»Letos se je veliko ljudi prvič srečalo z aplikacijo za dostavo hrane na dom, zdaj pa je postala že nepogrešljiva storitev. Zaznavamo še večjo rast uporabnikov kot v prvem valu epidemije,« je povedala Manca Šalehar iz Wolta Slovenija, enega največjih ponudnikov, ki povezujejo restavracije z gosti.
Po sogovorničinih besedah se jim v trenutnih razmerah zdi še posebej pomembno, da so v pomoč gostincem, ki so z zaprtjem izgubili tudi 80 odstotkov tedenskega prometa. Zato skušajo zagotoviti kar največ naročil, hkrati so pospešili postopek dodajanja novih ponudnikov v aplikacijo. V naslednjih tednih bodo vsak dan izbrali po deset restavracij in zanje dostavljali brezplačno. »Ljudje si največkrat naročijo burgerje in pice, najraje pa si jih naročajo ob petkih in nedeljah. V začetku tedna so v ospredju azijske jedi in zelenjavne sklede,
poke bowl. Vse bolj priljubljene, zlasti ob delovnikih, so veganske jedi, čez poletje je bilo dvakrat več naročil pad thaia kot mesece pred tem. Število naročil se od začetka tedna stopnjuje in doseže vrhunec ob petkih, je pa res, da uporabniki naročajo tudi večkrat na teden,« je povzela izbiro uporabnikov.
Zaradi velikanskega povpraševanja spomladi so se poleti povezali še s ponudniki živil, pijač in drugih izdelkov, tako da zdaj dostavljajo tudi moko, žarnice, igrače in celo pralne maske. »Kot opažamo, vse več ljudi prek naše aplikacije kupuje živila, pijačo, izdelke za nego najmlajših, elektronsko opremo in športne pripomočke. V živilskih trgovinah, denimo, naši uporabniki najraje naročajo jajca, banane in mleko,« je še dodala Manca Šalehar. Trenutno imajo na platformi v Ljubljani in Mariboru več kot 300 restavracij in 50 trgovin, čeprav so v Ljubljani začeli delovati šele pred trinajstimi meseci in z dostavo iz 50 restavracij, v Mariboru pa maja letos.
Prevozijo od 30 do 40 kilometrov
Kot so povedali v podjetju Wolt, ki deluje v več kot sto mestih v 23 državah, že nekaj mesecev vlada veliko povpraševanje tako uporabnikov kot ponudnikov po njihovih storitvah tudi v drugih slovenskih mestih, zato načrtujejo širitev po Sloveniji. Največ novih partnerstev so sklenili z dostavljavci, zaposlujejo pa na področjih podpore strankam in prodaje. Zanimanje za fleksibilno delo dostavljavca je veliko, pravijo, saj vsak dostavljavec sam odloča, kdaj je na voljo. Niso vezani na število ur, ki bi jih morali opraviti. Plačani so za vsako dostavo, poleg tega dobijo dodatek za vsakih 250 metrov oddaljenosti restavracije od naslova za dostavo. Nagrajeni so tudi z bonusi. Večina jih dela po štiri ure na dan, v tem času pa prevozijo v povprečju od 30 do 40 kilometrov.
Med dostavljavci so najrazličnejši ljudje, ki se poleg dostave ukvarjajo še z drugimi dejavnostmi. V ekipi imajo precej takšnih, ki so v prvem valu izgubili delo v turizmu.
Na dom tudi palačinke
Ana Godec iz slovenske aplikacije za dostavo hrane Ehrana, ki deluje že deset let in je uporabnike v prvem letu povezala s 16 ponudniki, zdaj pa dostavlja za več kot 400 restavracij v 33 mestih, prav tako pritrjuje, da imajo trenutno vnovično rast naročil. V ponudbo vključujejo nove restavracije, obenem zaradi povečanega povpraševanja pospešeno raste njihova ekipa, ne samo na terenu, ampak tudi v pisarni. »Ker ekipo stalno širimo, smo na drugi val dobro pripravljeni in kljub povečanju naročil zagotavljamo hiter dostavni čas, v povprečju pol ure. Nove sodelavce pridobivamo hitro in brez težav. Našo ekipo dostavljavcev v večini sestavljajo mladi športni navdušenci, za katere je raznašanje še rekreacija ali trening,« je povedala. Kot so opazili, je največ naročil na hladne in deževne dni, uporabniki pa, enako kot pri konkurenci, najraje naročajo pice in burgerje. Zadnjih nekaj let je zelo priljubljena tudi azijska hrana, še posebej pad thai. Prav tako je vse več uporabnikov, ki si prek Ehrane naročijo sladice, še posebej priljubljene so palačinke.
