Oči številnih bencinskih zasvojencev bodo konec tega tedna bolj ali manj povsem uprte k našim južnim sosedom, ki bodo jutri s tako imenovanim shakedownom oziroma zadnjim testom prižgali zeleno luč za začetek relija za svetovno prvenstvo. Po besedah prirediteljev bo to največja (avtomobilistična) dirka v zgodovini Hrvaške.
Zaprto parkirišče (parc ferme) bo na prostoru Zagrebškega velesejma, štart uvodne hitrostne preizkušnje Rude-Plešivica pa bo v petek zjutraj (8.36) nedaleč stran od slovenske meje pri Samoboru. Na tretjem letošnjem reliju za svetovno prvenstvo, zgodovinskem prvem najvišje ravni na Hrvaškem, bo sodelovalo 68 posadk z dirkači in sovozniki iz 26 držav, med njimi tudi pet slovenskih zasedb.
Od naših so se za dirko, ki se bo končala v nedeljo, ko bo na sporedu zadnja hitrostna preizkušnja Zagorska Sela-Kumrovec (13.18), v razredu RC2 prijavili
Aljoša Novak-Jaka Cevc (Dirkalno društvo R, škoda fabia),
Darko Peljhan-Matej Čar (Dirkalno društvo R, škoda fabia), v kategoriji RC4 pa
Grega Premrl-Gregor Brešer (Unikatoy Postojna, toyota GT86) in
Primož Brazda-Primož Tavčar (AK Lamko, ford fiesta). Med prijavljenimi sta bila tudi
Aleš Zrinski-Rok Vidmar (AK Plamtex Sport, ford fiesta), ki pa sta morala po trku in poškodbi dirkalnika tik pred zdajci odpovedati udeležbo.
Najizkušenejši slovenski dirkač na hrvaškem reliju bo Darko Peljhan. FOTO: Motorsand4x4.com
Na Hrvaškem tudi Jean Todt
Kot vodilni v skupni razvrstitvi je v Zagreb pripotoval veliki finski up
Kalle Rovanperä (toyota yaris). »Priznati moram, da sem že vznemirjen. To bo namreč moj prvi pravi asfaltni reli doslej z yarisom in nadejam se, da mi bo šlo dobro od rok. Zagotovo je pred nami zanimiva dirka, hitrostne preizkušnje so videti res lepe,« je povedal 20-letni vzhajajoči zvezdnik iz mesta Jyväskylä, sin nekdanjega asa
Harrija Rovanperäja, ki se lahko pohvali z enim prvim mestom med svetovno elito (Švedska 2001). Kalle, ki je letošnjo sezono odprl s četrtim mestom v Monte Carlu in drugim v Rovaniemiju (skupno ima 39 točk), slasti zmage še ni okusil, je pa le vprašanje časa, kdaj bo prvič pustil za seboj vse tekmece.
A tega še ne gre pričakovati na hrvaških cestah, na katerih poznavalci več možnosti za slavje pripisujejo njegovim zasledovalcem in večjim specialistom za asfaltno podlago, Belgijcu
Thierryju Neuvillu (hyundai i 20, 35 točk), Francozu
Sebastienu Ogierju (31 točk), Valižanu
Elfynu Evansu (oba toyota yaris, 31 točk) in Estoncu
Ottu Tänaku (hyundai i20, 27 točk).
Hrvati so sicer izračunali, da jih bo celotna dirka, ki si jo bo v živo ogledal tudi
Jean Todt, predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA), stala 22 milijonov evrov. Neposredno naj bi država z njo, zgolj z davkom na dodano vrednost, zaslužila najmanj štiri milijone €, posredno prek medijskih učinkov (predlani so na 13 dirkah našteli kar 836 milijonov televizijskih gledalcev) pa kar 41 milijonov €.
Komentarji