitornih umetnosti in članica Nonument Group. FOTO: Kaja Brezočnik
11. 4. 2022 | 19:00
12. 4. 2022 | 10:54
7:46

V nadaljevanju preberite: 

Ljudje so ležali na cesti, niso se mogli premikati, spali so med hojo in padali na tla, kjer so jih oživljali – na križiščih so se prodajale droge, iz stavb se je kradla pločevina. Tako vizualna umetnica, pesnica in piska Neja Tomšič opisuje Baltimore v času, ko ga je načenjala epidemija odvisnosti od opioidov. Zanimalo jo je, kakšen ekonomski model sloni za tem, da tako velik del prebivalstva deluje izključno v črni ekonomiji – dokler nekega dne ni odprla časopisa Baltimore Sun.

V njem je našla reprodukcijo litografije opijske ladje Anonyma, nad njo pa naslov prispevka Narkozgodovina Baltimora sega v 19. stoletje, ki je zatrjeval, da so v Baltimoru zgradili prvega opijskega kliperja – tihotapsko ladjo, izdelano za trgovino z opijem. In res – v prvi polovici 19. stoletja so v baltimorskih ladjedelnicah izdelali tedaj najhitrejši model jadrnic, njihova glavna naloga pa je bila, da so iz Indije in Turčije na Kitajsko karseda hitro tovorile opij, iz Kitajske na zahod pa čaj.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine