Galibier,
Primož Roglič, Lotto Jumbo, Bianchi. Rumeno črn dres, in prav take barve čelada in kolo v čisto drugačni barvi. Ne gre skupaj. Gre. Primož formula! Primula! Rogla! Malokdaj se zgodi, da ima kolesarsko moštvo kolesa, ki so povsem različne barve od klubskih barv. Bianchi ne gre mimo lastne zgodovine, je preveč dragocena. Celeste, Bianchi barva, ki živi od leta 1913.
Edoardo Bianchi je naredil kolo za Eleno
Na eni strani delovne mize je stalo ogrodje ženskega bicikla, pod mizo pa vsi sestavni deli. Ogrodje je bilo železno, surovo in hladno, lepo, a brezizrazno.
Manjkala je barva, ki bi kolo oživelo, mu dodalo dušo.
Kakšna barva naj bi pristajala
Eleni?
Edoardo je želel, da se njegovo kolo vozi kot nakit. Želel si je narediti takega, ki bo Eleni raznežilo dan, ko ji ga bo pripeljal. Želel si je, da bi rekla, da tako lepe stvari že dolgo ni videla, da tako lepega kolesa nima nihče na svetu.
Modra, zelena, rumena, rdeča, oranžna…vse te barve so bile že videne in vseh teh barv so bili že vajeni. Korakal je po delavnici gor in dol in pogleda ni umaknil z okvirja na mizi.
Kaj na Eleni je najlepšega?
Njena bledično gladka polt, lesk njenih vranje črnih las, njene rdeče ustnice…njene modro zelene oči.
Oči, barve kolesa
Da, njene modro zelene oči so najlepše oči, kar jih je kdaj videl. Imajo barvo s kakršno bo pobarval kolo za Eleno.
Celeste se imenuje barva, s katero je Edoardo Bianchi leta 1913 začel barvati svoje najlepše in najboljše modele koles. Celeste je bila barva kraljičinih oči.
Elena je bila italijanska kraljica. Soproga italijanskega kralja
Viktorja Emanuela III. Kot črnogorska princesa
Jelena Petrovič-Njegoš, hči Črnogorskega kralja
Nikole Petrovića-Njegoša, se je leta 1896 poročila z italijanskim kraljem Emanuelom III in tako postala italijanska kraljica. V spominu je ostala kot najlepša kraljica na svetu. Edoardo Bianchi je vedno, ko je naredil lepo kolo dejal, da je samo Kraljica Elena lepša od njegovega izdelka.
Celeste je barva neba nad Milanom. Tisti sodelavci, ki so bili ob prvem celeste kolesu so pravili, da je Edoardo govoril o kraljičinih očeh in ko se je po dvorišču delavnice na ulici Via Nerone zapeljal na poizkusno vožnjo, je pogledal v nebo, in se zahvalil bogu za srečo, ki jo doživlja ob kolesu namenjenemu najlepši kraljici na svetu. Potem je sodelavcem dejal: Vidite, barva tega kolesa je enaka Eleninim očmi in poglejte gor v milansko nebo. Enake modro zelene barve sta kolo in nebo. Sodelavci so pogledali in prikimali, da tako lepe barve še nikoli niso videli.
Ko je zavladala svetovna kriza so Bianchije iz nebeško modro zelene barve barvali v vojaško zaščitno modro barvo, ki je bila v tistih časih najdostopnejša cenovno kot količinsko. Celeste je ostala prepoznavni znak Bianchi koles vse do danes.
FOTO: Arhiv proizvajalca
Bianchi je najstarejša še delujoča tovarna koles na svetu. Prvo kolo je Edorado Bianchi naredil že leta 1885, ko je bil star le 21 let. Od takrat pa do danes Bianchi ni nikoli nehal delati koles. Banchi je prvi, ki je v sodelovanju z
John Boyd Dunlopom, kolesa opremil z obročniki enake velikosti in pnevmatikami v katerih so bile zračnice. Bianchi je postal proizvajalec najprestižnejših koles, najbogatejša gospoda, so bili redni kupci. Tudi delavskem razredu je ponudil modele, ki so si jih lahko privoščili in tako so postali najprepoznavnejša znamka koles v Evropi, ki je že leta 1912 imela svoj katalog z dvanajstimi modeli koles. Tik pred drugo svetovno vojno je Bianchi postal pravi kolesarski gigant, ki je zaposloval kar 4500 delavcev v dveh tovarnah.
Legendarno kolesarsko ime, legendarna barva. FOTO: Arhiv proizvajalca
Poleg koles so izdelovali tudi motorna kolesa in avtomobile. Motorna kolesa so prav tako v motorističnem svetu postala sinonim kakovosti. Strast, tradicija in kvaliteta so stalne spremljevalke te kultne znamke s katero so povezana sama največja imena svetovnega kolesarstva. Celeste Bianchi kolo je prav tako znano kot sam
Fausto Coppi, ki je zagotovo bil in ostal največji maneken te znamke. Njegov model se je imenoval Specialissima, ki se je potem še reinkarniral v osemdesetih letih in ponovno leta 2015. Fausto je bil skoraj celo svojo kariero je zvest Bianchiju, ki je bil tudi sponzor in solastnik te nepremagljive ekipe, v letih po drugi svetovni vojni.
Bianchi je imel rezultatsko krizo le v šestdesetih letih, ko se ni pojavljal na stopničkah največjih svetovnih dirk.
Celeste barva jih je ločila od vseh drugih. Ta kultna barva je preživela različne odtenke. V nekaterih obdobjih je bila bolj modra v nekaterih bolj zelena, a je vedno ostala celeste. Specialka v tej barvi in s krono na čelu je najlepše kolo na svetu. V kolesarski zgodovini bo to kolo za vedno zapisano z najbolj žlahtnimi črkami. Tako drugačno, posebno in tako čutno ni bilo nobeno na svetu in težko da tudi kdaj bo. Nekateri izdelki v kolesarski branži so pač dobili predznak kulta, svetosti in nepogrešljivosti. Celeste Bianchi specialka iz jekla opremljeno s Campagnolo grupo in Brooks sedežem ima status umetnije. Tako kolo je kolesarski gral. V današnjih časih se to bere malce staromodno, a vendar...
Legendarno kolesarsko ime, legendarna barva. FOTO: Arhiv proizvajalca
Današnja kolesa zahtevajo raznolikost, da bi zadovoljila pričakovanja tistih, ki jih želijo imeti. Nove tehnologije se ne ozirajo na zgodovino, a vseeno brez nje ne bi mogli iztržiti delež na trgu..
Po Faustu Coppiu je Bianchi kolesa zaznamoval tudi
Felice Gimondi. Kolesar, ki je zmagal na Giru, Vuelti, Touru in postal svetovni prvak. Felice je še danes tesni sodelavec te tovarne, ki je pripomogel, da je leta 2003 Nemec
Jan Ullrich, skoraj premagal, takrat nepremagljivega na Touru,
Lancea Armstronga. To je bil spektakularni Tour, na katerem se je prikazala ekipa Bianchi v svoji prvinski izvedbi. Celeste majice z vodoravno belo črto na prsih, na katerih je pisalo samo Bianchi. Vse je spominjalo na Felicea in Fausta. Jan je dirko končal na drugem mestu, a ostaja grenak spomin, da je na tej dirki Lance igral najbolj umazano igro v zgodovini tega športa.
Legendarno kolesarsko ime, legendarna barva. FOTO: Arhiv proizvajalca
Marco Pantani, kolesarska ikona je prav na Bianchi kolesu nasledil zadnjega zmagovalca Toura Felicea Gimondia. V letu 1998 je najprej zmagal na Giru in potem še na Touru. Bianchia je popeljal v Faustove zmagoslavne čase. Prav po zaslugi Marca je Bianchi na njegovo zahtevo naredil kolo ,zaradi katerega so morali premakniti mejnik do katerega lahko sega teža kolesa. V časih, ko karbon še ni bil na pohodu, je njegov aluminijasti Mega Pro XL Bianchi dosegel nepojmljivo težo za tisto obdobje 6,9 kg vključno z bidon nosilci in pedali. Seveda je kolo prišlo iz dirkaškega oddelka, legendarnega Reparto Corsa. Barva Mega Pro Xl modela je bila podrejena glavnemu sponzorju ekipe Mercatone Uno, a brez cleste ni mogel dobiti svoje identitete. Marco je bil Bainchijeva najzahtevnejša stranka v zgodovini.
V svoji lasti je imel kar 32 Bianchijev. Bil je obseden z njimi. Za vsako dirko, ki jo je nameraval zmagati so morali narediti novo kolo. Stalno je spreminjal velikosti in kote okvirjev in stalno je želel nove barvne kombinacije. Marco Pantani in Bianchi sta nadaljevala, kar sta začela Fausto Coppi in Bianchi.
Danes je Bianchi zopet med najprestižnejšimi znamkami, ki izdelujejo kolesa za prav vse okuse in želje. Ponovno so se lotili izdelave »top end« koles in ponovno imajo ambicije sodelovati na najznamenitejših dirkah. Če si boste privoščili katerikoli njihov model se spomnite na kraljico Eleno in njene oči, spomnite se na modro zeleno barvo neba nad Milanom…
Komentarji