Največji preboji sodobne tehnologije se obetajo na področju navidezne resničnosti (VR). Za prvi mejnik je poskrbelo finsko podjetje Varjo. Dve leti je delovalo v senci, kar v prevodu pomeni njihovo ime. Zdaj pa so uresničili napoved o prvih VR-očalih, ki so za 6000 ameriških dolarjev dostopna izbranim podjetjem in akademskim institucijam.
Spomnite se manije, ki jo je povzročil PokemonGo. Prva komercialna igra z umetno inteligenco v resničnosti je dva dni po izidu pognala vrednost Nintenda na 7,5 milijarde dolarjev. Ali pa podjetja Magic Leap: še preden je imelo virtualna očala, je po spletu nabralo 2,5 milijarde dolarjev kapitala. Simulacija kita, ki skače iz vode sredi telovadnice, je obnorela svet. Po spletu so se kopičila pričakovanja, seveda zaradi obljube, da lahko kmalu v vsakem domu pričakujemo tehnologijo povečane realnosti. Doslej so pričakovanja izpolnili le Finci, ki so preboj na področju VR napovedali pred dvema letoma.
- Naglavni komplet Varjo ima enako ločljivost kot človeško oko.
- Od konkurence ima vsaj 20-krat večje zmogljivosti.
- Sprva bo namenjen podjetjem za učinkovitejše načrtovanje.
Najprej za podjetja
»Vemo, kako graditi strojne in operacijske sisteme in kako uspeti po vsem svetu,« nam je lani ob obisku podjetja v Helsinkih povedal soustanovitelj podjetja Urho Konttori, ki je sodeloval pri Nokijinem telefonu N9 in Microsoftovih lumiah. Podjetje Varjo je
6000
dolarjev bodo stala očala VR1
zdaj prešlo od besed k dejanjem in predstavilo napravo VR-1, ki obljublja visoko ločljivost z več kot 60 slikovnimi pikami na kotno stopinjo, kar je enako zaznavi človeškega očesa. Naglavna očala, ki imajo 20-krat večjo ločljivost od konkurence, bodo nedvomno spremenila svet navidezne resničnosti, a na začetku predvsem v industrijski panogi. Varjo bo namreč komplet prodajal le podjetjem in akademskim institucijam, ki bodo ob nakupu predložile dokazila o opravljanju dejavnosti.
Varjo Jussi Mäkinen je dejal, da jih je takoj, ko so pred dvema letoma povedali, kaj razvijajo, kontaktiralo okoli 400 največjih podjetij na svetu. Izmed teh sta jih s Konttorijem obiskala sto, med njimi BMW, Volkswagen, 20th Century Fox, Boeing in Bohemia Interactive.
Vodja oddelka za marketing in komuniciranje z javnostmi Annaleena Kuronen je posebej za Delo povedala, da pri razvoju kompleta VR1 niso sklepali kompromisov oziroma se niso ozirali na končno ceno. »Naše izhodišče je bilo preprosto: ustvariti najboljšo možno izkušnjo z uporabo najboljše tehnologije in materialov ter se pri tem ne ozirati na omejitve, ki običajno spremljajo razvoj izdelkov za potrošniški trg. Podjetja, s katerimi sodelujemo, so že nakazala, da izdelek upravičuje takšno ceno, poleg tega je ta za njihove razmere zanemarljiva.«
Razočarani gamerji
Revolucija VR-očal vsaj sprva tako ne bo množična. Gamerji so na tiho upali, da bodo tudi sami del nje, a se jim bodo vsaj še nekaj časa ob VR-1 lahko le cedile sline. Varjo jih za zdaj lahko ignorira, saj so po besedah Annaleene Kuronen zasuti z naročili, prodajnih številk pa ni želela razkriti.
Direktor Varja Niko Eiden je za ameriško televizijo
CNBC dejal, da se potrošniški trg za VR-očala sicer ne ogreva tako, kot je bilo pričakovano, a je na strani industrije zgodba drugačna. »Ne nameravamo znižati cene in tudi ni signalov, da bi to morali storiti,« je dejal Eiden.
Zakaj ravno Finci?
Težko je verjeti, kaj je v zgolj dveh letih uspelo majhnemu finskemu podjetju. Zakaj tega nista naredila Google ali Facebook, ki imata milijarde in veliko vlagata v navidezno resničnost? »Nobeno drugo podjetje ni zaznalo potrebe po tako visoki ločljivosti. Po drugi strani je narediti tako dovršen izdelek s tako visoko ločljivostjo optično-mehanični inženirski problem, ki smo ga lahko rešili le s pomočjo najboljših strokovnjakov. In najboljši inženirji, po zaslugi Nokie in Microsofta, so na Finskem,« je dejal Konttori.
Pri Varju so napovedali, da bodo še v tem letu dodali komponento povečane resničnosti, ki bo namenjena upravljanju navideznih predmetov v realnem okolju. Dolgopričakovana tehnologija je torej tu, in čeprav morda za večino še ni dosegljiva, bo kmalu gotovo našla pot do potrošniškega trga.
O našem obisku v podjetju Varjo preberite tukaj.
Komentarji