Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Mobilnost 2024

Pomembna skrb za zaščito pri oddaji avtomobila

Čedalje več voznikov ugotavlja, da vozilo lahko izkoristijo bolje, kot da imajo parkirano.
Na platformi je trenutno na voljo več kot 200 vozil. Lastnikom se prihodki od prodaje obdavčijo podobno kot pri oddaji nepremičnin. FOTO: GiroCarShare
Na platformi je trenutno na voljo več kot 200 vozil. Lastnikom se prihodki od prodaje obdavčijo podobno kot pri oddaji nepremičnin. FOTO: GiroCarShare
2. 6. 2021 | 05:00
4. 6. 2021 | 08:04
5:42
Statistični podatki ne kažejo, da bi prizadevanja za zmanjšanje vezanosti na avtomobile obrodila sadove. Število registriranih vozil se iz leta v leto povečuje, pri nas jih je bilo lani že 1,17 milijona, več kot 560 na tisoč prebivalcev. Pospešek spremembam in prehodu na souporabo bi lahko dala epidemija, zaradi katere marsikateri avto iz garaže zapelje samo še na nedeljski obisk.

Zadnji Eurostatovi podatki, ki so za leto 2019, kažejo, da se je število avtomobilov na tisoč prebivalcev tudi v predcovidnem letu povečalo v vseh evropskih državah, le na Švedskem se je minimalno zmanjšalo. Gledano nekoliko daljše obdobje lahko o stagnaciji govorimo poleg omenjene države še v Belgiji, na Nizozemskem in v Franciji, imajo med 470 in 510 avtomobilov na tisoč prebivalcev. V Sloveniji smo jih leta 2019 imeli 556, Surs pa je ugotovil, da je bilo konec lanskega leta registriranih 5000 več avtomobilov kot leta 2019 in 27.000 več kot leta 2018.

image_alt
Do šole in parka naj bo enostavneje peš ali s kolesom kot z avtom


Dejstvo, da so naši avtomobili parkirani 95 odstotkov časa, med uporabo pa v njih sedi v povprečju 1,2 potnika, govori v prid ekonomski, zagotovo pa tudi okoljski računici za souporabo vozil. Še toliko bolj, če so zaposleni prešli na delo od doma in se samo občasno vračajo v pisarne.

Največ zanimanja za souporabo je med mlajšimi generacijami. FOTO: Milka Bizovičar/Delo
Največ zanimanja za souporabo je med mlajšimi generacijami. FOTO: Milka Bizovičar/Delo
»Covid-19 je vplival kot korektor naših navad. Lastniki vozil so opazili, da jih lahko bolje izkoristijo,« opaža Klemen Furlan, direktor podjetja Giro Car Share, ki ponuja platformo, na kateri se srečujeta ponudba in povpraševanje kratkoročnih najemnih avtomobilov. Kdor koli lahko z objavo v aplikaciji ponudi svoje vozilo, za katerega je potreben izpit B-kategorije, v najem. Stranke za selitev iščejo med ponudbo kombijev, za zabavo pa športne avtomobile itn.

»Izkušnje so pozitivne. Naši ekipi, ki vidi prihodnost v delitveni ekonomiji, so se pridružili številni novodobni nomadi, ki so potrebovali prevoz ali pa so hoteli izkoristiti potencial svojega stoječega vozila. Storitve uporablja predvsem generacija od 25 do 45 let. Malce starejši vozila oddajajo, mlajši pa jih najemajo. Največ najemov je v Ljubljani, trudimo pa se pritegniti celo Slovenijo,« izkušnje po dveh letih delovanja aplikacije GiroCarShare opiše Furlan. Vedno več zanimanja je za električna vozila, je zadovoljen sogovornik, saj je ena od vrednot podjetja trajnostna mobilnost oziroma skrb za čistejše okolje z manj pločevine in manj CO2.
 

Inovativno zavarovanje


Na vprašanje, ali Slovenci vendarle nismo tako navezani na svoje avtomobile, da bi nas skrbelo za njihovo varnost, Furlan odgovarja, da so lastniki lahko brez skrbi. To potrjuje tudi široka ponudba vozil višjega cenovnega razreda, ki jih uporabniki navadno najemajo čez vikende. Najemniki z izposojenimi vozili skrbno ravnajo, aplikacija je narejena tako, da je po vsaki uporabi obvezno fotografiranje. Avtomobile je mogoče za čas najema tudi dodatno zavarovati.

image_alt
Učinkovita mobilnost mora biti cilj vseh


Sodelujejo z Zavarovalnico Triglav, ki je prav v ta namen pripravila produkt Zavarovanje delitve motornih vozil. Omogoča celovito zavarovanje, skleniti pa ga je mogoče neposredno pri zavarovalnici, prek vmesnika v aplikaciji GiroCarShare. Premijo plača najemnik vozila, ob najemu.

»Kot največja zavarovalnica v Adria regiji smo prvič drzno in inovativno pri avtomobilskih zavarovanjih odstopili od klasične določitve premije za vozilo glede na moč motorja. Namesto tega uporabljamo posplošeni linearni model (GLM), pri čemer upoštevamo faktorje, kot so starost in znamka vozila, njegova nova nabavna vrednost, tip goriva, moč motorja in starost voznika.«
 

Ob škodi hitro do asistence


Kot zagotavljajo v Zavarovalnici Triglav, je zavarovanje oblikovano tako, da niti za lastnika niti za najemnika souporaba ne pomeni večjega tveganja. Vključuje vsa potrebna kritja od avtomobilske odgovornosti, AO+ in kaska do asistenčnih storitev, ponujajo tudi kritje za krajo. Za varnost lastnika vozila je poskrbljeno s tem, da morebitni škodni primer v času najema ne vpliva na njegove bonitete, zavarovanje je tudi brez odbitne franšize.

Namesto plačevanja parkirišča bi z oddajo vozila lahko kaj zaslužili. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo
Namesto plačevanja parkirišča bi z oddajo vozila lahko kaj zaslužili. FOTO: Roman ŠŠipić/Delo


Posebej poudarjajo delovanje asistenčne pomoči. »Ko nastane škodni primer, uporabnik želi enostavno in hitro odzivnost. V aplikaciji GiroCarShare imamo integriran asistenčni gumb, prek katerega uporabnik lahko pisno sporoči, kaj se je zgodilo, podatki pa se v realnem času prenesejo v naš klicni center, ali pa pokliče 24-urno asistenčno pomoč,« naštevajo v Zavarovalnici Triglav.

Poudarjajo pa, da najemnik in sozavarovane osebe lahko izgubijo pravice iz zavarovanja, če je voznik – najemnik vozila, pod vplivom alkohola, mamil, psihoaktivnih zdravil in drugih prepovedanih substanc. Zavarovalnica sicer škodo poravna, tako da je lastnik ustrezno krit, od najemnika pa jo kasneje regresira.

Zanimanje za produkt je na trgu izjemno, še pravijo v Triglavu in poudarjajo partnersko sodelovanje s ponudniki aplikacije. Podobnega so pripravili tudi za električne skiroje, ki jih je prav tako mogoče najeti prek aplikacije GoGiro.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine