Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Po primernega kandidata kar na sedež stranki NSi

Stroka bi na direktorsko mesto postavila Matejo Markelj, politika pa člana stranke Jožeta Hribarja.
Prometna varnost je po mnenju stroke področje, kjer politična pripadnost pri izbiri kadra ne bi smela biti glavno vodilo. FOTO: Blažž Samec/Delo
Prometna varnost je po mnenju stroke področje, kjer politična pripadnost pri izbiri kadra ne bi smela biti glavno vodilo. FOTO: Blažž Samec/Delo
23. 10. 2020 | 13:45
23. 10. 2020 | 14:05
4:57
Ljubljana – Očitki, da daje aktualna politična oblast pred strokovnostjo prednost politični pripadnosti, letijo tudi pri izbiri direktorja Javne agencije RS za varnost prometa (AVP). Ker pri nestrokovnem in političnem kadrovanju nočejo sodelovati, so štirje člani sveta AVP odstopili.

Ko se je nekdanji direktor agencije Igor Velov lanskega aprila zapletel v nenavadno prometno nesrečo in pustil poškodovano službeno vozilo v nevoznem stanju parkirano pred pošto v Stražišču, ter za več ur izginil, se je začel njegov konec na AVP.

Nanj so leteli celo očitki, da je službeni avto poškodoval pijan, čez čas, ko je vendarle sklenil spregovoriti, pa so bile njegove besede tako neprepričljive, da so začeli postopek za njegovo razrešitev.



Kot vršilko dolžnosti direktorice so imenovali Vesno Marinko, kar so v strokovnih krogih pozdravljali, saj, kot so trdili , na direktorskem mestu že dolgo ni bilo strokovnjaka s področja varnosti cestnega prometa.

Novembra je vlada z odločbo podaljšala imenovanje Marinkove za v. d. direktorice, svet agencije pa jo je izbral kot najprimernejšo kandidatko na izpeljanem natečaju za novega direktorja.
 

Ocenili kot najmanj primernega


A se je čez čas zgodil nenaden in nenavaden politični preobrat, to pa je prineslo kadrovske rošade tudi na AVP. Vesno Marinko je konec maja nadomestil Jože Hribar, favorit infrastrukturnega ministra Jerneja Vatovca.

Hribar, sicer že vrsto let zaposlen na AVP, se mnogim ne zdi primeren kandidat za direktorja predvsem, ker menda nima nobene dolgoročne vizije glede varnosti prometa oziroma, kot je slišati, »ne gre v korak s časom«.

Kot predstavnike uporabnikov, strokovnih organizacij in organizacij civilne družbe je vlada konec julija v svet agencije med drugim imenovala tudi Petra Jevšineka, Petra Liparja, Zvoneta Milkoviča in Marka Poliča. Zdaj pa so vsi odstopili, saj, kot so izpostavili, »nočejo biti soodgovorni za sprejemanje nestrokovnih odločitev, ki lahko bistveno škodujejo delu in razvoju AVP.« Prepričani so namreč, da se je predsednik sveta Jure Prestor ob imenovanju v. d. direktorja podredil zahtevam politične stranke in ne stroke.

Vesna Marinko se tokrat za mesto direktorja niti ni potegovala, čeprav jo je stroka že dvakrat ocenila kot najprimernejšo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Vesna Marinko se tokrat za mesto direktorja niti ni potegovala, čeprav jo je stroka že dvakrat ocenila kot najprimernejšo. FOTO: Roman Šipić/Delo


Omenjeni člani sveta so za razliko od Prestorja izbranega kandidata ocenili kot enega najmanj prepričljivih, direktorsko mesto pa bi morala po njihovi oceni zaradi strokovnosti in kompetenc zasesti Mateja Markelj, prav tako že zaposlena na AVP.
Za direktorja agencije se je sicer potegovalo pet kandidatov, Vesna Marinko pa tokrat niti ni več kandidirala, čeprav je prej dvakrat dobila polno podporo stroke.
 

AVP o očitkih ne ve ničesar ...


Na AVP pravijo, da je »natečajna komisija je svoje delo opravila skladno s predpisi«. Z očitki nekaterih članov o vmešavanju politike v imenovanje direktorja, pa pravijo, da niso seznanjeni, zato jih tudi ne morejo komentirati.

»Na seji komisije in na svetu AVP smo to izpostavili, zato me izredno čudi, da o tem ničesar ne vedo,« prvi Zvone Milkovič.
Glavni razlog, zakaj so odstopili s sveta in opozorili na nenavadno izbiro direktorja, je, ker sprva na komisiji sploh niso imeli možnosti izraziti svojega mnenja o kandidatih, saj se je predsednik komisije glede na svojo funkcijo kar odločil, koga bodo potrdili.

»Do mnenja smo potem prišli, a nismo bili niti malo slišani,« je razočaran Milkovič, ki ob tem dodaja, da razume, da želi politika imeti besedo tudi pri kadrovanju, a ko gre za tako občutljivo področje, kot je varnost prometa, bi morali gledati na strokovnost. »Naj bo nekdo član politične stranke, v tem sploh ne vidim problema, ampak mora biti tudi kompetenten za določeno delovno mesto, to bi moral biti glavni pogoj,« je sklenil.

Kot smo še izvedeli, predsednik sveta AVP Jure Prestor pred časom, ko so iskali naslednika Vesne Marinko, ni na sestanek odšel denimo na resorno ministrstvo, ampak kar na sedež stranke NSi, kjer so izbrali ustreznega vršilca dolžnosti, sicer tudi člana te stranke.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine