V mariborskih razstaviščih
KiBela in artKIT bodo nocoj ob 19. uri odprli pregledno razstavo družbenoangažiranih del bosansko-hercegovske umetnice
Šejle Kamerić. Diplomantka grafičnega oblikovanja na sarajevski akademiji likovnih umetnosti ustvarja na področjih vizualne umetnosti, slike, instalacije, performansa, grafičnega oblikovanja, gledališča in filma. Do leta 2000 je delala kot umetniška direktorica kreativnega združenja Fabrika v Sarajevu.
Od leta 2002 je članica Evropskega kulturnega parlamenta. Danes živi in ustvarja med Berlinom in Sarajevom. Šejla Kamerić je leta 2003 zaslovela s plakatom, na katerem je mlado, atraktivno dekle, čez katero teče zapis (v angleščini): »Brez zob …? Z brki …? Smrdi kot drek …? Bosanska punca!« Zapis je povzela po grafitu neznanega nizozemskega vojaka, ki ga je našla na zidu v Srebrenici in je nastal med letoma 1994 in 1995, ko je bila nizozemska kraljeva vojska kot del Unproforja odgovorna za zaščito Srebrenice in sokriva genocida.
Politična in osebno angažirana dela
Na mariborski razstavi
I Really Really Really Really Really se predstavlja s političnimi in osebno angažiranimi deli, saj se tudi po koncu balkanske morije stanje v tem prostoru, pa tudi v Evropi in svetu, ni bistveno spremenilo. Nasprotno, ponovno smo priča eksodusu, največjem po jugoslovanskih vojnah. Kot je zapisal
Peter Tomaž Dobrila, skozi Šejlin ustvarjalni opus lahko ugotovimo, da tematiziranje vojne v Bosni in Hercegovini ni nikdar postalo passé, prej drugače, tamkajšnja vojna je postala svojevrstni 'vzor' aktualnim tretmajem prebežnikov.
In umetnica nas na njej lasten, intriganten način sooča s sodobnimi paradoksi s pomočjo različnih postopkov in v raznih medijih, da poudari vse kontradiktornosti sveta in razbitost družbe, ki jo vzpostavlja sodobna politika po starorimskem principu »deli in vladaj«. Razstava bo na ogled do 1. 12., jutri, 10. 11., ob 10. uri pa napovedujejo v artKITu še zajtrk z umetnico.
Komentarji