Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Slovenija

V učbenikih so moški še vedno politiki in inženirji, ženske pa gospodinje

Škodljive spolne stereotipe privzgajajo že starši in ožja družina, v orodje za diskriminacijo pa se lahko izrodi tudi prikriti kurikulum v vrtcu in šoli.
Starši otroke že ob rojstvu opremimo s »pravimi« igračami glede na spol in odvračamo od »nepravih«. FOTO: Uroš Hočevar
Starši otroke že ob rojstvu opremimo s »pravimi« igračami glede na spol in odvračamo od »nepravih«. FOTO: Uroš Hočevar
5. 3. 2022 | 05:00
14:01

V nadaljevanju preberite:

Vsebinska upodobljenost likov v učnih gradivih do neke mere še vedno ostaja problematična, je po besedah Ane Pavlič, programske direktorice mariborskega Inštituta za proučevanje enakosti spolov, pokazala raziskava na slovenskih in srbskih osnovnih šolah. Moški se (v učnih gradivih, o. p.) pojavljajo v poklicih politikov in inženirjev, ženske pa so največkrat tiste, ki skrbijo za dom in družino. Učitelji deklice dojemajo kot bolj emocionalne in jim zato nudijo večjo emocionalno podporo. Ocenili so namreč, da je pri deklicah bistveno višje izražen interes za umetnost, pri dečkih pa za matematiko. Zaznali so velik pritisk glede zunanjega videza, ki je izrazit za dekleta starejših razredov. Ta seksualizacija videza predvsem žensk je zelo pomembna etapa stereotipizacije žensk, ki slednjim ob vsiljevanju tekanja za nedosegljivimi in nerealnimi ideali lepote in z njo povezanega uspeha, pušča škodljive emocionalne in fizične posledice. Prepričanje, da je vrednost ali celo vlogo žensk oziroma deklet mogoče zreducirati na naš videz in izgled – ta mora biti povšeči navadno moškemu zunanjemu pogledu -, ne poglablja samo naše neenakosti proti moškim, temveč ženske, bombardirane z zunanjim vrednotenjem in pritiski, pušča v realnosti. Po raziskavi, ki so jo leta 2015 objavili v ZDA, je bil telesni izgled uvrščen med štiri največje skrbi mladih deklet; pri 13. letih je bilo s svojim telesom nezadovoljnih 50 odstotkov, pri 17. letih pa že 80 odstotkov deklet. Poleg tega učitelji k opravilom, ki so povezana s skrbjo za tehnologijo, v razredu napotujejo dečke, medtem ko rutina, ki je povezana z redom, čistočo in skrbjo za rože, ostaja v domeni učenk. Učitelji so opozorili tudi na (primarno) družino in vrstnike kot osebe, prek katerih se učenci in učenke prav tako učijo stereotipov in z njimi že vstopijo v šolo.«

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine