Zmagovalni film letošnjega Liffa je
Bojevnica islandskega režiserja Benedikta Erlingssona, so pred nekaj minutami razglasili na sklepni slovesnosti festivala. Žirija mu je podelila glavno nagrado vodomec v tekmovalni kategoriji Perspektive.
Film pripoveduje o Halli, ženski v zrelih letih, ki sabotira korporacije in industrijske obrate, ki po njenem uničujejo neomadeževano islandsko naravo. Zadeve se zapletejo, ko mora svoj družbeni angažma naenkrat uskladiti z obetom materinske izkušnje, saj so ji odobrili posvojitev ukrajinske sirote.
Žirijo, ki so jo sestavljali Klaus Eder, Jurica Pavičić, Ida Weiss, je
Bojevnica prepričala predvsem s spretnim poigravanjem s filmskimi slogi in konvencijami.
Bojevnico je sicer minuli teden prejela tudi nagrado Lux Evropskega parlamenta.
Film Aga je prejel nagrado občinstva.
Na slovesnosti so podelili še druge nagrade. Film, ki je najbolj navdušil občinstvo (letos so prodali čez 43.000 vstopnic), je
Aga bolgarskega režiserja Milka Lazarova.
Ne bom več luzerka ali portret generacije.
Med tekmovalnimi filmi je žirija izpostavila film
Ne bom več luzerka Urše Menart, ker »avtorica podeli glas lastni generaciji ter njene težave osvetli s pretanjenim spojem dramatičnosti in humorja.« Film
Tovor Ognjena Glavonića o osebni odgovornosti v vojni pa je žirija izpostavila kot film, ki ima drzno politično sporočilo in je slogovno močan. Združenje filmskih kritikov Fipresci je prepričal film
Stiks Wolfganga Fischerja.
Slogovno močan Tovor.
Med kratkimi filmi je slavil film
Matria Alvara Gaga Díaza. Žirija za kratkometražne filme je izpostavila še
Celico Dušana Kastelica. Mladinska žirija je nagradila film
Jezdec Chloé Zhao.
Filma, ki sta prejela vodomca za najboljši film in nagrado občinstva, bodo predvajali v ponedeljek v Kosovelovi dvorani.
Najbolj gledani
Med najbolj obiskanimi filmi letošnjega Liffa so:
Najljubša Yorgosa Lanthimosa (v CD bo ponovno na sporedu od 19. do 30. decembra),
Zdravilec Gjorceja Stavreskega,
Oni Paola Sorrentina,
Hiša, ki jo je zgradil Jack Larsa von Trierja,
Tatiči, ki ga je režiral Kore-eda Hirokazu in
Trije obrazi Jafarja Panahija.
Komentarji