Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Polet

Kladje, Kladje, vidim bele ladje

Maraton Franja ima več ovir, največja je klanec na Kladje. Vrhu maratona sledi le še spust med pričakovane krče.
»Kladje, Kladje, vidim bele ladje!« je vpil čuden kolesar leta 1986, ko sem se za njim vzpenjal čez Čeplez. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
»Kladje, Kladje, vidim bele ladje!« je vpil čuden kolesar leta 1986, ko sem se za njim vzpenjal čez Čeplez. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
31. 5. 2021 | 13:00
31. 5. 2021 | 13:13
6:17
Klanec se začne na koncu Cerknega, če prihajate z Idrijskega konca. Seveda, na Franji pridemo ravno iz te smeri. Če pogledamo statistiko klanca, ugotovimo, da ni neki bavbav, je pa še vedno klanec. Dolg je sedem kilometrov, povprečen naklon je 6,3-odstoten, najhujša strmina pa je desetodstotna. V prvih štirih kilometrih je klanec na soncu, potem pride v senco gozda. Vrh je na ovinku vasice Kladje, v katerem menda živi 30 žensk in 33 moških.

Vendar past klanca v Kladje ni v njegovi statistiki, ampak v tem, da imamo od starta v Ljubljani do Cerknega v nogah že okoli 70 kilometrov. Če smo maraton vzeli kot dirko, so noge že precej utrujene. Na maratonu je okrepčevalna postaja v centru Cerknega, vendar se tekmovalci tam ne ustavijo, panoramci, izletniki pač se. In če nadaljujemo s polno obremenitvijo v klanec, se zgodi marsikaj. Za mnoge je ta klanec prelomni v njihovem rezultatu. Tudi sam sem takega mnenja, čeprav me je Nemške ceste malce bolj strah. Strah me je tudi Vrhniškega klanca in spusta v Idrijo in spusta v Trebijo in Poljanske doline in klančka v Valburgo tudi in … cele Franje me je strah pravzaprav.
image_alt
Kolesarstvo: Ne gre samo za vožnjo v breg

Ampak Kladje


Najbolj znani klanec med kolesarji rekreativci. Pravzaprav bi ga lahko okronali kar za kralja klancev v Sloveniji. Verjetno ni noben drug tako opevan, osovražen, priljubljen. Treniral sem za Franjo in moral sem na recon vožnjo klanca, seveda. Kakopak naj si v glavi drugače odpravim dvome o pripravljenosti. V dobrih petindvajsetih minutah sem opravil z njim, kar je zame vrhunsko, vzpenjal sem se z vertikalno hitrostjo 1120 metrov na uro, povprečna hitrost je bila 15 kilometrov na uro, pedalki sem peštal s povprečno močjo 410W in kadenco 86 obratov na minuto. Intenzivnost je bila blizu infarkta, ampak Kladje so Kladje in brez maksimalnega zalaganja ni karakterja, srce je pač treba pustiti na balanci.
Tukaj se klanec na Kladje začne. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Tukaj se klanec na Kladje začne. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Vzpon mi v kontekstu fiziologije daje potrditev, da sem odlično pripravljen. Ampak jaz sem iz Kranja do Cerknega prevozil žvižgajoč si, torej v nedeljskem ritmu, ker sem pozabil, da moraš pod Kladje priti že na smrt utrujen. Torej, res sem goljufal in ta rezultat ni točen odraz moje pripravljenosti, vendar daje upanje, da bom, če bom dirkal, presegel samega sebe s prejšnjih Franj. Hecno sem razmišljal, da bi bil verjetno svetovni prvak v svoji kategoriji, če se te ne bi določale po starosti, temveč po kilogramih teže s kolesom vred. Kako sem letel na krilih odlične prehrane dan prej in na dan treninga. Pravzaprav je klanec na Kladje, eden mojih ljubših, ker sem ga skoraj vedno prekolesari v odlični družbi.
Globina Cerknega. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Globina Cerknega. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Razgledi in pogledi izpod čelade. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Razgledi in pogledi izpod čelade. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Klanec na Kladje


Aplikacija Strava je zbirališče vseh, ki se radi bahamo z dosežki. Segment Kladje je dolg 6,37 kilometra, vmes premagamo 438 višincev, povprečni naklon je 6,9-odstoten, kronico pa nosi Jan Tratnik s časom 17 minut in dve sekundi. Jan Tratnik je tisti fant, ki je še na Giru zmagal v eni etapi. Torej, ne gre se primerjati z njim, ker mi sodimo v nižjo ligo. Prvi del je najhujši. Sploh, če je vroč dan, kot zna biti na Franji.
Čeplez. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Čeplez. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Prvi del je tudi najbolj strm in je dolg tri kilometre. Na levi lahko občuduješ globino Cerknega in višino okolice, ki je prešpikana z osamljenimi kmetijami. Ne vem, ali gor peljejo serpentine ali so to navadni zaviti ovinki. Nekateri so podprti, drugi samo zeleni, tretji samo zaviti …  Potem prideš v naselje Čeplez. Med hiše, ki stražijo klanec, tam, kjer včasih krajani tuširajo prešvicane kolesarje na Franji. Čudno ljubek kraj, ki si ga vesel, čeprav ga ne vidiš razločno, še manj slišiš, zaradi povišanega srčnega utripa. Slišati hiše, ki nemo stojijo ob razdrapanem asfaltu, je mogoče, tudi vonjaš jih lahko. Kolesarji to zmoremo. Včasih se na naših vožnjah prepletajo glasovi in vonjave.
Trening. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Trening. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Glasovi prihajajo iz ptičjih kljunov, zaradi piša vetra okoli čelade in jermenčkov, ki držijo čelado na glavi, mimovozečih avtomobilov, šumenja 50-milimetrskih obročnikov, škripanja sedežne opore … Vonjave prihajajo iz kuhinj, v katerih se kuha nedeljsko kosilo, z vrtov, na katerih pečejo čevapčiče, prihajajo tudi z lastnega prešvicanega hrbta, iz bidona, z majice sotrpina pred teboj …

»Kladje, Kladje, vidim bele ladje!« Je vpil čuden kolesar leta 1986, ko sem se za njim vzpenjal čez Čeplez. Jaz sem videl bele miške, on pa bele ladje. Ljudje, navijači so jasno pokazali, da ga ne razumejo, kaj vpije. To se pokaže tako, da z desnim kazalcem in sredincem podpreš desno uho in glavo malce premakneš naprej. Vprašal sem ga, kaj je mislil s tem vzklikom, a je odgovoril na tako poseben način, da sem ga uvrstil v Žiri. Tam pa živijo kolesarji, ki jih včasih težko razumeš. Najtežje pa takrat, ko imajo močno povišan pulz. Bele ladje za na Kladje? Mogoče je bilo mišljeno bolj metaforično kot pa figurativno? Saj pravim; za bele miške (sem že slišal, za bele ladje pač ne …
Najlepša tabla. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Najlepša tabla. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Cilj po slabih sedmih kilometrih vzpenjanja. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Cilj po slabih sedmih kilometrih vzpenjanja. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Kladje ni visoko, je pa najvišje


Tako si nekako nerazumno razložiš misel, ko vidiš kapelico, pri kateri se ne prekrižaš, ker raje vzameš bidon iz košarice in potegneš s silo iz palca na nogi v kolesarskem čevlju vse do konca grla. Vmes ta sila potuje z željo, da je v bidonu več kot sto litrov elektrolitov. Pa jih ni. Bidon se izprazni z žalostnim dišečim zvokom in spust sledi z napol poplaknjenim grlom. Vendar spust s Kladja čez Sovodenj v Trebijo je druga tema. Mogoče še nevarnejša od vzpona. Tema za pisanje srhljivk …
Kapelica z zastavo na straži. FOTO: Miroslav Cvjetičanin
Kapelica z zastavo na straži. FOTO: Miroslav Cvjetičanin

Oglejte si, kako smo pred leti šibali na Kladje

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine