Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Polet

Roglič bo zamenjal kolo

Primoža Rogliča si težko predstavljamo brez bianchija, a kot kaže, bo presedlal na kanadskega cervela.
Jumbo-Visma bo v prihodnji sezoni zamenjala opremljevalca koles, bianchije bodo zamenjali s kanadskim cervelom. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi
Jumbo-Visma bo v prihodnji sezoni zamenjala opremljevalca koles, bianchije bodo zamenjali s kanadskim cervelom. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi
2. 10. 2020 | 10:00
2. 10. 2020 | 11:49
10:16
Novica prihaja iz Jumbo Visme in je potrditev objave nizozemske kolesarske spletne strani Wielerflits že izpred Toura.

Jumbo-Visma bo v prihodji sezoni zamenjala opremljevalca koles, bianchije bodo zamenjali s kanadskimi cerveli. Ekipa Jumbo Visma bo tako v svoji zgodovini to storila komaj četrtič. Od leta 1984 do leta 2008 so vozili znamko Colnago, od 2009 do 2013 so dirkali s kolesi Giant in od leta 2014 do danes s kolesi Bianchi. 

Primož Roglič je od prvega nastopa na World Touru na italijanskem bianchiju. Težko si ga bomo predstavljali na kakem drugem kolesu, a vendar, počakajmo do 1. januarja.  

Cervelo trenutno opremlja ekipo Sunweba, z njimi bo ostal tudi v prihodnjem letu, tako da bodo s kolesi opremljali dve ekipi na najvišjem rangu.  


 

Pogrešali bomo italijansko zgodovino


Rogličevi navijači imamo s celeste kolesom ljubezensko razmerje: Galibier, Primož Roglič, Lotto Jumbo, Bianchi. Rumeno-črn dres in prav take barve čelada in kolo – barve bodo potem čisto druge.

Po tej neverjetni zmagi na Touru leta 2017 je italijanski proizvajalec slovenskemu asu na okvirju naredili prav posebno poslikavo. Na vrhu zgornje cevi je slovenski grb, ob strani pa okvir krasi orel, ki služi kot spomin na Rogličeva smučarsko skakalna leta. Bianchi se je vrnil na začetek, v leto, ko je izbiral barvo kolesa za kraljico Eleno.

Malokdaj se zgodi, da ima kolesarsko moštvo kolesa, ki so povsem različne barve od klubskih. Bianchi ne gre mimo lastne zgodovine, je preveč dragocena. Celeste, kakor Italijani poimenujejo nebeško modro barvo, živi z Bianchijem od leta 1913.

Cervelo za leto 2021. FOTO: Arhiv proizvajalca/Cervelo
Cervelo za leto 2021. FOTO: Arhiv proizvajalca/Cervelo

 

Edoardo Bianchi je naredil kolo za Eleno


Na eni strani delovne mize je stalo ogrodje ženskega kolesa, pod mizo vsi sestavni deli. Ogrodje je bilo železno, surovo in hladno, lepo, a brezizrazno. Manjkala je barva, ki bi mu dala življenje, vdihnila dušo. 

Kakšna barva bi pristajala kraljici Eleni? Edoardo je želel, da se njegovo kolo vozi kot nakit. Želel si je narediti tako, ki bo Eleni raznežilo dan, ko ji ga bo pripeljal. Želel si je, da bi rekla, da tako lepe stvari že dolgo ni videla, da tako lepega kolesa nima nihče na svetu. Korakal je po delavnici gor in dol in pogleda ni umaknil z okvirja na mizi. Kaj na Eleni je najlepšega? Njena bledično gladka polt, lesk njenih vranje črnih las, njene rdeče ustnice … njene modrozelene oči?
 

Kraljičine oči


Da, njene modrozelene oči so najlepše oči, kar jih je kdaj videl. Takšne barve bo kolo za Eleno. Celeste se imenuje barva, s katero je Edoardo Bianchi leta 1913 začel barvati svoje najlepše in najboljše modele koles. Celeste je barva kraljičinih oči.

