S 14. decembrom Nacionalni inštitut za javno zdravje začenja obveščanje pacientov o rezultatih testiranja na virus sars-cov-2 preko SMS sporočil.
Kot so zapisali na vladni spletni strani, je glavni namen sistema pospešiti postopek obveščanja pacientov o rezultatih, razbremeniti zdravstvene delavce in zagotoviti enak postopek obveščanja za vse testirane osebe v Sloveniji.
Po opravljenem testiranju pacient na svoj mobilni telefon prejme SMS-sporočilo, na katero mora pravilno odgovoriti, da dobi rezultat testiranja. Ob pozitivnem rezultatu pacient prejme tudi kodo TAN za vnos v mobilno aplikacijo #OstaniZdrav, so še zapisali.
Uporabnike pozivajo, da kodo čim prej po prejemu vnesejo v aplikacijo. Gre za enega ključnih korakov, s katerim lahko uporabnik aplikacije učinkovito prepreči nenadzorovano širjenje okužbe.
Kako poteka obveščanje o rezultatih testiranja?
Za obveščanje o rezultatih testiranja poskrbi avtomatiziran sistem obveščanja v upravljanju NIJZ.
Postopek:
- S številke 051 285 886 pacient prejme SMS-sporočilo, da je rezultat testiranja na voljo.
- Na sporočilo odgovori z zadnjima dvema znakoma številke zdravstvenega zavarovanja iz njegove zdravstvene kartice (preverjanje ujemanja telefonske številke in ZZZS številke). Za osebe brez ZZZS kartice sistem za preverjanje ujemanje zahteva štirimestno letnico rojstva.
- Če pacient odgovori pravilno, v naslednjem sporočilu prejme rezultat testiranja. V primeru pozitivnega rezultata prejme dodatni sporočili z navodili za ravnanje in sporočilo s TAN-kodo za aplikacijo #OstaniZdrav.
- Če pri testiranju pacient ne poda mobilne številke, na SMS ne odgovori pravilno ali zavrne obveščanje po SMS, pacienta o rezultatih obvestijo s točke testiranja.
-
Sistem lahko uporabljajo vsi izvajalci testiranja na virus SARC-COV-2 (tako izvajalci hitrih testov kot izvajalci po metodi PCR).
Izvajalci testiranja lahko še naprej ohranijo obveščanje pacientov na ustaljen način.
Telefonsko številko pacienta sporoči zdravnik ali pacient ob naročilu na testiranje, preveri ali dopolni pa se jo na vstopni točki, so še objavili. Telefonska številka se hrani v povzetku podatkov o pacientu v centralnem registru podatkov pacienta (CRPP) v skladu z Zakonom o zbirkah podatkov s področja zdravstvenega varstva.V primeru, da pacient nima mobilne številke, ga bodo o rezultatu testiranja obvestili neposredno iz vstopne točke.
Sistem tri ure čaka na odgovor pacienta na prvi SMS, po preteku treh ur pa posreduje podatke vstopni točki, da je potrebno pacienta obvestiti po drugi poti (najpogosteje s klicem pacienta). Kot so zapisali, sistem dopušča do pet napačnih odgovorov pacienta, nato pa onemogoči obveščanje o rezultatu po SMS. Informacijo o tem, da obveščanje ni uspelo, NIJZ posreduje vstopni točki testiranja, ki poskrbi za obveščanje pacienta na drug način.
Komentarji