Eno je jasno: izdelava prepogljivega telefona ni mačji kašelj. Po
začetnem polomu, ko so izbrani uporabniki testnih telefonov prejšnji teden po vrsti poročali o težavah z zaslonom, ni več vprašanje, ali se je korejski proizvajalec spet ustrelil v koleno, temveč koliko ga bo to stalo.
Kaj se je pravzaprav zgodilo? Več vplivnih tehnoloških portalov, ki so dobili v testiranje najnovejši, 2000 dolarjev (približno 1800 evrov) drag tehnološko in sicer prelomen Samsungov telefon galaxy fold, je po nekaj dneh, roko na srce, verjetno zelo intenzivne uporabe poročalo o težavah z zaslonom, torej s prav tistim delom telefona, zaradi katerega je drugačen od konkurence. Če odštejemo dva primera, ki pravzaprav ne dokazujeta, da bi bilo s telefonom kaj narobe, saj sta uporabnika slabo prebrala navodila in hotela z zaslona na silo odlepiti zaščitni sloj, nam ostaneta vsaj dva uporabnika, ki jima je pri (domnevno) običajni uporabi zaslon odpovedal poslušnost že po nekaj dneh.
(Pre)občutljiv za prah?
Samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bodo telefona lotili v kalifornijskem podjetju iFixit, ki se ukvarja s prodajo rezervnih delov, na spletni strani objavlja brezplačna navodila za popravila elektronskih napravic, znano pa je tudi po tem, da na prafaktorje razstavijo najnovejše tehnološke igrače. Verjetno so še s posebnim užitkom vzeli v roke galaxy fold in ugotovili, da je šibka točka napravice pregib oziroma sklopni tečaji. Zapisali so, da so ti sicer kakovostni in bi morali v optimalnih razmerah zdržati normalno uporabo telefona, težavo pa vidijo v tem, da niso zaščiteni pred zunanjimi vplivi. Tako med tečaje in občutljiv zaslon prav lahko zaidejo delci umazanije, in katastrofa je tu. »Pri Samsungu trdijo, da so fold na testiranju prepognili najmanj 200.000-krat. Ne dvomimo, da so tečaji to zdržali. Malo nas skrbi le, da ljudje nismo tako nežni kot Samsungovi roboti,« so zapisali strokovnjaki iFixita.
»Pri korejskem podjetju trdijo, da so fold na testiranju prepognili najmanj 200.000-krat. Malo nas skrbi le, da ljudje nismo tako nežni kot Samsungovi roboti.«
Samsung telefona sicer ne oglašuje kot zaščitenega pred prahom in vodo, kar vse bolj postaja standard, saj se naši aparati prej ali slej znajdejo v neprijaznih okoliščinah, in če bi veljalo, da jih lahko poškoduje že drobcen kamenček, gotovo zanje ne bi odšteli toliko denarja, še najmanj pa 2000 dolarjev.
Zamuda ne bo prizadela samo Samsunga, ampak celoten trg pametnih telefonov. FOTO: Stephen Nellis/Reuters
Ker nismo naivni, se seveda vprašamo, kako so lahko v podjetju iFixit v hipu odkrili šibko točko telefona, ki ga je proizvajalec gotovo temeljito in dolgo testiral. Težko se znebimo občutka, da se je Samsungu pri spravljanju naprave na trg mudilo biti prvi in da so zato naredili kakšen test manj (mimogrede, skrbi nas lahko, da namerava takšno varčevalno taktiko uporabiti tudi Nasa pri pospešenem spravljanju astronavtov na Luno). Pred časom je iz korejskega podjetja odteklo nekaj občutljivih poslovnih informacij o tehnologiji zaslonov na pregib in v zadnjem obdobju je več proizvajalcev nakazovalo, da so blizu končnega izdelka. Po toliko letih razvoja si Samsung očitno niti za ceno blamaže ni hotel privoščiti, da ne bi bil prvi.
Kdo bo rešil proizvajalce?
Zdaj ko je škoda narejena, so pri Samsungu sporočili, da nameravajo okrepiti zaščito zaslona, telefona pa v prosti prodaji ne bo do nadaljnjega. Iz tega lahko razberemo le, da jih je razvoj dogodkov presenetil. Težko si je predstavljati, da bi kakšen resnejši poseg v konstrukcijo telefona lahko opravili na hitro. Če se bodo torej odločili za večji poseg, telefona verjetno letos ne bomo videli.
Zamuda ne bo prizadela samo Samsunga, ampak celoten trg pametnih telefonov, saj proizvajalci že (pre)dolgo jahajo na valu preizkušenih tehnologij. Upali so, da bodo zasloni na pregib dali nov pospešek panogi, v kateri ne gre več za to, komu prodati prvi telefon, saj ga ima (vsaj enega) v žepu skoraj vsaj prebivalec planeta, temveč kako prepričati tehnološke odvisneže, da potrebujejo najnovejše tehnološke rešitve, čeprav te v resnici z ničimer ne obogatijo uporabniške izkušnje.
Komentarji