Z aplikacijami za dostavo hrane na dom je v gostinskih in kuharskih kolektivih obdržal delo vsaj del(ček) zaposlenih.
Da so za gostilničarje težki časi, priznava Vinko Rušnik, poslovodja ene večjih gostiln in picerij Jurman na Fužinah v Ljubljani: »Čeprav smo se povezali z Woltom in smo gostom omogočili tudi osebni prevzem hrane, pa je daleč od tistega, kar bi si želeli, upad je kar 90-odstoten. Koliko naročil oziroma dela imamo, še najbolj zgovorno pove podatek, da nas od 75 zaposlenih dela le pet.« Tudi v ljubljanski gostilni Čad s hčerinsko poslovno enoto Top Chef in lastnim voznim parkom, s katerim razvažajo od Viča in Šiške do Centra in Bežigrada, dela približno tretjina zaposlenih, preostali so na čakanju. »Že v prvem valu, v drugi polovici aprila, smo gostom omogočili osebni prevzem in dostavo jedi iz gostilne Čad na dom, zadnjih štirinajst dni pa smo vnovič uvedli to ponudbo. Kljub zapiranju države in delu od doma naročeno še vedno velikokrat peljemo tudi v službo. Klicatelji največkrat naročijo našo klasiko: čevapčiče, kajmak, prebranec, lepinje, pečeno papriko in šopsko solato. Pri Top Chefu so stranke drugačne, prav tako je drugačna ponudba. Najbolj priljubljene so pice, burgerji in ocvrt piščanec,« je povzel solastnik gostilne Aleš Čad.
Spletna trgovina
Gostilničarji v drugem valu epidemije ne sedijo križemrok, mnogi so gostom omogočili osebni prevzem hrane. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Zaradi epidemiološko varnejšega in priročnejšega nakupa so kupci v prvem valu z naročili zasuli spletne trgovine največjih živilskih trgovcev, tako da je bilo treba čakati celo več tednov. Kako je zdaj? »Trenutno v večino krajev lahko dostavimo že naslednji dan po naročilu, tudi večino naročil na območju Ljubljane, iz katere je poleg drugih krajev osrednje Slovenije in Gorenjske največ nakupov in so dnevni termini za dostavo najhitreje zasedeni. Vendar zmogljivosti za pripravo in dostavo spletnih nakupov povečujemo. Prav tako smo izboljšali procese in okrepili ekipe, sodelavce dodatno izobraževali, da je dostava čim hitrejša, čeprav je povpraševanje še večje kot spomladi. Poleg tega smo omogočili osebni prevzem kupljenega v spletni trgovini na 15 lokacijah po državi, tudi že v štirih urah po oddaji naročila,« so povedali v Mercatorju. Uvedli so še druge novosti za čim bolj tekoče delovanje, med drugim dodatno klicno številko in svetovalce za pomoč le pri spletnih nakupih, ponudbo so dopolnili z več izdelki za hitro in enostavno pripravo oziroma že pripravljenimi »hitrimi« obroki ter ponudili možnost dostave v nedeljo. Ekipe v spletni trgovini naročila za nedeljsko dostavo pripravijo v soboto, v nedeljo pa predajo dostavljavcem, ki so zunanji sodelavci.
V ljubljanski gostilni Čad, ki prav tako dostavlja na dom, dela tretjina zaposlenih, preostali so na čakanju. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Pri Sparu Slovenija so imeli zmogljivosti v spletni trgovini skoraj polno zasedene še pred izbruhom novega koronavirusa, med epidemijo pa se je število naročil občutno povečalo. »Zdaj so termini zasedeni več dni vnaprej, za osebni prevzem se trenutno čaka štiri dni. Povečanemu številu naročil smo se prilagodili na različne načine, med drugim smo zaposlili dodatne sodelavce, razširili skladišče ter povečali število voznikov in dostavnih vozil. Razmišljamo o tem, da bi dostavo naročil iz spletne trgovine izvajali tudi ob nedeljah,« so povedali.
Komentarji