Ko so pripadniki britanske policije odprli zadnja vrata velikega hladilnega kontejnerja, parkiranega v industrijskem parku Waterglade v Graysu, so zagledali grozljiv prizor: 39 trupel. Bilo je ponoči, tako da je bilo potrebno kar nekaj ur, da so preiskovalci ugotovili, da so bile vse žrtve Kitajci.
Kot so ugotovili, je hladilni kontejner do Velike Britanije prispel po morju iz belgijskega pristanišča Zeebrugge, pri čemer so ga kmalu po polnoči od torka na sredo pustili v kontejnerskem terminalu v Purfleetu. Tam so ga pripeli na tovornjak, v katerem je bil za volanom 25-letni
Mo Robinson iz Severne Irske, ki ga je nato odpeljal do Graysa, mesta, ki je kakšnih 30 kilometrov oddaljeno od Londona.
Kot v posmeh usodi nesrečnih imigrantov v hladilniku, je bil tovornjak okrašen z nalepkami, na katerih je pisalo: »Irska. Največji sen.«
Robinsona so nemudoma aretirali in osumili uboja, takoj pa so tudi sprožili preiskavo v zvezi z vsemi členi verige kriminalne organizacije, povezane s tihotapljenjem ljudi. Pozneje se je izkazalo, da je bil tovornjak registriran v bolgarski Varni, in to na ime družbe, katere lastnik je irski državljan. Od kod je šel hladilni kontejner na pot in kje so se vanj vkrcali Kitajci, še niso ugotovili. Prav tako se ne ve, kako to, da je bilo v kontejnerju vključeno hlajenje, tako da je bila temperatura v njem po vsej verjetnosti okoli minus 25 stopinj Celzija.
Kitajci so v hladilniku zmrznili na poti proti »največjemu snu«.
Kot v posmeh usodi nesrečnih imigrantov v hladilniku, je bil tovornjak okrašen z nalepkami, na katerih je pisalo: »Irska. Največji sen.« Foto Ben Stansall Afp
Žrtve bodo morali še identificirati, v preiskavo pa bi morali zajeti tudi tolpo na kitajski strani, ki je morala biti del organiziranega prevoza ljudi na Zahod. Za zdaj se o vsem skupaj kaj dosti ne ve, je pa tragedija v Essexu nemudoma obudila spomin na strahoten prizor iz leta 2000, ko se je v tovornjaku v angleškem pristanišču Dovru zadušilo 58 kitajskih migrantov. Tudi oni so se napotili v iskanje »največjega sna«, ki jim ga je organizirana tolpa prodala za velik denar. Vsak od imigrantov je tihotapcem plačal 26.000 dolarjev. Nizozemski voznik tovornjaka je izključil prezračevanje. Obsojen je bil na 14-letno zaporno kazen.
Še vedno ni jasno, ali je imela skupina 39 Kitajcev za končni cilj Veliko Britanijo, kjer bi ali zaprosili za azil, ali pa poniknili v podzemlje, ker bi opravljali različna dela, da bi odplačali dolg tihotapcem. Promet z ljudmi se je v zadnjih letih izogibal južnim britanskim pristaniščem, in to odkar so zaprli begunsko taborišče v Calaisu, varnostne ukrepe v Dovru in predoru pod Rokavskim prelivom pa okrepili z monitorji CO2, dresiranimi psi in posebnimi skenerji, ki lahko zaznajo skrita človeška telesa.
Bolgarija je bila morda vmesna postaja na poti nesrečnih Kitajcev. Odkar so vzdolž meje med Bolgarijo in Turčijo postavili ograjo iz bodeče žice, večina pretihotapljenih imigrantov iz Azije prihaja na evropska tla v tovornjakih.
Velika Britanija je za mnoge »obljubljena dežela«. Od leta 2013 do leta 2016 so aretirali blizu 28.000 ljudi, ki so poskušali ilegalno vstopiti v to državo, in še blizu 2.500 ljudi, ki so jim pri tem pomagali. Po splošnih ocenah živi na tem otoku trenutno od 300.000 do 900.000 ilegalnih imigrantov. Lani jih je največ prišlo iz Eritreje, Iraka, Afganistana, Irana, Albanije, Sudana, Pakistana, Sirije, Etiopije in Vietnama.
Kitajcev je bilo v zadnjih letih manj kot v prejšnjih obdobjih. Od kod se je teh 39 odpravilo na tragično potovanje? Zakaj? V čigavi organizaciji? Odgovore se šele išče.
Komentarji