V Beogradu dvakrat več turistov s Kitajske kot leto prej, s Slovenijo slabo povezani.
Galerija
V hram svetega Save v Beogradu prihajajo turisti od vsepovsod. Foto Novica Mihajlović
Na Balkan prihaja vse več turistov iz azijskih držav, največ iz Kitajske. Ena od pomembnih vstopnih točk postaja Beograd v Srbiji, ki ima direktne letalske linije s Kitajsko, Japonsko, Singapurjem in drugimi. Lani jih je prišlo dvakrat toliko kot predlani, letos jih pričakujejo še več. Gre za turiste, ki si želijo ogledati več držav hkrati, najraje kar ves Balkan. Ali bo val pljusknil tudi v Slovenijo?
Srbija se v turistični ponudbi povezuje s Črno goro
Lani je bilo v Srbiji 102.500 turistov iz Kitajske, kar je 97 odstotkov več kot leto prej. Kitajski turisti so v Srbiji na tretjem mestu, za turisti iz BiH in Črne gore. Letos pričakuje Srbija iz Kitajske okoli 130 tisoč gostov, še več v prihodnjih letih. Pred nekaj dnevi so gostili 38 največjih organizatorjev potovanj iz 12 azijskih držav, med njimi iz Kitajske, Japonske in Koreje. Po podatkih turistične organizacije ostane kitajski turist v Srbiji pet ali šest dni in v tem času porabi okoli 1100 evrov.
Turisti iz Kitajske in drugih azijskih držav si želijo ogledati čim več v čim krajšem času, po možnosti v več državah v okviru istega potovanja. Kot je povedala Marija Labović, direktorica Turistične organizacije Srbije, nastopa Srbija na kitajskem tržišču skupaj s Črno goro. »Odkar smo ukinili vize za Kitajsko, ukinili pa sta jih tudi Črna gora in BiH, se gostje odločajo za pot skozi te države. Tisti, ki imajo šengensko vizo, nadaljujejo pot tudi po Hrvaški in Sloveniji. S turistično organizacijo Slovenije smo se že večkrat pogovarjali o skupnem nastopu v daljnjih državah, saj obstajajo možnosti za skupne turistične poti,« je povedala sogovornica.
Slovenija na turističnih trgih skupaj s Hrvaško
»Slovenija sodeluje s Srbijo na področju turizma v okviru članic držav Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske s ciljem vzpostavitve konkurenčne in atraktivne turistične ponudbe za kitajske turiste,« so nam odgovorili iz Slovenske turistične organizacije (STO). Slovenija se sicer za prepoznavnost na azijskih trgih najbolj povezuje s Hrvaško, saj nastopa tam že vrsto let s skupnim sloganom »Experience Croatia, Feel Slovenija«. Nagovarjamo tiste azijske goste, ki povprašujejo po turistični ponudbi višje dodane vrednosti ter avtentičnih in edinstvenih doživetjih, so povedali v STO.
Za svoj skupni nastop sta slovenska in hrvaška turistična organizacija prejeli prejšnji mesec v okviru ene najvidnejših svetovnih turističnih borz ITB China v Šanghaju nagrado CWT Award (The Chinese Tourist Welcome Award).
Hitro rastoči azijski trgi
Matej Knaus, predsednik Združenja turističnih agencij Slovenije, kjer oblikujejo konkretne turistične pakete, meni, da tok kitajskih turistov iz Srbije ne bo prišel v Slovenijo. »Bolj se postavljamo ob bok državam z višjimi cenami kot Srbiji, ki ima precej nizke cene,« je povedal. Azijski turisti, ki pridejo v Slovenijo skozi Benetke ali Dunaj, obiščejo v okviru istega potovanja tudi šest ali sedem držav, največkrat vse balkanske, skupaj z Grčijo in Bolgarijo ali pa še Madžarsko in Romunijo. Ostanejo dva tedna. Po oceni Mateja Knausa njihova poraba presega 100 milijonov evrov.
»Azijski trgi so najhitreje rastoči trgi, število prihodov azijskih gostov narašča najhitreje. Ni se bati preobremenjenosti. Turistične tokove je treba primerno usmerjati in razpršiti,« meni.
V Sloveniji je lani gostovalo 87 tisoč gostov iz Kitajske, kar je sicer le 1,9 odstotka vseh turistov, ki so obiskali Slovenijo, še 149 tisoč (3,4 odstotke) pa jih je prišlo z drugih azijskih držav.
Komentarji