Las Vegas – Hala kongresnega centra Sands Expo med
sejmom zabavne elektronike Ces spominja na mesto sredi turistične sezone. Če razstavne prostore dojemamo kot zgradbe, so hodniki med njimi ulice, polne turistov. In tako kot prodajalec kostanja ne bo veliko zaslužil v zakotnem delu Ljubljane, tudi podjetje ne bo stkalo novih poznanstev in ustrezno predstavilo svojega produkta, če bo stojnico postavilo v skritem kotu dvorane.
Za razstavljalca je lokacija ključnega pomena: nekateri hodniki so bolj prehodni kot drugi, zato izdelke, razstavljene ob njih, vidi več ljudi. To poudarja tudi
Primož Zelenšek, direktor trboveljskega podjetja Chipolo, ki postaja stalnica na Cesu. Letos se ga je udeležilo že četrtič. »Prej ko prideš, več izbire imaš in boljši prostor lahko najdeš. Naučili smo se, da je najbolje, če med sejmom rezerviramo prostor za naslednje leto. Ko smo prvič obiskali Ces, pred prihodom sploh nismo vedeli, kje bomo razstavljali. Nato smo vlekli listek, na katerem je bila napisana naša lokacija.«
Človek sredi sejmišča občuti enega temeljnih problemov turbokapitalizma: preveč izbire in premalo časa. Zato se mora odločiti, ali bo igral na črno ali na rdečo: ali bo spontano vandral naokoli in se zanašal na občutek ali pa vnaprej natančno določil, kaj si bo ogledal. Za tiste, ki so premalo sposobni za prvo in preleni za drugo možnost, je odlična izbira Googlova vodena tura, ki obiskovalce popelje do različnih razstavljalcev, ki sodelujejo s tem tehnološkim gigantom. Med njimi je tudi Chipolo, saj so vsi njegovi izdelki povezani z Googlovim digitalnim pomočnikom. Poleg odlične promocije za podjetje je to po besedah Zelenška tudi »veliko priznanje; dokaz, da lahko delamo z največjimi«.
Štirje dnevi lahko odletijo mimo
V Chipolu Ces vidijo kot izvrstno priložnost, da se na enem mestu srečajo z vsemi distributerji, se z njimi pogovorijo o preteklem letu in načrtih za prihodnost. Hkrati podjetje predstavijo na globalni ravni in ostanejo v stiku s trendi. »V nadstropju, kjer so zagonska podjetja, najbolje vidiš, katere novosti se nam obetajo. Poleg tega največji igralci, denimo Samsung, Google in Amazon, bodisi na Cesu bodisi v Berlinu na sejmu IFA napovejo svoje najpomembnejše produkte,« pravi Zelenšek. Lani jih je udeležba (najem razstavnega prostora, postavitev stojnice in namestitev osebja) stala sto tisoč evrov, letos predvidevajo, da bodo plačali približno polovico manj, saj razstavljajo na manjšem prostoru.
Chipolo sodeluje tudi z Googlom. FOTO: Lucijan Zalokar
Kot ključni segment uspešne predstavitve na sejmu navaja še organizacijo dela. Iz podjetja, ki ima skupaj s pogodbeniki in študenti 45 zaposlenih, je letos na Ces odšlo dvanajst ljudi. Vsak del ekipe skrbi za določeno področje. Tehnični del osebja, denimo, hodi naokrog in poizveduje, katere novosti predstavlja konkurenca. Predlanskim je na Ces prišlo pet proizvajalcev pametnih sledilnikov, lani in letos pa trije. »Veliko dela smo opravili že pred sejmom: ekipa, ki skrbi za oblikovanje, je pripravila stojnico, v marketingu so se ukvarjali s sporočili za javnost, v prodajnem oddelku pa so preverili, kdo bo prišel v Las Vegas in organizirali sestanke,« pravi direktor Chipola. Naučili so se, da stereotipi o Ameriki držijo. Brez velike vizije (in finančnega vložka) je bolje, da podjetje ostane doma. »Moraš biti komunikativen, delati od devetih zjutraj do šestih popoldne; ljudje morajo začutiti, da v produkt vlagaš vso svojo voljo in energijo. Sicer lahko štirje dnevi, kolikor traja sejem, odletijo mimo tebe.«
Chipolo Go z nagrado organizatorja
Letos so obiskovalci sejma na trboveljsko podjetje še posebej pozorni, saj je njihov novi sledilnik Chipolo Go v skupini nosljive tehnologije prejel nagrado organizatorja.
V Chipolu Ces vidijo kot izvrstno priložnost, da se na enem mestu srečajo z vsemi distributerji, se z njimi pogovorijo o preteklem letu in načrtih za prihodnost. FOTO: Lucijan Zalokar
Chipolo Go, ki si ga je mogoče ogledati tudi na Ces Showcase Award v plesni dvorani hotela Venetian, kjer so razstavljeni vsi nagrajeni produkti, je novost na trgu. Bistvena sprememba je, da ima neomejen doseg z uporabo gps, bluetooth, wi-fi in lte tehnologije, njegovi predhodniki pa so predmete izsledili na razdalji do šestdeset metrov. Ker se bodo tehnologije vklapljale oziroma izklapljale glede na potrebe sledilnika, bo življenjska doba baterije daljša – šest mesecev z možnostjo dodatnega polnjenja.
Po Vegasu – Vegas
Druga naprava, ki jo je Chipolo predstavil na Cesu, je Chipolo Dot – nadgrajena različica obstoječega Chipola Plus –, ki bo na prodajne police predvidoma prišel konec leta. Sledilnik je vodoodporen, ima led lučko, zamenljivo baterijo in je dvakrat glasnejši od predhodnika.
Chipolovi izdelki se povezujejo z glasovnimi pomočniki. FOTO: Lucijan Zalokar
Organizatorji sejma so bili nad izdelkoma očitno navdušeni, čas pa bo pokazal, ali ju bodo pozdravili tudi kupci. Za ekipo Chipola se delo v Nevadi ne bo končalo v petek, ko bo padel zastor nad letošnjim Cesom, saj jih v naslednjem tednu čaka že nov sejem promocijskih izdelkov Ppai – spet v Vegasu.
* Vsebino omogoča A1 Slovenija.
Komentarji