
Galerija
Slika je simbolična FOTO: Reuters
Poljski OT Logistics naj bi prodajal svoj delež v Luki Reka. Neuradno naj bi se za nakup deleža zanimali kitajski vlagatelji.
Spomnimo, da Kitajci že upravljajo dva pomola največjega grškega pristanišča v Pireju.
Po poročanju hrvaškega portala SEEbiz kontrolira OT Logistics s partnerji vsaj polovico družbe. V lastništvo Luke Reka je vstopil leta 2015, nato pa lani svoj delež še povečal. Sredi lanskega leta je objavil še ponudbo za prevzem, ki jo je izvedel skupaj z dvema pokojninskima skladoma. Četrtina Luke Reka je v hrvaški državni lasti.
Kdo so kitajski vlagatelji SEEbiz ne razkriva, navaja pa, da se kitajska gospodarska delegacija pravkar mudi v Hrvaški. Kitajci so se po poročanju portala sicer že večkrat zanimali za reško pristanišče. Prodaja deleža bi lahko bila povezana z nesoglasji glede gradnje kontejnerskega terminala Zagrebška obala. Ta naj bi bil letos končan. Poljake je zanimala koncesija za ta terminal, a si je želel terminal za generalne tovore. Menjava lastnika v Luki Reka bi verjetno omogočila, da le-ta prevzame koncesijo na novem terminalu.
Luka Reka je največji koncesionar reškega pristanišča, ki imaš še tri koncesionarje. V delni lasti Luke Reka je tudi družba Jadranska vrata, ki upravlja s kontejnerskim terminalom Brajdica. Janaf upravlja naftni terminal, koncesionarja pa sta še Exportdrvo in Šerif Export - Import.
V reškem pristanišču je bilo lani pretovorjenega 12,6 milijona ton tovorov, kar je dobra polovica pretovora koprskega pristanišča (23,4 milijona ton).
Komentarji