Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

V telekomunikacijah je še nekaj malih prostih strelcev

Z nakupom vrhniškega P&ROM se tržni delež A1 Slovenija ne bo bistveno povečal
Predsednik uprave A1 Slovenija Dejan Turk. FOTO: Leon Vidic/Delo
Predsednik uprave A1 Slovenija Dejan Turk. FOTO: Leon Vidic/Delo
23. 8. 2019 | 17:00
4:03
Družba A1 Slovenija je postala stoodstotna lastnica vrhniškega ponudnika telekomunikacijskih storitev P&ROM. To je nov korak v konsolidaciji slovenskega telekomunikacijskega trga, kjer je poleg največjih štirih – Telekoma Slovenije, A1 Slovenija, Telemacha in T-2 – po včerajšnjem nakupu ter letošnjih nakupih T-2 še 64 ponudnikov storitev širokopasovnega dostopa do interneta. Skupni tržni delež 69 malih operaterjev je bil v letošnjem prvem četrtletju nekaj manj kot 7,5-odstoten.

Serijo letošnjih nakupov manjših operaterjev je začel T-2 z nakupom družb KKS Kabel Kamnik, Inatel, Avision in Telesat, nadaljeval jo je Telemach z nakupom kabelskega operaterja EVJ Elektroprom, ki pa ni na seznamu ponudnikov storitev širokopasovnega dostopa do interneta. »Podjetje P&ROM, d. o. o., je kakovosten ponudnik storitev interneta, televizije ter mobilne in IP-telefonije prek lastnega tako optičnega kot kabelskega omrežja. Podjetje je pomemben telekomunikacijski ponudnik na območju Vrhnike, to, da ga je prevzel A1 Slovenija, pa na tržne deleže na ravni države nima pomembnejšega vpliva,« so pojasnili v A1 Slovenija in dodali, da podrobnejših podatkov o posameznih tehnologijah ne razkrivajo.

V A1 Slovenija pa napovedujejo, da bodo v skladu s strategijo krepitve položaja na trgu fiksnih telekomunikacijskih storitev – kamor je A1 Slovenija pod prvotnim imenom Simobil odločneje stopil 1. aprila 2016 po nakupu Amisa – skupaj z lastniki tudi v prihodnje spremljali morebitne priložnosti za rast na trgu. Tako kot preostali »veliki« trije, med katerimi na nakupni strani v zadnjih letih po nakupu Debitela in Izi mobila le Telekom Slovenije ni bil uspešen.


Kabel in optika


Že razlika med optičnim in kabelskim omrežjem je za večino uporabnikov večinoma nepomembna, da sta le kakovost storitve in hitrost primerni, predvsem pa da je primerna cena. V letošnjem prvem četrtletju je bilo okrog 350.000 televizijskih priključkov na optiki in približno četrt milijona na kablu. Fiksnemu dostopu je treba dodati še mobilni širokopasovni dostop do interneta.

Med operaterji fiksnega širokopasovnega dostopa do interneta – torej tako po optiki in kablu – ima kljub padanju še vedno največji delež, ki je v letošnjem prvem četrtletju padel pod tretjino, Telekom Slovenije, s hitro rastočim (glej tabelo), skoraj 26-odstotnim deležem sledi Telemach, rast A1 Slovenija in T-2 je bila počasnejša, najnovejši nakupi pa se bodo v tržnih deležih pokazali šele prihodnje leto. Razširjenost (penetracija) fiksnega širokopasovnega dostopa v Sloveniji raste: v prvem četrtletju 2017 ga je imelo 77,7 odstotka gospodinjstev in 30,86 odstotka prebivalcev, v letošnjem prvem četrtletju pa 81,83 odstotka gospodinjstev in 32,49 odstotka prebivalcev.

Precej hitreje raste razširjenost mobilnega širokopasovnega dostopa do interneta, ki se je s 63,83 odstotka v prvem četrtletju 2017 letos povečala na 79,63 odstotka. Kar tako na grobo pomeni, da ima tak dostop do spleta štiri petine od dveh milijonov prebivalcev Slovenije, beri 1,6 milijona ljudi. Tudi na tem trgu ima Telekom Slovenije še vedno največji, skoraj 37-odstotni tržni delež, s 30-odstotnim sledi A1 Slovenija in z dobro četrtino trga Telemach.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine