Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Skriti evri za več kot pol kilometra dolg viseči most

Celjska občina vnovič izbira izdelovalca projektne dokumentacije za most, o katerem javne razprave ni bilo in je ne bo.
Čeprav je župan Bojan Šrot prepričan, da viseči most oziroma turistična brv zagotovo bo, bi lahko svetniki podporo 3,3 milijona evrov vrednemu projektu vendarle odrekli. Ali je zato smiselno že pred glasovanjem o brvi nameniti četrt milijona evrov za projektno dokumentacijo, če bo ta ostala v predalu, se sprašujeta svetnika Levice. FOTO: MOC
Čeprav je župan Bojan Šrot prepričan, da viseči most oziroma turistična brv zagotovo bo, bi lahko svetniki podporo 3,3 milijona evrov vrednemu projektu vendarle odrekli. Ali je zato smiselno že pred glasovanjem o brvi nameniti četrt milijona evrov za projektno dokumentacijo, če bo ta ostala v predalu, se sprašujeta svetnika Levice. FOTO: MOC
12. 11. 2019 | 06:00
12. 11. 2019 | 10:12
4:10
Celje – Da viseči most med Grajskim in Miklavškim hribom gotovo bo, je celjski župan Bojan Šrot napovedal pred zadnjimi lokalnimi volitvami, na katerih je dobil še šesti mandat. Čeprav svetniki o brvi nikoli niso ne razpravljali ne glasovali, bodo danes v prvi obravnavi proračuna odločali o denarju za projektno dokumentacijo. Do zdaj edina ponudba za dokumentacijo je znašala 236.000 evrov.

Na 316 straneh predloga proračuna za prihodnje leto je 505 metrov dolga viseča brv, ki bo zelo spremenila pogled na Stari grad in naj bi stala 3,3 milijona evrov, omenjena dvakrat v dveh vrsticah. Najti jo je precej težko, saj so jo umestili pod postavko urejanje občinskih zemljišč – objekti in druge investicije, za katero namenjajo 470.000 evrov. Koliko od tega je namenjenega za brv, občina ne želi razkriti, saj je prav zdaj odprto javno naročilo za projektno dokumentacijo, že tretje po vrsti. Na julijskem javnem naročilu je družba Ponting ponudila izvedbo dokumentacije za dobrih 236.000 evrov. Občina je ponudbo zavrnila, saj da v proračunu ni dovolj denarja.

Ponting je v sodelovanju z arhitektom Nandetom Korpnikom pripravil že idejni načrt turistične brvi. Korpnik je brv predstavil mestnim svetnikom na eni lanskih sej, vendar svetniki o projektu nikoli niso glasovali. Javne razprave o tem ne bo, so povedali na občini: »Idejni projekt za turistično brv je bil naročen in izdelan leta 2017. Vizualizacijo idejne brvi so predstavili različni mediji in odziv javnosti na novo turistično atrakcijo mesta Celje je bil zelo pozitiven. Glede na to, da je projekt ves čas javno predstavljen, ne načrtujemo dodatne javne razprave.«



Čeprav je župan Bojan Šrot prepričan, da viseči most oziroma turistična brv zagotovo bo, bi lahko svetniki podporo 3,3 milijona evrov vrednemu projektu vendarle odrekli. Ali je zato smiselno že pred glasovanjem o brvi nameniti četrt milijona evrov za proj
Čeprav je župan Bojan Šrot prepričan, da viseči most oziroma turistična brv zagotovo bo, bi lahko svetniki podporo 3,3 milijona evrov vrednemu projektu vendarle odrekli. Ali je zato smiselno že pred glasovanjem o brvi nameniti četrt milijona evrov za proj

 

Denar in soglasja


Občina je že lani pridobivala prva soglasja oziroma mnenja o umeščanju brvi v prostor. Zavod za varstvo kulturne dediščine je zapisal, da je brv s kulturnovarstvenega stališča sprejemljiva, pred gradnjo bo občina morala ob upoštevanju pogojev, ki jih je podal zavod, pridobiti še kulturnovarstveno soglasje. V Zavodu za gozdove so opozorili, da ima projekt lahko zelo negativen vpliv na gozd in njegovo funkcijo: »To je območje gozdov s posebnim namenom, zato je treba projekt, ki ima lahko velik negativen vpliv in pomeni motnjo v prostoru, še posebno natančno načrtovati in preveriti čim več različnih rešitev.«

Najverjetneje načrtujejo, da bo odgovore na ta vprašanja dala projektna dokumentacija, ki jo bo pripravil izbrani izvajalec. Če bodo svetniki seveda potrdili predlagani proračun. Svetnika Levice Samo Seničar in Matija Kovač opozarjata, da projekta ni niti v proračunih za prihodnji dve leti niti v načrtu razvojnih programov, »zato se nama zdi problematično naročilo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki je že samo po sebi velika stroškovna postavka, ki dosega vrednost, primerljivo z letnimi stroški delovanja vseh krajevnih skupnosti in mestnih četrti skupaj. Občina bi morala pred naročilom dokumentacije celotno investicijo tudi stroškovno ovrednotiti in njeno sprejemljivost ob sprejemanju proračunov, če že ne v predhodni ločeni razpravi, preveriti tudi v mestnem svetu. Če mestni svet v prihodnjih proračunih gradnje brvi ne bo podprl, bo tudi naložba v zahtevno projektno dokumentacijo brezpredmetna.«

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine