Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Znanoteh

New York Times: Facebook je tehnološkim velikanom leta omogočal kršenje zasebnosti uporabnikov

Najostrejša je obtožba, da so lahko Spotify, Netflix ali Royal Bank of Canada brali, pisali in celo brisali zasebna sporočila.
Dokumenti odkrivajo, da je Facebook partnerstva z deljenjem podatkov o uporabnikih sklenil z več kot 150 podjetji. FOTO: Dado Ruvic/Reuters
Dokumenti odkrivajo, da je Facebook partnerstva z deljenjem podatkov o uporabnikih sklenil z več kot 150 podjetji. FOTO: Dado Ruvic/Reuters
V. U.
19. 12. 2018 | 16:24
19. 12. 2018 | 16:29
2:49
Facebook je tehnološkim velikanom leta omogočal veliko obsežnejši dostop do zasebnih podatkov uporabnikov, kot je pripravljen priznati, poroča New York Times v članku, ki odmeva po svetu. Objava sledi seriji škandalov, katerih protagonist je bil Facebook, med njimi obtožbe, da je bila zasebnost njegovih uporabnikov kršena in zlorabljena že v prid predsedniške kampanje Donalda Trumpa.

Nazadnje so v Facebooku pred nekaj dnevi objavili, da so morda tretje osebe dostopale do zasebnih fotografij milijonov uporabnikov.

Zasebni podatki 2,2 milijard uporabnikov so moč Facebooka izjemno utrdili, partnerstva z deljenjem podatkov o njih je sklenil s številnimi. Kot sedaj pišejo v New York Timesu, je Microsoftovemu iskalniku Bing brez dovoljenj dovolil vpogled v seznam imen virtualnih prijateljev takorekoč vseh svojih uporabnikov, Netflixu in Spotfyju pa tudi dostop do branja njihovih zasebnih sporočil.
 

Ostre obtožbe o grobem kršenju varovanja zasebnih podatkov


Sonyju, Amazonu, Microsoftu in drugim je preko sistema prijateljev dovolil pridobitev imen in kontaktnih podatkov, denimo elektronskih naslovov, Yahooju pa vse do letošnjega poletja dostop do objav, za kakršne so v podjetju javno zatrdili, da jih že leta ne delijo. Applu so, denimo, omogočili celo dostop do kontaktnih številk in vpisov v koledarje tistih, ki so na svojih profilih onemogočili vsakršne delitve. Najostrejša pa je obtožba, da so lahko Spotify, Netflix ali Royal Bank of Canada sporočila uporabnikov ne le brali, ampak tudi pisali in celo brisali. V nekaterih od teh podjetij so se že odzvali z izjavo, da se te možnosti sploh niso zavedali.

Mark Zuckerberg je aprila zagotovil, da imajo uporabniki Facebooka popoln nadzor nad svojimi vsebinami. V New York Timesu se ob tokratni objavi sklicujejo na skoraj 300 lani izdanih Facebookovih notranjih dokumentov, ki so jih uspeli pridobiti in se nanašajo na sodelovanje Facebooka z več kot 150 partnerskimi podjetji, in na razgovore s 50 njegovimi nekdanjimi zaposlenimi.

Rezultat raziskav označujejo za doslej najcelovitejšo sliko Facebookove prakse širjenja osebnih podatkov, ki potrjujejo, da so ti postali najbolj cenjena dobrina digitalne dobe, s katero na široko trgujejo nekatera največja podjetja v Silicijevi dolini in drugod.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine