Facebook je tehnološkim velikanom leta omogočal veliko obsežnejši dostop do zasebnih podatkov uporabnikov, kot je pripravljen priznati, poroča
New York Times v članku, ki odmeva po svetu. Objava sledi seriji škandalov, katerih protagonist je bil Facebook, med njimi obtožbe, da je bila zasebnost njegovih uporabnikov kršena in zlorabljena že v prid predsedniške kampanje
Donalda Trumpa.
Nazadnje so v Facebooku pred nekaj dnevi objavili, da so morda tretje osebe dostopale do zasebnih fotografij milijonov uporabnikov.
Zasebni podatki 2,2 milijard uporabnikov so moč Facebooka izjemno utrdili, partnerstva z deljenjem podatkov o njih je sklenil s številnimi. Kot sedaj pišejo v
New York Timesu, je Microsoftovemu iskalniku Bing brez dovoljenj dovolil vpogled v seznam imen virtualnih prijateljev takorekoč vseh svojih uporabnikov, Netflixu in Spotfyju pa tudi dostop do branja njihovih zasebnih sporočil.
Ostre obtožbe o grobem kršenju varovanja zasebnih podatkov
Sonyju, Amazonu, Microsoftu in drugim je preko sistema prijateljev dovolil pridobitev imen in kontaktnih podatkov, denimo elektronskih naslovov, Yahooju pa vse do letošnjega poletja dostop do objav, za kakršne so v podjetju javno zatrdili, da jih že leta ne delijo. Applu so, denimo, omogočili celo dostop do kontaktnih številk in vpisov v koledarje tistih, ki so na svojih profilih onemogočili vsakršne delitve. Najostrejša pa je obtožba, da so lahko Spotify, Netflix ali Royal Bank of Canada sporočila uporabnikov ne le brali, ampak tudi pisali in celo brisali. V nekaterih od teh podjetij so se že odzvali z izjavo, da se te možnosti sploh niso zavedali.
Mark Zuckerberg je aprila zagotovil, da imajo uporabniki Facebooka popoln nadzor nad svojimi vsebinami. V
New York Timesu se ob tokratni objavi sklicujejo na skoraj 300 lani izdanih Facebookovih notranjih dokumentov, ki so jih uspeli pridobiti in se nanašajo na sodelovanje Facebooka z več kot 150 partnerskimi podjetji, in na razgovore s 50 njegovimi nekdanjimi zaposlenimi.
Rezultat raziskav označujejo za doslej najcelovitejšo sliko Facebookove prakse širjenja osebnih podatkov, ki potrjujejo, da so ti postali najbolj cenjena dobrina digitalne dobe, s katero na široko trgujejo nekatera največja podjetja v Silicijevi dolini in drugod.
Komentarji