Primark je ena tistih trgovin, o kateri se govori tudi brez tega, da bi nas na njo morali spominjati plakati ob cestah ali reklamni letaki. Je tudi trgovina, ki ima sloves »romarskega središča«. Nam najbližja je v Gradcu in ni malo tistih, ki se v omenjeno avstrijsko mesto odpravijo primarno zaradi nakupovanja tam. Tudi najbolj zgodnje slovenske kupce, ki se želijo izogniti gneči, lahko preseneti avtobus nakupovalcev iz Hrvaške, Bosne in Hercegovine ali Srbije, ki prav tako lovijo trenutek, da se trgovina odpre, da bodo lahko v miru pogledali (in pomerili) tisto, kar jim je všeč. To je pomembno, ker je gneča čez dan lahko res ogromna – takšna, da se je med oblačili in kupci kar težko premikati.
Svoja vrata Primark odpira 13. junija ob 10.30 v Cityparku Ljubljana. Trgovina zaseda dve nadstropji in 4250 kvadratnih metrov. Na gnečo so dobro pripravljeni, saj je blagajn 44, kabin za pomerjanje pa 48. Posebnost slovenske trgovine bo tudi ta, da ne bo omejitve pri tem, koliko kosov oblačil lahko kupec pomeri. V trgovini sta tudi dve coni za sprostitev.
Kljub temu da je Slovencem omenjena trgovina, ki privablja z ugodnimi cenami, relativno blizu, so se v zadnjih letih na forumih in družbenih omrežjih pogosto pojavljala vprašanja, kdaj bodo trgovino odprli tudi pri nas. In govorice, ki so se začele širiti lani, so se izkazale za resnične, ko so vendarle razkrili, da se za prenovo velikega dela Cityparka skriva ravno Primark.
Pri Primarku radi poudarjajo, da je njihova cenovno dostopna moda tudi družbeno odgovorna, da zelo skrbijo za to, v kakšnih pogojih so oblačila narejena, a jasno je, da je del čara omenjene trgovine instant moda. Že najstniki z žepnino si tam lahko sestavijo modno kombinacijo, zaradi katere ne bodo obubožali, hkrati pa kupci bolj pogosto lahko potešijo potrebo po novem. In kakovost? Izkušeni nakupovalci tistim, ki trgovine ne poznajo, pogosto Primark opišejo kot trgovino, kjer najdeš vse – od oblek, ki so potrošno blago, do takšnih, ki so res kakovostne in preživijo več modnih sezon. Primark kupca pritegne tudi s tem, da poleg oblačil (vse od otroške do odrasle mode) ponuja tudi dodatke za dom in druge (nepomembne) drobnarije.
Tako je bilo leta 2014, ko je Primark odprl trgovino v Berlinu. FOTO: Thomas Peter/Reuters
Primark upravlja več kot 360 trgovin v 11 državah: na Irskem, v Združenem kraljestvu, Španiji, na Portugalskem, v Nemčiji, na Nizozemskem, v Belgiji, Avstriji, Franciji, ZDA in Italiji. Slovenska trgovina bo 12. po vrsti, prinesla pa je 200 novih rednih in honorarnih delovnih mest na različnih področjih – od prodaje, upravljanja trgovine, skladišča in blagajne do vizualnega trgovanja.
Nas čaka nakupovalna evforija?
Gre za trgovino, ki bo pokazala, ali trgovci v Sloveniji še lahko računajo na nakupovalno evforijo. Vsakdo se lahko spomni odprtja katere izmed verig trgovin, ko so se pred vrati vile dolge kolone, ljudje pa so kupovali po dva pralna stroja. Ne tako dolgo tega smo pisali o slovenskih navdušenih oboževalcih Appla, ki so več ur čakali na dragocene iphone, trgovini H&M pa je, denimo, uspelo nakupovalce spraviti v vrsto s tem, ko je sodelovala z italijansko luksuzno znamko Moschino.
Takšno evforijo pričakujejo tudi pri Primarku. Njihova izkušnja, ko odpirajo novo trgovino, je, da je zanimanje res ogromno. Verjetno ravno zato v teh dneh lahko opazite reklamne plakate za nekaj, kar v resnici ne bi potrebovalo oglaševanja. Ničesar nočejo prepustiti naključju. Odprtje jim preprosto mora uspeti, saj vsakič, ko vstopajo na nov trg, v vse skupaj vložijo res ogromno energije. Zato je njihova širitev iz rodne Irske počasna. Slovenija je šele 12. država, v kateri bo Primark odprl trgovino, in če bo šlo vse po načrtih, bo slovenska lokacija nadomestila trgovino v Gradcu tudi pri romarskih nakupovalcih z Balkana. Če se Primarku v Sloveniji načrti izjalovijo (kar je malo verjetno), bo to dobra šola za naslednjega velikega trgovca, ki bo vstopil na slovenski trg in prav tako računa na otvoritveno evforijo – švedsko Ikeo.
O Primarku
Irski Primark, ki zaposluje 75.000 ljudi, je v zadnjem poslovnem letu, ki se je končalo 15. septembra lani, ustvaril sedem milijard britanskih funtov (7,9 milijarde evrov), kar je šest odstotkov več kot prejšnje poslovno leto, in slabo milijardo evrov dobička iz poslovanja. Primark je v lasti britanske multinacionalke Associated British Foods (ABF), ki ustvarja okoli 18 milijard evrov prodaje, zaposluje 137.000 ljudi in deluje v 50 državah sveta. Trgovina je eden od poslovnih stebrov multinacionalke, ki je prisotna tudi v živilskopredelovalni industriji – med drugim je skupina ABF druga največja svetovna proizvajalka sladkorja – in v kmetijstvu. Z dobičkom iz trgovine ABF kompenzira slabše poslovne rezultate v sladkornem poslu. N. G.
Komentarji