»Zakaj smo začeli vzpostavljati mrežo električnih gorskih koles? Ker nam je mar za okolje, v katerem živimo, in ker smo prepričani, da se Kranjsko Goro in okolico najlepše doživi na dveh kolesih. Slikovita kolesarska steza, ki se v senci dreves vije od vstopne točke Topolino do mejnega prehoda z Italijo v Ratečah in naprej skozi Furlanijo - Julijsko krajino, nam ponuja čudovite razglede na vršace, ki obdajajo obe dolini,« razloge za uvedbo mreže gorskih e-koles pojasnjujejo v Kranjski Gori.
Gorenjska si zadnja leta intenzivno in na različne načine prizadeva vzpostavljati trajnostno mobilnost z načrtovanjem parkirišč »parkiraj in pelji«, umirjanjem prometa v naseljih, načrtnim umikom pločevine od jezerske sklede na Bledu in v Bohinju pa tudi s spodbujanjem hoje in kolesarjenja s postavitvijo sistemov souporabe e-koles. Svet gorenjske regije, ki ga sestavlja 18 županov tamkajšnjih občin, je že predlani podprl pobudo priprave Regionalnega akcijskega načrta za e-mobilno infrastrukturo na Gorenjskem, odtlej so se aktivnosti v tej smeri – tudi v okviru mednarodnih projektov – kar vrstile.
6 evrov je treba plačati za uro izposoje e-kolesa, za ves dan pa 39 evrov
Prve četrt ure izposoje je brezplačne, namenjene preizkusu vozila in vpogledu v to, katera velikost vam najbolj ustreza. FOTO: Gregor Vidmar
V kampu Špik in na Borovški
Tudi Kranjska Gora je primer dobre prakse. Za kolesarje je v občini odlično poskrbljeno, kolesarska pot Jureta Robiča, speljana po nekdanji železniški progi iz Mojstrane skozi Kranjsko Goro v Italijo, je poznana kot najboljša, najbolj znana in najdaljša na Gorenjskem. Tudi gorska e-kolesa si je v občini mogoče izposoditi že dlje časa, še korak naprej pa bo letošnja vzpostavitev mreže gorskih električnih koles, ki je nastala v sodelovanju z lokalnim podjetjem Alp Adventures in je prva tovrstna mreža v Sloveniji.
Trenutni izposojevalni točki sta dve: v Kampu Špik v Gozdu - Martuljku in v središču Kranjske Gore v Alp Adventures na Borovški 93. Prihodnje leto bodo mrežo razširili z izpopolnjevanjem sistema in s postavitvijo novih izposojevalnih točk, predvidoma v Ratečah in Mojstrani, dolgoročna želja je tudi kombiniranje kolesarjenja in uporabe turističnega avtobusa.
Za uro izposoje e-kolesa bo treba plačati šest evrov, za ves dan pa 39. Prve četrt ure je brezplačne in namenjene preizkusu vozila in vpogledu v to, katera velikost kolesarju najbolj ustreza.
V dvorcu Rakičan so si omislili drug način tradicionalnega potovanja, prepletenega s sodobno tehnologijo. Predstavili so namreč hibridno kočijo na električni pogon. V vozilo je vgrajen električni motor s hranilnikom energije, ki konjem omogoča lažjo vleko ter tako tudi oblikovanje daljših in bolj razgibanih turističnih poti za več ljudi. Kočijo so razvili v okviru slovensko-avstrijskega čezmejnega projekta E-Carraige 4CBST, ki gradi na spodbujanju naravi prijaznega čezmejnega trajnostnega turizma in oblikovanju inovativnih turističnih produktov ter sloni na kulturni dediščini, bistveni za obe regiji. Razvili bodo tri tovrstne kočije, ena bo v lasti RIS Dvorca Rakičan, preostali dve pa bosta razvila avstrijska projektna partnerja.
E-kolesa so stara največ eno leto, vsak dan polnjena in dobro vzdrževana.
Vsa kolesa so, za večjo domačnost, poimenovana z lokalnimi imeni – bodisi dolin in vrhov, ki obdajajo občino, bodisi vsem dobro poznanih junakov brezčasnih Kekčevih zgodb. Opremljena so tudi z identifikacijskimi številkami, v primeru kakršnih koli težav je ves čas izposoje kolesa za pomoč na voljo ekipa za podporo. E-kolesa so stara največ eno leto, vsak dan polnjena in vzdrževana.
Hitro in preprosto
Kakšen je postopek izposoje? Kot zagotavljajo v Turizmu Kranjska Gora, preprost in hiter. »Štirje preprosti koraki vas ločijo od vašega kolesa. Najprej si na svoje mobilne telefone naložite aplikacijo
Green4rent, nato upoštevajte preprosta navodila, ki vas popeljejo skozi registracijo. Registrira se lahko kdor koli, ki je že dopolnil 14 let. V aplikaciji si izberete kolo po vaši meri (višino, moško ali žensko) in že se lahko odpravite na raziskovalno avanturo po Zgornjesavski dolini. Po končanem raziskovanju se vrnete na začetno točko, kolo vrnete na mesto, kjer ste ga prevzeli, ga ročno zaklenete in tako končate svojo avanturo.«
Na občini Kranjska Gora so prepričani, da je vzpostavitev mreže velik korak v pravo smer: »Kolesarjenje je med turisti eden najpriljubljenejših načinov raziskovanja destinacij. Električna gorska kolesa so trajnostna rešitev za mobilnost na neravninskih območjih in za lažje premagovanje daljših razdalj, omogočajo pa tudi gibanje osebam s telesnimi omejitvami. Namen vzpostavitve mreže je promoviranje in spodbujanje razvoja kolesarstva, kar bo prispevalo tudi k razvoju trajnostne mobilnosti in spremembi potovalnih navad turistov in lokalnega prebivalstva.«
Kranjska Gora je, z namenom spodbujanja uporabe javnih prevoznih sredstev, prejšnji mesec uvedla parkirnino na treh doslej brezplačnih najbolj frekventnih lokacijah: na vstopni točki Topolino v Mojstrani, pod žičnicami in ob jezeru Jasna. Za takšen ukrep so se v občini, po besedah župana Janeza Hrovata, odločili zaradi rasti števila dnevnih obiskovalcev, ki zasedajo parkirišča ob vhodih na zanimiva območja in ob kolesarski stezi. Prva parkirna ura je brezplačna, vsaka nadaljnja pa stane en evro (za avtomobile). Hkrati so v Kranjski Gori uvedli brezplačne javne prevoze.
Komentarji