Namesto Kitajcev, ki so se napovedovali, v tržaško pristanišče vstopajo Nemci, pišeta italijanski spletni portal
Nordesteconomia in dnevnik
Il Piccolo. Hamburško pristanišče je z današnjim dnem prevzelo 50,1 odstotka lastniškega deleža v družbi, ki je zgradila novo
tržaško logistično platformo. Po napovedi bodo v prvi fazi vanjo vložili 150 milijonov evrov, v drugi od 100 do 300 milijonov evrov, za uresničitev vseh načrtov, določenih s prostorskim aktom za pristanišče, pa naj bi skupno investirali celo milijardo evrov, navajata portala. Tako naj bi med drugim zgradili osmi pomol in za pristaniške namene razvijali dodatne površine, ki so bile v preteklosti namenjene škedenjski železarni.
V tržaško pristanišče sicer fornalno prihaja družba Hamburger Hafen– und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA), ki je v lasti hamburške občine in upravlja tri od štirih kontejnerskih terminalov v hamburškem pristanišču. Hamburg je največje kontejnersko pristanišče v Nemčiji in drugo največje v Evropi, takoj za Rotterdamom. HHLA, ki je bil ustanovljen leta 1885, je imela lani 1,35 milijarde evrov prihodkov in je pretovorila 7,6 milijona TEU (zabojniških enot), kar je desetkrat več kot v Trstu (v Luki Koper pa pretovorijo okoli milijona TEU). Družba zaposluje več kot 6000 visoko specializiranih kadrov, v lasti pa ima tudi terminale v ukrajinski Odesi in estonskem Talinu.
Kar 270.000 kvadratnih metrov veliko logistično ploščad v tržaškem pristanišču je zgradila družba, kjer sta bila najpomembnejša lastnika podjetji Parisi in Interporto Bologna. Obe ostajata še naprej kot manjšinska partnerja, večinski delež družbe, ki je lastnica ploščadi, pa sta z današnjim dnem prodala HHLA. Logistična platforma je namenjena predvsem trajektom in tovornjakom iz Turčije, na njej pa bodo tovorili še les in druge generalne tovore. Prav jutri bo slovesnost ob dokončanju del na platformi, ki ji bo prisostvoval tudi italijanski minister za ekonomski razvoj, sicer Tržačan,
Stefano Patuanelli.
»Prihod HHLA v Trst je gotovo priznanje vse večjega pomena južne transportne poti preko Jadrana. S tega vidika je v interesu vseh pristanišč v regiji, da povečujemo svoje kapacitete in krepimo svojo konkurenčnost v odnosu do severno evropskih pristanišč,« komentirajo v Luki Koper. Dodajajo še, da je večnamenski terminal v Trstu le eden od trenutno 24 terminalov, ki delujejo v tržaškem pristanišču. »Vstop HHLA v lastništvo koncesionarja tega terminala bo verjetno razširil izbiro storitev pri sosedih, ne more pa kritično ogroziti strateškega položaja Luke Koper,« so prepričani.
Čedomir Bojanič, predsednik Sekcije pristaniških špediterjev pri združenju za promet Gospodarske zbornice, pa ocenjuje, da nemški prihod v Trst vendarle ni najboljša novica za Koper. »HHLA je tudi lastnik Metransa, najpomembnejšega železniškega operaterja, ki vozi tovor iz Kopra proti drugim delom Evrope. S prevzemom tržaške logistične platforme bodo imeli nadzor nad prometom tako na severu kot na jugu,« navede.
Komentarji