Neomejen dostop | že od 9,99€
Januarja leta 2015 je bilo 1100 javnih uslužbencev po višini osnovne plače, torej brez kakršnihkoli dodatkov, pred prvim direktorjem v javnem sektorju. Zdaj, devet let pozneje, jih je trikrat več.
Ta porušena razmerja, pri katerih dohodek ne izraža odgovornosti delovnega mesta, so eden od argumentov, zakaj je v prenovi plačnega sistema nujno treba na novo umestiti direktorje bolnišnic, zdravstvenih domov, znanstvenih inštitutov, kulturnih ustanov, direktoratov, agencij, skladov in drugih javnih zavodov ter ravnatelje v vzgoji in izobraževanju. Zaradi predvidenih razmeroma visokih dvigov je mogoče pričakovati, da bodo tudi sindikati marsikje zahtevali več.
V celjski splošni bolnišnici leta 2015 ni bilo nikogar, ki bi v osnovni plači presegal direktorja, danes ga 129 zaposlenih, podobno je razmerje v ljubljanskem zdravstvenem domu, kjer ima 156 javnih uslužbencev višjo osnovno plačo od direktorice (januarja leta 2015 jih je bilo 26).
Če se k osnovnim plačam prišteje še vse dodatke, do katerih so uslužbenci upravičeni, direktorji in ravnatelji, ki spadajo v plačno skupino B, a ne, so razlike v izplačanih plačah še večje. Od leta 2018 so se, na primer, plače uslužbencev v povprečju zvišale za 18 odstotkov, njihovih nadrejenih pa za šest. Posledica vsega tega je, da imajo marsikje težave pri pridobivanju vodstvenega kadra.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji