Neomejen dostop | že od 9,99€
Dr. Darja Gačnik je postdoktorska raziskovalka na Univerzi Twente v Enschedeju na Nizozemskem.
Moje delo se spreminja iz dneva v dan, od ene faze projekta do druge, prav tako je kar precej razlik med različnimi projekti, v katere sem vpeta. Tako lahko večino časa preživim v laboratoriju, kjer pri svojem delu uporabljam tekoči dušik in helij ter upravljam naprave z močnim magnetnim poljem ali velikim električnim tokom. Lahko pa se popolnoma posvetim analiziranju fizikalnih problemov z reševanjem enačb »na roke« ali s simuliranjem na računalniku. Vsekakor je pri vsem še najbolj ključna diskusija s kolegi, kar se mi osebno zdi še najbolj uporaben instrument za doseganje ciljev.
Moje ožje raziskovalno področje se nanaša na teoretično in aplikativno raziskovanje pojava superprevodnosti. Superprevodniki so snovi, ki lahko pri nizkih temperaturah prenašajo ogromne električne tokove brez upora in ustvarjajo ali izrinejo magnetno polje, pri čemer delujejo kot nekakšni antimagneti (recimo za delovanje lebdečih superprevodnih vlakov). Sodelujem pri raziskovanju novih načinov izdelave teh materialov in vplivov mehanske in magnetne obremenitve na njihovo strukturo in superprevodne lastnosti. Moj fokus je predvsem na raziskovanju uporabe teh superprevodnikov v aplikacijah, kot so letala, ladje in vetrne turbine, pri čemer preučujem medsebojni vpliv termodinamike, elektromagnetizma in superprevodnosti za optimalno delovanje takih sistemov.
Ker je preplet različnih pristopov in idej ter predstavlja nekakšen skupek razmišljanja ljudi od zgodovinskih časov do zdaj – in se še vedno na novo oblikuje.
Verjetno že od malega, saj sem bila z dvema starejšima sestrama vedno vključena v kakšno raziskovalno misijo. Pri tem sta nas izredno spodbujala tudi starša, ki nam velikokrat nista postregla s končnimi odgovori, vendar sta nas spodbujala k iskanju informacij v knjigah in nas vedno vključevala v zanimive debate. Tako smo se ob grmenju pogovarjali, kako nastanejo strele, ob kuhanju, od kot pride elektrika in kako na različne načine proizvesti toploto, na poti z avtom pa, zakaj je hitrost svetlobe konstantna in kako bi lahko potovali še hitreje. Na neki način te pogovore nadaljujemo še zdaj in velikokrat se mi prav takrat utrne kakšna ideja.
Rada se ukvarjam z različnimi stvarmi, od tradicionalnega slovenskega pohodništva in smučanja do rolanja, jahanja, plesanja, branja in petja. Vsako leto poskušam čimvečkrat odriniti na kakšne oddaljene kraje in izkusiti njihovo kulturo – se naučiti nekaj besed lokalnega jezika, poskusiti nove jedi in se predati drugačnim ritmom glasbe.
Da sprejme rezultat znanstvenega raziskovanja, ne glede na izid.
Z razvojem človeštva postajajo problemi, s katerimi se srečujemo, čedalje bolj kompleksni. Človeštvo bo moralo odgovarjati nanje z inovacijami – in vsaka od njih bo (po definiciji) prelomna. Tako je po mojem mnenju največje spoznanje ohranitev kvalitete znanosti – odprtega znanstvenega diskurza in pravilnosti znanstvenih študij ter rezultatov.
Ne.
Jedrska fuzija in fisija.
Z Nikolo Teslo.
Predavanja Richarda Feynmanna.
Letala na vodikov pogon naj bi vzletela že z letom 2035, prvi korak do tega mejnika pa bo opravljen že tega oktobra (2023). V mestu Ottobrunn v Nemčiji bomo pod vodstvom podjetja Airbus v okviru projekta ASCEND sodelovali pri zagonu prvega demonstracijskega superprevodnega električnega sistema za letala, ki bo hlajen s podhlajenim dušikom. Superprevodni motor bo obratoval z 0,5 megavata moči, DC superprevodni kabli pa bodo pri temperaturi okoli −200 stopinj Celzija prenašali 1700 amperov električnega toka.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji