Tiktok je trenutno najhitreje rastoče družbeno omrežje. »Tiktok ima 500 milijonov aktivnih uporabnikov po svetu in to je bila tretja največkrat prenesena aplikacija v prvem četrtletju leta 2019,« pove
Maira Genovese, ustanoviteljica in direktorica globalne marketinške agencije MG Empower, ki se ukvarja z vplivnostnim marketingom. 15 do 60 sekund dolgi posnetki, za katere aplikacija ponuja nešteto možnosti – od filtrov in nalepk do glasbe in preprostega urejanja videov, so bili ključ do uspeha.
»Video vsebina je veliko bolj privlačna za angažiranje in veliko bolj zabavna, še posebej za mlade,« nam je v pogovoru na konferenci Sempl 2019 povedala Maira Genovese. 41 odstotkov uporabnikov je namreč starih od 16 do 25 let.
Več o tiktoku v zgornjem videu!
Gre za t. i. generacijo Z, kateri je snemanje videov nekaj povsem naravnega, njeno pozornost pa je treba ujeti v osmih sekundah. Posnetki na tiktoku so sicer raznoliki po vsebini, saj gre lahko za ples, simulirano petje, skeče ali izzive, ima pa vseeno večina posnetkov skupno točko – kamero telefona, obrnjeno proti uporabniku.
Generacija Z nima težav s tem, da je v središču pozornosti, tiktok pa je ravno dovolj preprost za uporabo, da lahko vsak pokaže svojo kreativno plat. Standardi, ki jih je v zadnjih letih postavil instagram, kjer filtri omogočajo olepšane fotografije in uporabniki stremijo k popolnosti objav, so na tiktoku obrnjeni na glavo. »Tiktok je nazaj pripeljal pristnost. Prinesel je nazaj tisto 'bodimo to, kar smo'. Ni pomembno, če ste lepi, lahko ste to, kar ste,« pravi sogovornica.
Maira Genovese FOTO: Žiga Intihar
Tudi facebook se je včasih zdel nenavaden
Če ste stari čez 30, boste verjetno ob prvi uporabi aplikacije zmedeni. Tudi po drugi in tretji ne bo prav veliko bolje. A naša sogovornica spomni, da je bilo enako, ko se je pojavil facebook. »Namenjen je bil študentom. Tam ni bilo tvoje mame, očeta, tete. Ko zdaj pogledamo facebook, pa ti ljudje tam so. Na isti način moramo gledati na tik tok. Zdaj je zelo privlačen mladim, a čez eno leto bo mogoče že bolj privlačen tudi za tiste, stare od 30 do 35,« pravi. »Priporočila bi, da tisti, stari 30 ali 40 let, vendarle poskusijo. Poskusijo razumeti funkcije, možnosti in se preprosto zabavajo. Naj ne razmišljajo preveč o tem, zakaj sploh uporabljajo družbeno omrežje ali pa kaj naj sploh ustvarjajo.«
Prednost tiktoka je tudi v tem, da za zdaj še nima algoritma, ki bi vplival na to, kako »vidna« je vsebina. Sicer prilagaja vsebine tako, da uporabniku kaže posnetke, ki naj bi ga najbolj zanimali, a z dobro vsebino se lahko vsak prebije med tiste najbolj videne. Upoštevati je treba tudi možnost nihanja – en vaš posnetek denimo lahko doseže 10.000 uporabnikov, naslednji dan pa jih boste z drugo vsebino dosegli 150.
Priporočamo še:Kdo zares vlada slovenskemu instagramu?
Na to Maira Genovese opozarja tudi podjetja, ki so na začetku morebitnega sodelovanja z vplivneži na tiktoku. »Če si znamka, denimo v Sloveniji, se res moraš prepričati, da je vplivnež tak, ki ima pravo demografijo in doseg tukaj, da bo odziv dober,« pravi. Za tako vrsto promocije podjetja je tiktok izredno zanimiv tudi zato, ker generacija, ki ga uporablja, ne gleda zviška na vplivneže in jemlje to družbeno omrežje kot priložnost, da si tudi sami ustvarijo svoje digitalno ime.
Je torej tiktok naslednji facebook, instragram ali pa se bo njegova priljubljenost ustavila pri mladih, tako kot se je zgodilo s snapchatom? Sogovornica je prepričana, da ima tiktok potencial postati novi instagram. »Raste res izredno hitro za tako mlado družbeno omrežje. Res lahko postane naslednji instagram,« pravi sogovornica.
V aplikaciji tiktok so mladi našli način, kako se izražati, ne da bi bili pod pritiskom, da mora biti objava popolna. FOTO: tiktok.com
Instagram proti tiktoku
Trenutno je tistim, ki so stari od 25 do 35 let najbolj blizu družbeno omrežje instagram. Če govorimo, da bi tiktok lahko postal novi instagram, je jasno, da podjetje, ki je v lasti facebooka, tega ne bo zlahka dopustilo. Pred leti je denimo snapchat veljal za pomembnega konkurenta, saj je mladim ponudil nekaj, kar velika družbena omrežja še niso imela: objavljanje kratkih posnetkov z raznovrstnimi filtri, ki izginejo po 24 urah. Instagram je idejo uspešno prilagodil svoji platformi in zgodbe so postale njegova glavna prednost.
Zdaj se pojavljajo namigi, da se bo vse skupaj ponovilo še pri tiktoku. Novembra je namreč instagram v Braziliji predstavil novo funkcijo – reels. Ta funkcija – podobno kot tiktok – omogoča 15-sekundne posnetke, ki imajo lahko glasbeno podlago, uporabnik si lahko zvok vzame od drugih uporabnikov, lahko naredi iz vsega skupaj šalo … To, da se zgodba s posnemanjem ponavlja, so pri instagramu pospremili s komentarjem, da ima tiktok seveda vso zaslugo za popularizacijo formata. Pri techcrunch.com so ob tem spomnili, da so v podjetju tak komentar dali že, ko so predstavili koncept instagram zgodb, ki je bil sumljivo podoben snapchatu.
Komentarji