Elena je bila italijanska kraljica, soproga italijanskega kralja Viktorja Emanuela III. Kot črnogorska princesa Jelena Petrovič-Njegoš, hči Črnogorskega kralja Nikole Petrovića-Njegoša, se je leta 1896 poročila z italijanskim kraljem Emanuelom III. in tako postala italijanska kraljica. V spominu je ostala kot najlepša kraljica na svetu. Edoardo Bianchi je vedno, ko je naredil lepo kolo, dejal, da je samo kraljica Elena lepša od njegovega izdelka.

Celeste je barva neba nad Milanom. Tisti sodelavci, ki so bili ob prvem kolesu celeste, so pravili, da je Edoardo govoril o kraljičinih očeh, in ko se je po dvorišču delavnice na ulici Via Nerone zapeljal na poskusno vožnjo, je pogledal v nebo in se zahvalil bogu za srečo, ki jo doživlja ob kolesu, namenjenem najlepši kraljici na svetu. Potem je sodelavcem dejal: »Vidite, barva tega kolesa je kot Elenine oči in poglejte gor – prav takšne barve je milansko nebo.« Sodelavci so pogledali in prikimali, da tako lepe barve še nikoli niso videli.
Ko je zavladala svetovna kriza, so bianchije barvali v vojaško zaščitno modro barvo, ki je bila v tistih časih najdostopnejša cenovno kot količinsko. A celeste je ostala prepoznavni znak Bianchijevih koles vse do danes.

Marco je bil Bainchijeva najzahtevnejša stranka v zgodovini. V svoji lasti je imel kar 32 bianchijev. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi
Marco je bil Bainchijeva najzahtevnejša stranka v zgodovini. V svoji lasti je imel kar 32 bianchijev. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi

 

Brez Bianchija v kolesarstvu ni romantike


Bianchi je najstarejša še delujoča tovarna koles na svetu. Prvo kolo je Edoardo naredil že leta 1885, ko je bil star 21 let. Od takrat do danes Bianchi ni nikoli nehal izdelovati koles. Bianchi je prvi, ki je v sodelovanju z Johnom Boydom Dunlopom kolesa opremil z obročniki enake velikosti in pnevmatikami, v katerih so bile zračnice. Postal je proizvajalec najprestižnejših koles, najbogatejša gospoda so bili redni kupci. Tudi delavskemu razredu je ponudil modele, ki so si jih lahko privoščili, in tako so postali najprepoznavnejša znamka koles v Evropi, ki je že leta 1912 imela svoj katalog z dvanajstimi modeli koles. Tik pred drugo svetovno vojno je postal pravi kolesarski gigant, ki je zaposloval kar 4500 delavcev v dveh tovarnah.

Poleg koles so izdelovali tudi motorna kolesa in avtomobile. Motorna kolesa so prav tako v motorističnem svetu postala sinonim za kakovost.

Strast, tradicija in kakovost so stalne spremljevalke te kultne znamke, s katero so povezana sama največja imena svetovnega kolesarstva. Kolo Celeste Bianchi je prav tako znano kot Fausto Coppi, ki je zagotovo bil in ostal največji maneken te znamke. Njegov model se je imenoval Specialissima, ki se je potem še reinkarniral v osemdesetih letih in ponovno leta 2015. Fausto je bil skoraj vso svojo kariero zvest Bianchiju in je bil tudi sponzor in solastnik te nepremagljive ekipe v letih po drugi svetovni vojni.

Bianchi je imel rezultatsko krizo le v šestdesetih letih, ko se ni pojavljal na stopničkah največjih svetovnih dirk. Barva celeste jih je ločila od vseh drugih. Ta kultna barva je preživela različne odtenke. V nekaterih obdobjih je bila bolj modra, v nekaterih bolj zelena, a je vedno ostala celeste. Specialka v tej barvi in s krono na čelu je najlepše kolo na svetu. V kolesarski zgodovini bo to kolo za vedno zapisano z najbolj žlahtnimi črkami. Tako drugačno, posebno in tako čutno ni bilo nobeno na svetu in težko, da tudi kdaj bo. Nekateri izdelki v kolesarski panogi so pač dobili predznak kulta, svetosti in nepogrešljivosti.

Specialka Celeste Bianchi iz jekla, opremljena z grupo Campagnolo in sedežem Brooks ima umetniško vrednost. Tako kolo je kolesarski gral. V današnjih časih to morda zveni staromodno, a vendar ...

Roglič in njegov najhitrejši bianchi. FOTO: Benoit Tessier/Reuters
Roglič in njegov najhitrejši bianchi. FOTO: Benoit Tessier/Reuters


Današnja kolesa zahtevajo raznolikost, da bi zadovoljila pričakovanja kupcev. Nove tehnologije se ne ozirajo na zgodovino, a vseeno brez nje ne bi mogli iztržiti deleža na trgu.
Po Faustu Coppiju je kolesa Bianchi zaznamoval tudi Felice Gimondi. Kolesar, ki je zmagal Giro, Vuelto, Tour in postal svetovni prvak. Felice je bil vse do smrti tesni sodelavec te tovarne in je pripomogel, da je leta 2003 Nemec Jan Ullrich skoraj premagal takrat nepremagljivega na Touru, Lancea Armstronga. To je bil spektakularni Tour, na katerem se je prikazala ekipa Bianchi v svoji prvinski izvedbi. Celeste majice z vodoravno belo črto na prsih, na katerih je pisalo samo Bianchi. Vse je spominjalo na Feliceja in Fausta. Jan je dirko končal na drugem mestu, a ostaja grenak spomin, da je na tej dirki Lance igral najbolj umazano igro v zgodovini tega športa.

Marco Pantani, kolesarska ikona, je prav na kolesu Bianchi nasledil zadnjega zmagovalca Toura Feliceja Gimondija. V letu 1998 je najprej zmagal na Giru in potem še na Touru. Bianchija je popeljal v Faustove zmagoslavne čase. Prav po zaslugi Marca je Bianchi na njegovo zahtevo naredil kolo, zaradi katerega so morali premakniti mejnik, do katerega lahko sega teža kolesa. V časih, ko karbon še ni bil na pohodu, je njegov aluminijasti Mega Pro Bianchi dosegel nepojmljivo težo za tisto obdobje 6,9 kilograma, vključno z nosilcema za bidon in pedali. Seveda je kolo prišlo iz dirkaškega oddelka, legendarnega Reparto Corsa. Barva modela Mega Pro je bila podrejena glavnemu sponzorju ekipe Mercatone Uno, a brez celeste ni mogel dobiti svoje identitete.

Celeste Bianchi, specialka iz jekla, opremljena s Campagnolo grupo, ima umetniško vrednost.Tako kolo je kolesarski gral. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi
Celeste Bianchi, specialka iz jekla, opremljena s Campagnolo grupo, ima umetniško vrednost.Tako kolo je kolesarski gral. FOTO: Arhiv proizvajalca/Bianchi


Marco je bil Bainchijeva najzahtevnejša stranka v zgodovini. V svoji lasti je imel kar 32 bianchijev. Bil je obseden z njimi. Za vsako dirko, na kateri je nameraval zmagati, so morali narediti novo kolo. Stalno je spreminjal velikosti in kote okvirjev in stalno je želel nove barvne kombinacije. Marco Pantani in Bianchi sta nadaljevala, kar sta začela Fausto Coppi in Bianchi.
Danes je Bianchi spet med najprestižnejšimi znamkami, ki izdelujejo kolesa za prav vse okuse in želje. Ponovno so se lotili izdelave koles »top end« in ponovno bi radi sodelovali na najznamenitejših dirkah. Če si boste privoščili katerikoli njihov model, se spomnite na kraljico Eleno in njene oči, spomnite se na modrozeleno barvo neba nad Milanom in seveda na Primoža Rogliča.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine