Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Odpuščanje onkraj sprave

Režiserka Marija Zidar je posnela film, ki pripoveduje zgodbo o poskusu sprave med dvema družinama v odmaknjenem albanskem visokogorju.
»Tudi sama sem mislila, da bom za raziskavo potrebovala leto dni, za snemanje leto dni in eno leto za postprodukcijo. Vendar produkcija takšnih kreativnih dokumentarcev običajno traja vsaj štiri do pet let. Pri tem je trajalo še nekoliko dlje.« FOTO: Jure Eržen/Delo
»Tudi sama sem mislila, da bom za raziskavo potrebovala leto dni, za snemanje leto dni in eno leto za postprodukcijo. Vendar produkcija takšnih kreativnih dokumentarcev običajno traja vsaj štiri do pet let. Pri tem je trajalo še nekoliko dlje.« FOTO: Jure Eržen/Delo
2. 10. 2021 | 06:00
8. 10. 2021 | 14:49
26:14
Film Odpuščanje pripoveduje zgodbo o poskusu sprave med dvema družinama v odmaknjenem albanskem visokogorju, kjer je bilo po večletnem sporu umorjeno 18-letno dekle. Čeprav je morilec – očetov bratranec – v zaporu, pa se dekletov oče spoprijema s pritiski tako tradicionalnega okolja kot sodobnega mediatorja iz prestolnice; morilčevi družini kot kristjan naj bi ne samo odpustil, temveč se z njo tudi spravil.

Zdaj že napol pozabljen kanon, albanski plemenski zakon, ki je od družine žrtve zahteval ali maščevanje ali spravo, je samo ena plat filma; sočasno z glavnimi tokovi dveh zgodb se v ozadju izrisuje družbena opustošenost, ki jo za seboj pušča valjar ekonomske tranzicije. 

​Producent filma je Vertigo Ljubljana - producent je Danijel Hočevar, pridružena producentka Katja Lenarčič. Nastal je v koprodukciji z RTV Slvenija, Film House Baš Čelik (Srbija, koproducentka Jelena Mitrović), Seagull Entertainment (Črna gora, koproducentka Drita Llolla) in Dera Film (Kosovo, koproducent Latif Hasolli)in s finančno podporo Slovenskega filmskega centra, Filmskega centra Srbije, Filmskega centra Črne gore in Kosovskega kinematografskega centra, ob podpori evropskega sklada Eurimages in programa Ustvarjalna Evropa MEDIA pri Evropski komisiji in v sodelovanju s Filmskim studiom Viba film, Friendly Production, NuFrame in 001.

Ko sem film prvič gledala v začetku junija, premiero je zgodaj spomladi na online različici festivala imel na CPH:DOX, sem režiserki povedala, da bo prejemal eno nagrado za drugo. Takrat mi ni verjela, ker po vseh teh letih pripravljanja filma še ni bila imela stika z občinstvom, ni vedela, kaj ima.

Iz 250 ur posnetega materiala sta z montažerjem Urošem Maksimovićem ustvarila samotno, a sila napeto atmosfero postzločina, sredi žalovanja in delnega kesanja samega. Iz teh elementov se navadno lahko sestavi odpuščanje. A v filmu Odpuščanje je polno nepredvidljivih situacij, vse do kraja ne izvemo, kaj sledi. Njegov resnični zaklad je, poleg tega, da v njem ni dokumentarističnega žurnalizma, natančna, potrpežljiva in vztrajna fotografija Latifa Hasollija, tudi njemu kakšno nagrado! Sicer pa jih je film to poletje prejel že celo kopico, na festivalih v Prizrenu, makedonskem MakeDox, v Tetovem, na sofijskem DocuMentalu in slovenskem Dokudoc.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine