Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Sobotna priloga

Kako ste kaj, matere?

Na Netflixu je na ogled film The Lost Daughter (Izgubljena hči), ki ga je po knjigi Elene Ferrante posnela Maggie Gyllenhaal.
Dve materi: Olivia Colman kot Leda in Dakota Johnson kot Nina FOTO: © Yannis Drakoulidis/Netflix
Dve materi: Olivia Colman kot Leda in Dakota Johnson kot Nina FOTO: © Yannis Drakoulidis/Netflix
15. 1. 2022 | 05:00
25:27

V nadaljevanju preberite:

Govoriti resnico je nekaj samo po sebi dramatičnega, še posebej če gre za vsebine, o katerih se ne govori na glas; ko pravila izgovarjanja in koncentrični krogi te izgovorjave znotraj kulturnega konsenza in javnosti še niso jasno definirani, in hvala bogu, da je tako – samo do takrat namreč lahko svobodno pišemo o njih.

Mnogi so prepričani, da je Elena Ferrante v svojih trilogijah in tetralogijah izgovorila in iskreno ter brez zadržkov zapisala stvari, o katerih se je doslej govorilo in pisalo večinoma dvobarvno, da je – ne da bi prosila za dovoljenje – prebila bariero bogokletnega: biti mati ni stvar svetništva, kakšna posebna vokacija, talent ali bognedaj nagrada za karkoli že, ki jo bo rodnica v hvaležnost ali zadoščenje prejela pred smrtjo.

V Izgubljeni hčeri italijanska pisateljica govori o odnosih med materami in hčerami, predvsem o izgubi integritete mater po rojstvu otrok in eni najtemnejših odločitev, ki jih lahko doleti: da jih zapustijo. Njena junakinja Leda, ko sta hčerki stari štiri in šest let, odide in trdno zaloputne vrata za seboj, želi se samouresničiti. V ciklični strukturi – prvo poglavje zares razumemo šele, ko se spoji s zadnjim – ob koncu Ledinega študijskega dopusta, skoraj dvajset let kasneje, ko se na plaži prebudi s krvavim madežem na obleki na desni strani boka. Za trenutek ji ni jasno, kaj vse se je zgodilo? Je bila to samo mora? Koliko je že mrtva in koliko še živa?

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine