Na stezah po svetu je s svojim dirkalnikom skorajda nepremagljiv. A včasih tudi svetovni prvak formule 1
Lewis Hamilton doživi poraz. Zadnji pa ni povezan s športom, pač pa s poslom oziroma zaščito imena kot blagovne znamke.
Hamilton, ki si je nedavno predčasno zagotovil že sedmi naslov svetovnega prvaka formule 1, s čimer se je izenačil z
Michaelom Schumacherjem, je želel pravno zaščititi svoje ime oziroma priimek kot blagovno znamko. Toda z zahtevo pri uradu EU za intelektualno lastnino (EUIPO) ni bil uspešen. Načrte mu je prekrižal proizvajalec ur Swatch oziroma podjetje Hamilton, ki je del skupine švicarskega giganta.
Urad je namreč po večletnem pravdanju ocenil, da lahko nekdo ime kot blagovno znamko zaščiti le, če pri tem ni nihče oškodovan, kar pa bi se lahko zgodilo v tem primeru, če bi zvezdnik formule 1 uveljavljal ekskluzivno pravico do imena Hamilton.
Ure Hamilton obstajajo dolgo tradicijo. FOTO: Aly Song/Reuters
Po poročanju časnika Daily Mail je skušal dirkač preprečiti podjetju, da bi prodajalo svoje izdelke pod blagovno znamko Hamilton International. Urad je ocenil, da podjetje proizvajalca ur Hamilton, ker uporablja samo naziv Hamilton, ne pa celotne besedne zveze Lewis Hamilton, s tem ne posega na konkurenčno področje dirkača Hamiltona.
Uro nosil tudi Elvis
Eden od argumentov dirkača je bil, da naj podjetje Hamilton doslej ne bi uporabljalo imena v komercialne namene, a je sodišče ugotovilo, da je podjetje, ki je bilo v ZDA ustanovljeno leta 1892, od 1974 pa je pod okriljem Swatcha, to počelo še pred njegovim rojstvom. Med drugim so pri urarskem Hamiltonu dokazali, da je njihov izdelek nosil tudi
Elvis Presley.
Po finančni plati bo sicer sodni poraz za dirkača Hamiltona, enega najbolje plačanih športnikov na svetu, malenkosten: plačati bo moral 893 funtov (tisoč evrov) sodnih stroškov nasprotni strani.
Komentarji