»I feel Slovenia. Všeč mi je ta logo, tudi mi se pogovarjamo o sodelovanju z upravljavci te znamke. Luka, pač …« je ob pogledu na nahrbtnik s prepoznavnim zelenim logotipom poudaril
Connor Terry, vodja korporativnih partnerstev pri košarkarskem klubu iz Dallasa.
Na Sporto, mednarodno konferenco o marketingu in sponzorstvih v športu, kjer bo predaval jutri, ni mogel priti v primernejšem trenutku, saj je Luka Dončić med glavnimi zvezdniki lige NBA. Terryju je bilo žal, ker se je po sredinem prihodu v Portorož soočil z znano težavo, poznimi tekmami, zato si ni mogel ogledati njegovega zadnjega trojnega dvojčka.
Za nami je še ena noč z odlično Dončićevo predstavo. Dallas je imel res veliko srečo, da je dobil Luko. Kako gledate na njegovo zgodbo dobro leto po prihodu?
Lahko rečemo, da je imel Dallas srečo ali pa pamet, imamo ga in samo to je pomembno. Res smo veseli. Danes ponoči je spet vpisal trojni dvojček, prav tako v ponedeljek, ko je dosegel tudi 42 točk. Ko bom zapustil Slovenijo, bo imel mogoče tri v enem tednu. Njegov učinek je izjemen, navdušeni smo. To je sicer moja tretja sezona pri klubu, zadolžen sem za sodelovanje s sponzorji, tako v ZDA kot na mednarodnem področju. Evropa je pri tem za nas zelo pomembna.
FOTO: Ronald Martinez/AFP
Slovenija?
Vsekakor. V vzhodni Evropi imamo zelo intenzivne pogovore. Po novem ima lahko vsak klub v NBA dva mednarodna sponzorja, medtem ko so do prejšnje sezone imeli lahko le tiste, ki so bili v radiju 150 milj od dvorane. V Evropi je to povsem drugače, vse je mednarodno, klub lahko sodeluje s katerim koli sponzorjem.
Odkar so se zrahljala pravila v NBA, je za nas zelo zanimiva Evropa, del Azije, za zdaj nimamo zapolnjenega nobenega od dveh sponzorskih mest. Slovenija je zavoljo Luke za nas seveda zelo zanimiva, tako kot je še vedno zaradi Dirka Nowitzkega Nemčija. Je pa pomembno, da ima posameznik večji mednarodni domet, da ni zvezda le v svoji državi, ampak tudi drugje.
Smo majhna država …
Tri milijone, mar ne?
Ne, dva ... Je to velik minus? Tu so pomembne evropske države, Nemčija, Francija, Španija, Rusija …
V klubu ne gledamo toliko na število prebivalcev. Mislim, da je Slovenija del večjega evropskega prostora, izjemen interes za Luko je v celotni Evropi, tu pa seveda vse kulminira.… Da, majhna država prinaša izzive, a še več kot izzivov je priložnosti.
FOTO: Usa Today Sports
Lahko takšen ekstra talent izniči velikost države, iz katere prihaja?
Mislim, da. Sploh pa, resda je iz Slovenije, in lahko ste ponosni nanj, a igral je tudi že v Španiji za Real Madrid, tam ima veliko navijačev. Naši navijači ga imajo na smrt radi, združuje zelo različne športne navdušence, iz različnih socialnih, kulturnih okolij, držav, kar je super videti.
Omenili ste Španijo. Kako pomembno je, da je k vam prišel iz Reala? Tam je imel armado navijačev, pa ne le to, tudi zvezdniška poznanstva iz nogometnega dela kluba.
To je vsekakor velika stvar. Luka je izjemno pameten, ima izkušnje igranja na najvišji ravni, govori tudi špansko. Kar noro je, da je šele drugo sezono pri nas. Moje osebno mnenje sicer je, da je Madrid pomemben faktor, da je danes tu, kjer je.
Kako pomemben je Luka za Dallas? Sploh, ker je prišel še ravno v pravem trenutku, ko se je poslavljala klubska legenda Dirk Nowitzki?
Seveda je izjemno pomemben, čeprav ne smemo pozabiti preostalega dela ekipe, imamo zelo raznoliko moštvo, s številnimi člani, ki prihajajo zunaj ZDA. Je pa Luka posebna zgodba, tu je njegova karizma, zaradi njega so vsi soigralci boljši na igrišču. Prav tako je pomembno njegovo vedenje zunaj igrišča, povezan je z ljudmi v lokalnem okolju, ima odličen odnos z navijači. O njem res lahko rečem samo pozitivne stvari, več kot navdušeni smo, da ga imamo.
Kot ste se lahko v kratkem času prepričali, vlada tu pri nas prava Dončić manija, kakšen pa je njegov status na splošno v ZDA?
Težko sem nepristranski, a mislim, da je eden najboljših košarkarjev. Podatek, da je ob LeBronu Jamesu edini pred 21. letom starosti dosegel 40 točk, je izjemen. To je zelo pomemben statističen podatek lige. S komercialnega vidika je seveda izjemna spodbuda, ima velik pomen za klub.
Je zanj nebo meja?
Seveda, zakaj ne. »Keep rollin'« ... Gledalci ga naravnost obožujejo.
FOTO: Ronald Martinez/AFP
Pri 20 letih se zdi, da je veliko več kot le igralec. Kako pomemben je »celoten paket«, torej da ni le dober športnik, ampak je tudi simpatičen, ima mamo in dekle manekenko …
Vsekakor je zadetek v polno. Je odlična oseba, vidi se, kako rad igra, vedno je nasmejan. Nekaj na njem je, kar privlači ljudi, tu je nek magnetizem. Ljudje so vzhičeni. Če se sprehodiš okoli dvorane, čutiš vznemirjenje, ko na tribunah pogledaš levo in desno, se ljudem kar meša ob njegovih potezah, povsem so padli noter. Nekatere njegove poteze so res neverjetne.
Koliko vam ta priljudnost olajšuje delo?
Zelo. Lokalna gledanost na TV gre v nebo. To seveda potem zvišuje marketinško vrednost ekipe, ljudje se bolj zavedajo naše znamke, sponzorji, domači in tuji, kažejo več interesa. In to veliko več. Luka je super, a odlično je, da se povezujejo tudi s klubsko znamko. Naša zgodovina z mednarodnimi igralci je dolga in zato so tuji sponzorji zelo zainteresirani, Luka pa vse to še povečuje.
Kakšna je njegova tržna vrednost?
Težko bi rekel. Veliko komponent je tu vključenih, a sam ne predstavljam igralcev, ampak klub, zato res ne bi govoril o tem.
Kaj pa tržni potencial?
Ogromen. NBA je mednarodni šport, prenosi tekem so po vsem svetu. Veliko naših sledilcev prihaja izven ZDA, kar je dodatna vrednost. Odličen zakon, partnerstvo je med njim in nami. On veliko prinese naši klubski znamki, mi pa njemu. Težko pa bi govoril o številkah.
Ko sem sinoči gledal TV, se je zdelo, da je vsaka druga stvar o Luki.
In če bi se uvrstil na All-Star?
To bi bil šele velik vpliv na klubska sponzorstva. Izjemen. Tako kot so njegove igre, bilo bi neverjetno. Rekel bi, da kaže dobro, ni razloga, da bi bil to nerealen cilj. Lani je bil novinec leta in mislim, da je bil zelo blizu tudi All-Staru.
FOTO: Jerome Miron/Usa Today Sports
Zdaj je aktualna zgodba z opremljevalcem superg, saj nima pogodbe. V začetku tedna je igral z znamko Under Armour, na zadnji tekmi spet z Nike.
Priznam, da se tej zgodbi nisem posvečal, sploh pa je ne morem komentirati, saj zastopam ekipo, ne njega. Ne morem ugibati in ne smem komentirati sponzorskih pogodb posameznikov.
Zion Williamson, prvi izbor na letošnjem naboru, je z Nike podpisal sedemletno pogodbo za 75 milijonov dolarjev. Bi lahko tudi Dončić podobno?
To je veliko denarja … Vprašanje je za njegovega agenta, ne zame.
FOTO: Jerome Miron/Usa Today Sports
Bi lahko kdaj v NBA tuji igralec postal večje ime od ameriškega?
Luka je na odlični poti, dela prave stvari. NBA je zelo mednarodno tekmovanje, veliko je evropskih igralcev. Mislim, da naši navijači niso diskriminatorni, ni pomembno, od kod prihaja igralec, pomembno je, kaj pokaže. Luko gledalci res obožujejo.
Nowitzki je edini košarkar v ligi NBA, ki je kar 21 sezon igral za isti klub. Zdaj Dončića postavljajo v njegove čevlje že po prvem letu pri Dallasu in mu namenjajo vlogo klubske ikone. Ali lahko po letošnjem poletju, ko so največji zvezdniki množično menjavali sredine, sploh pričakujemo, da bo v prihodnosti kdo prava klubska ikona?
Dirk je bil zelo vdan in je ostal v klubu 21 sezon. Če bomo kot klub naredili vse, da se bo Luka dobro počutil, če mu bomo našli še kakšnega dobrega soigralca, potem bi bili lahko pred Dallasom še zelo zanimivi časi. Nimam pa kristalne krogle, počakati bomo morali, kaj bo. Ta sezona je res zanimiva, njegova igra je zabavna, ljudje, ki pridejo, uživajo in se imajo zelo dobro. Lukov delež pri tem je vsekakor zelo pomemben.
Komentarji