Neomejen dostop | že od 9,99€
Zavod za uveljavljanje pravic avtorjev, izvajalcev in producentov avdiovizualnih del Slovenije (Aipa) je nocoj že drugič zapored podelila nagrade Orion za presežke na področju slovenskih avdiovizualnih del.
Nagrade Orion, ki so poimenovane po enem najsvetlejših ozvezdij na nebu, so razdeljene v tri kategorije. V prvi kategoriji za najbolj gledana domača avdiovizualna dela v kabelski retransmisiji v letu 2021 je bilo znova podeljenih sedem nagrad zvezde Oriona, za igralske dosežke v preteklem letu so bile podeljene tri nagrade najsvetlejša zvezda, za avtorsko drznost in ustvarjalno izvirnost slovenskih avdiovizualnih del v letu 2021 pa tri butnskale.
Kot je poudaril režiser Metod Pevec, sicer eden izmed pobudnikov za ustanovitev nove nagrade, so z njo želeli razbiti stereotip, da slovenska avdiovizualna dela niso gledana, saj statistika kaže nasprotno. Poleg tega je bil slovenski film vedno v konkurenci filmov z vsega sveta.
Nagrade zvezde Oriona so prejeli: nadaljevanka Najini mostovi, katere najbolj gledano epizodo (iz tretje sezone) si je lani ogledalo 338.284 gledalcev; nadaljevanka Primeri inšpektorja Vrenka, katere najbolj gledana epizoda Zlatovranka (1. del) je pritegnila 332.352 gledalcev; nadaljevanka Sekirca v med, katere prvo epizodo prve sezone si je ogledalo 243.064 gledalcev; dokumentarni film Divja Slovenija, ki si ga je ogledalo 211.589 gledalcev; mladinski film Košarkar naj bo 2 (189.050 gledalcev); nadaljevanka Zelena Generacija - epizoda Vesela motika (188.534 gledalcev); ter film Maribor Vijolč'ni (118.469 gledalcev).
Utemeljitve žirije so naslednje: Ob taki mladini se nam ni treba bati za našo prihodnost, je dejal soigralec Gaje Filač v filmu Košarkar naj bo 2. Gaja Filač je pravzaprav že prekaljena igralka mlajše generacije. Zasijala je na odru, v televizijskih serijah in na filmu. Ne samo doma, kalila se je tudi na tujih TV-ekranih. »Če je moja domišljija otrok, potem je oder zanjo otroško igrišče, kamera pa sladica po kosilu. Dva popolnoma različna svetova. Ne bi izbirala. Le zakaj bi, ko pa lahko grem po igranju na igrišču na sladico,« je v intervjuju povzela dosedanje igralske izkušnje.
»Zdi se, da je bil Dario Varga pripravljen na TV-vlogo kriminalista, preden so bile napisane domače literarne uspešnice. Preden smo snemali serije po uspešnih literarnih predlogah. Tih, nekomunikativen, oprezajoč, sumničav do vseh v njegovi bližini. Rentgenski vid, umirjena in fokusirana misel je kot puščica čakala na priložnost. Na tarčo. Na truplo. Na umor. Da nemara razblini tudi tisto temno snov v njem, morda nekaj iz družinske preteklosti, kar ga dela na videz hladnega in oddaljenega. V seriji Primeri inšpektorja Vrenka je vse našteto 'zgolj' sprostil in utelesil tisto, kar je dolgo čakalo, da se sproži.«
Matej Zemljič ima rad vloge, ki mu niso pisane na kožo. »Zahtevajo več raziskovanja, poglabljanja. In ko enkrat tako vlogo, ki je popolnoma drugačna od njega, začuti in najde, jo s še večjim užitkom igra. In mi uživamo, ko ga gledamo na odru, filmskih platnih ali doma pred TV-ekranom. Kot duhovnika, reševalca, romantičnega junaka, avtista ... Pester nabor vlog za mladega igralca. Kolegi pri njem cenijo predanost delu. Ne preseneča torej, da je tudi magister igralskega užitka. Meryl Streep obveščamo, da ima v Sloveniji velikega oboževalca, in se veselimo njunega skupnega dela,« je zapisala žirija.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji