Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Najboljša za volanom sta Anja Kren in Urban Ostrež

AMZS je že šestič zapored organiziral izbor za najboljša mlada voznika v državi.
Najboljša za volanom sta letos Anja Kren in Urban Ostrež. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Najboljša za volanom sta letos Anja Kren in Urban Ostrež. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
19. 5. 2022 | 19:49
4:54

20-letna Ljubljančanka Anja Kren in Urban Ostrež iz Jevnice sta bila v AMZS centru varne vožnje na Vranskem v današnjem finalu že šestega izbora za najboljša mlada voznika Slovenije najboljša. Za nagrado se bosta leto dni vozila vsak s svojim fordom, oktobra pa bosta Slovenijo zastopala na evropskem tekmovanju za mladega voznika, ki bo v Madridu. Po zmagi sta povedala, da mora dober voznik ohraniti mirno kri, Urban pa je dodal, da mobilni telefon med vožnjo nima kaj iskati v roki voznika.

Na izboru za najboljšega mladega voznika lahko sodelujejo mladi do 26. leta starosti. Prvi izbor opravijo preko spletnega testa, ki ga je letos reševalo več kot 2700 sodelujočih. Najboljših petdeset deklet in najboljših petdeset fantov se je uvrstilo v praktični polfinale. Ta je bil aprila prav tako na Vranskem, v današnji finale pa se je uvrstilo deset deklet in deset fantov. Ti so morali izvesti pet različnih vaj, ki so jih zasnovali AMZS, policija in Rdeči križ Slovenije.

Ukrepati so morali tudi v prometni nesreči, pri čemer so morali najprej zavarovati kraj prometne nesreče in nuditi pomoč ponesrečenki. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Ukrepati so morali tudi v prometni nesreči, pri čemer so morali najprej zavarovati kraj prometne nesreče in nuditi pomoč ponesrečenki. FOTO: AMZS/Uroš Modlic

Mladi so morali ukrepati v prometni nesreči, torej zavarovati kraj in nuditi prvo pomoč, opravili so tudi simulacijo izpitne vožnje v prometu, v centru varne vožnje pa so še preverili njihovo vožnjo ob zanašanju, umikanju in parkiranju, voziti so morali slalom z žogo, ki ni smela pasti z nosilca, in natančno parkirati, preizkusili so se tudi v terenski vožnji, kjer so vozili po 60 centimetrov globoki vodi in blatu, hkrati pa paziti, da niso polili vode, ki jo bila v posodi na kesonu.

Terenska vožnja je bila za mnoge prvo srečanje s takim vozilom in takim terenom. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Terenska vožnja je bila za mnoge prvo srečanje s takim vozilom in takim terenom. FOTO: AMZS/Uroš Modlic

Na morje in na večerjo

Vendar ni dovolj, da nalogo opraviš, moraš jo opraviti tudi čim hitreje. Štoparico morajo sprožiti sami, se potem usesti v avto in odpeljati, pojasnjuje vodja varne mobilnosti pri AMZS Erik Logar: »Marsikdaj se je zgodilo, danes sicer ne, da so, ko so se usedli v avto, razmišljali le o času in so se pozabili privezati. To pa je največja napaka, ki jo je možno narediti. Neuporaba varnostnega pasu je tak časovni pribitek, da tudi če si najboljše odpeljal, si na tisti vaji najslabši. Vemo, kakšno je stanje uporabe varnostnega pasu v Sloveniji – preslabo!«

Mladi so morali voziti hitro, spretno med stožci, hkrati pa žoga ni smela pasti iz nosilca. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Mladi so morali voziti hitro, spretno med stožci, hkrati pa žoga ni smela pasti iz nosilca. FOTO: AMZS/Uroš Modlic

Po zmagi sta Anja in Urban povedala, da se na tekmovanje nista kaj dosti pripravljala, da so nekaj prinesle tudi izkušnje. Vaje jima prav velikih težav niso povzročale. »Najbolj adrenalinska je bila vaja s prvo pomočjo, ker je bila nesreča zelo realistična in je bilo treba hitro odreagirati. Sam si bil in se nisi smel z nikomer pogovarjati,« je dejal Urban. Anji, ki ima vozniški izpit slabi dve leti, je bila najbolj zanimiva terenska vožnja: »To niso tako vsakdanje situacije, ki bi jih doživel na cesti.«

Pri natančnem parkiranju so dobili nalogo, da so morali s sprednjim kolesom podreti samo srednji stebriček. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Pri natančnem parkiranju so dobili nalogo, da so morali s sprednjim kolesom podreti samo srednji stebriček. FOTO: AMZS/Uroš Modlic

Urban je vozniški izpit opravil pri šestnajstih letih in potem dve leti vozil s starši: »Mislim, da je to zelo koristno, ker si tako pridobiš veliko izkušenj in preden greš samostojno v avto, že nekaj znaš.« Z avtom, ki sta ga vsak dobila v enoletno uporabo, bo Urban peljal svoje dekle na večerjo, Anja pa razmišlja o izletu na Primorsko. Povedala je, da bo avto zagotovo posodila kdaj tudi svoji sestri Niki, ki je tekmovanje zaključila takoj za njo in dobila e-skiro.

Vožnja po mokri in spolzki cesti. FOTO: AMZS/Uroš Modlic
Vožnja po mokri in spolzki cesti. FOTO: AMZS/Uroš Modlic

Mladi so dobri vozniki

Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa so vozniki začetniki, teh je na današnji dan 15.949, lani povzročili 556 od skupno 17.050 evidentiranih prometnih nesreč. Največ jih povzročijo vozniki med 25. in 34. letom, največ udeležencev pa je umrlo v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili starejši od 64 let. Da so mladi vozniki vedno boljši, potrdi tudi Logar: »Tu se kaže večletno delo z mladimi, ne samo preko tega izbora. Gre za tek na dolge proge. Morda bodo mladi začeli spodbujati tudi starejše generacije, da se začnejo samoizobraževati, da se bo stanje izboljšalo.«

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine