Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Sindikati kritično o Jankoviću in »izkoriščevalskih korporacijah«

Prepričani so, da korporacije dostavljavcem hrane ne omogočajo dostojnega preživetja, ne da bi pogosto tvegali življenja na cestah.
Za identifikacijske številke se je Janković dogovoril s slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo, saj bi bil v nasprotnem primeru v središču mesta za kurirke in kurirje prepovedan promet. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Za identifikacijske številke se je Janković dogovoril s slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo, saj bi bil v nasprotnem primeru v središču mesta za kurirke in kurirje prepovedan promet. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
STA
17. 8. 2022 | 12:19
17. 8. 2022 | 13:38
5:22

Sindikat Mladi plus in somišljeniki in drugih sindikatov so kritični do tega, da morajo kurirji Wolta in Glova v Ljubljani nositi identifikacijske številke, ki naj bi olajšale sankcioniranje v primeru neprimerne vožnje. Kot so zapisali, jim »izkoriščevalske korporacije« ne omogočajo dostojnega preživetja, ne da bi kurirji pogosto tvegali svoja življenja na cestah.

Novost je na torkovi novinarski konferenci predstavil ljubljanski župan Zoran Janković, za katerega pa so v sindikatu Mladi plus zapisali, »da mesto podreja profitnim interesom in izkoriščevalskim korporacijam, ki ne zaposlujejo ljudi«.

image_alt
Norijo, zmerjajo in ogrožajo pešce

Jankovićev dogovor s podružnicama korporacij Wolt in Glovo

Za identifikacijske številke se je Janković dogovoril s slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo, saj bi bil v nasprotnem primeru v središču mesta za kurirke in kurirje prepovedan promet. Do tega predloga so prišli zato, ker naj bi se več meščanov in meščank Ljubljane po navedbah občine pritoževalo nad vožnjo kurirjev.

»Očitno pa je, da se ne zavedajo oziroma se nočejo zavedati pogojev, ki pripeljejo do tega, da kurirke in kurirji kdaj res vozijo hitro ali pa prekršijo kak cestnoprometni predpis. Očitno je, da želijo župan ter Wolt in Glovo krivdo in odgovornost prenesti na kurirje in kurirke oziroma delavce in delavke, namesto da bi sami prevzeli odgovornost za ustvarjanje pogojev, ki kurirje in kurirke silijo v kršitve cestnoprometnih predpisov,« so kritični v sindikatu.

Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje svojega dela ne glede na to, koliko dostav s kakšnimi razdaljami opravijo, ne bi bili prisiljeni v hitenje na cesti, so prepričani v sindikatu.

FOTO: Jure Eržen/Delo
FOTO: Jure Eržen/Delo

Zahtevajo, da Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje

Na drugi strani ljubljanska občina po oceni sindikata ne izboljšuje kolesarske infrastrukture. »Vsi, ki živimo v Ljubljani, vemo, da kolesarska infrastruktura ni zadovoljiva za nikogar, ki se po mestu prevaža s kolesom, torej težava očitno ni v kurirjih in kurirkah,« so zapisali.

V izjavi, pod katero so se poleg sindikata Mladi plus podpisali tudi Zveza svobodnih sindikatov Slovenije, Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije, Sindikat delavcev gostinstva in trgovine Slovenije, Sindikat novinarjev Slovenije, Sindikat Glosa, Svobodni sindikat Slovenije, Ambasada Rog in Inštitut za druga vprašanja Danes je nov dan, so opozorili tudi na možnost zlorabe identifikacijskih številk.

»Ni jasno, na podlagi česa točno bodo kurirji in kurirke sankcionirani v primeru prijave. Kako bodo pristojni zagotovili, da ne bo prihajalo do sankcij v primeru neupravičenih ali celo lažnih prijav? In na kakšni zakonski podlagi bodo sankcionirali prijavljene kršitve, za katere ne bodo obstajali dokazi, da so se res zgodile?« se sprašujejo v sindikatu.

Zahtevajo, da Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje in plačilo za vse, ki pri njih opravljajo delo. Ljubljanska občina pa naj poskrbi za dostojno bivanjsko okolje z urejeno kolesarsko infrastrukturo, ki bo prilagojena tistim, ki v Ljubljani bivajo in delajo.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine