Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Od brezplačnih učnih gradiv za drugošolce do izključitve srednješolcev

Skozi šolska vrata­ bo v začetku prihodnjega tedna ponovno zakorakalo okoli 260.750 šolarjev, od teh 187.525 osnovnošolcev in približno 73.225 dijakov, ki lahko pričakujejo nekaj novosti v izobraževalnem procesu.
šolstvo
šolstvo
26. 8. 2019 | 06:00
6:06
Ljubljana – Med drugim bodo začele veljati spremembe zakona o gimnazijah ter zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju, medtem ko je ministrstvo za izobraževanje napovedalo tudi spremembe zakona o vrtcih.

Srednje šole bodo skladno z julija sprejetimi spremembami dijaka po doseženi polnoletnosti lahko obravnavale enako, kot so ga obravnavale do polnoletnosti, kar pomeni, da bodo starši vključeni v postopke vzgojnega ukrepanja proti polnoletnemu dijaku ter obveščeni o njegovi odsotnosti in ocenah. Le z izrecno pisno zahtevo bo polnoletni dijak lahko zahteval, naj šola staršem ne razkrije določenih podatkov, a le, če mu zaradi tega ne bo grozila izguba statusa dijaka. Učiteljem bo dana tudi možnost, da dijaku prepovejo navzočnost pri določeni uri pouka, če ta z neprimernim obnašanjem bistveno ovira izvajanje pouka, in ne le če gre za ogrožanje njegovega življenja ali zdravja oziroma življenja ali zdravja drugih oseb. Srednja šola lahko po četrtem ukoru dijaka tudi izključi.

Srednješolska zakonodaja za generacijo, ki se je prvič vpisala v srednjo šolo v novem šolskem letu, omejuje tudi status dijaka, na toliko časa, kolikor traja izobraževanje po posameznem izobraževalnem programu, dijak pa bo imel ob morebitnem ponavljanju in prestopu na voljo še dve­ ­dodatni leti.

V prihodnje si srednješolci lahko obetajo nov predmet – državljansko vzgojo. Minister za izobraževanje Jernej Pikalo je na konferenci ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov poudaril, da si želijo, da bi vsak do polnoletnosti imel osnovna in praktična znanja za udeležbo v javnih zadevah.

GRAFIKA: Delo
GRAFIKA: Delo

 

Osnovne šole: neobvezno nadomeščanje


Nova predmeta, sicer le izbirna, si v novem šolskem letu lahko obetajo učenci zadnje triade. Strokovni svet za splošno ­izobraževanje je lani za filmsko vzgojo in slovenski znakovni jezik sprejel nova učna načrta. Koliko šol se je odločilo za izvajanje novih izbirnih predmetov,­ še ni znano. Mora pa šola učencem zadnje triade ponuditi najmanj šest izbirnih predmetov, ki so ocenjeni, a se ne štejejo pri točkovanju za vpis v srednjo šolo.

Poleg prvošolcem bo ministrstvo za izobraževanje prvič v novem šolskem letu učna gradiva brezplačno priskrbelo tudi drugošolcem, v prihodnje naj bi učna gradiva brezplačno zagotovili tudi učencem tretjih razredov osnovnih šol.
Ena od večjih novosti, ki jo je ministrstvo za šolstvo uvedlo z novim šolskim letom, je pravilnik o šolskem koledarju za osnovne in glasbene šole. Zaradi vsakoletnega spreminjanja koledarja se dnevi začetka in konca pouka težko ujamejo s številom tednov pouka, ohranja se le datum začetka in konca pouka. Pristojni minister lahko tudi določi, da šolam prostega dneva pouka, ki je običajen, če se teden pred prazniki ali po daljših praznikih začne ali konča z le enim delovnim dnem, ni treba nadomeščati. Sobotno nadomeščanje – tako ministrstvo – namreč predstavlja številne zaplete pri organizaciji in izvedbi pouka v posameznem šolskem letu.


 

Vrtci: spremembe tik pred parlamentom


Po burni debati o financiranju zasebnih osnovnih šol in izvajanju javno veljavnega izobraževalnega programa – novela po vetu državnega sveta ni več dobila dovolj poslanskih glasov – lahko podobno debato pričakujemo tudi o zasebnih vrtcih. Spremembe zakona o vrtcih, ki jih je ministrstvo dalo v javno razpravo, bi občinam prinesle avtonomijo na področju financiranja zasebnih vrtcev, torej da same določijo višino financiranja zasebnih vrtcev in ne zagotavljajo več 85 odstotkov sredstev v višini, kot jo namenjajo za otroka v javnem vrtcu, kar je razburilo Združenje zasebnih vrtcev Slovenije, češ da je namen doseči monopol javnih vrtcev na področju predšolske vzgoje. Na drugi strani ministrstvo pod vodstvom Jerneja Pikala izpostavlja, da zaradi vnovičnega zmanjševanja predšolskih otrok prihaja do dvojnega financiranja, saj morajo občine financirati tako nezasedena mesta v javnih vrtcih kot zapolnjena mesta v zasebnih vrtcih. S spremembami, ki, kot rečeno, še niso v parlamentarni proceduri, želijo na ministrstvu sprejeti tudi ukrepe za učinkovitejše delovanje inšpektorata za šolstvo in šport ter dograditi inštitut varuha predšolskih otrok na domu.

Minister Jernej Pikalo. FOTO: Leon Vidic/Delo
Minister Jernej Pikalo. FOTO: Leon Vidic/Delo

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine