Neomejen dostop | že od 9,99€
20-letna Ljubljančanka Anja Kren in Urban Ostrež iz Jevnice sta bila v AMZS centru varne vožnje na Vranskem v današnjem finalu že šestega izbora za najboljša mlada voznika Slovenije najboljša. Za nagrado se bosta leto dni vozila vsak s svojim fordom, oktobra pa bosta Slovenijo zastopala na evropskem tekmovanju za mladega voznika, ki bo v Madridu. Po zmagi sta povedala, da mora dober voznik ohraniti mirno kri, Urban pa je dodal, da mobilni telefon med vožnjo nima kaj iskati v roki voznika.
Na izboru za najboljšega mladega voznika lahko sodelujejo mladi do 26. leta starosti. Prvi izbor opravijo preko spletnega testa, ki ga je letos reševalo več kot 2700 sodelujočih. Najboljših petdeset deklet in najboljših petdeset fantov se je uvrstilo v praktični polfinale. Ta je bil aprila prav tako na Vranskem, v današnji finale pa se je uvrstilo deset deklet in deset fantov. Ti so morali izvesti pet različnih vaj, ki so jih zasnovali AMZS, policija in Rdeči križ Slovenije.
Mladi so morali ukrepati v prometni nesreči, torej zavarovati kraj in nuditi prvo pomoč, opravili so tudi simulacijo izpitne vožnje v prometu, v centru varne vožnje pa so še preverili njihovo vožnjo ob zanašanju, umikanju in parkiranju, voziti so morali slalom z žogo, ki ni smela pasti z nosilca, in natančno parkirati, preizkusili so se tudi v terenski vožnji, kjer so vozili po 60 centimetrov globoki vodi in blatu, hkrati pa paziti, da niso polili vode, ki jo bila v posodi na kesonu.
Vendar ni dovolj, da nalogo opraviš, moraš jo opraviti tudi čim hitreje. Štoparico morajo sprožiti sami, se potem usesti v avto in odpeljati, pojasnjuje vodja varne mobilnosti pri AMZS Erik Logar: »Marsikdaj se je zgodilo, danes sicer ne, da so, ko so se usedli v avto, razmišljali le o času in so se pozabili privezati. To pa je največja napaka, ki jo je možno narediti. Neuporaba varnostnega pasu je tak časovni pribitek, da tudi če si najboljše odpeljal, si na tisti vaji najslabši. Vemo, kakšno je stanje uporabe varnostnega pasu v Sloveniji – preslabo!«
Po zmagi sta Anja in Urban povedala, da se na tekmovanje nista kaj dosti pripravljala, da so nekaj prinesle tudi izkušnje. Vaje jima prav velikih težav niso povzročale. »Najbolj adrenalinska je bila vaja s prvo pomočjo, ker je bila nesreča zelo realistična in je bilo treba hitro odreagirati. Sam si bil in se nisi smel z nikomer pogovarjati,« je dejal Urban. Anji, ki ima vozniški izpit slabi dve leti, je bila najbolj zanimiva terenska vožnja: »To niso tako vsakdanje situacije, ki bi jih doživel na cesti.«
Urban je vozniški izpit opravil pri šestnajstih letih in potem dve leti vozil s starši: »Mislim, da je to zelo koristno, ker si tako pridobiš veliko izkušenj in preden greš samostojno v avto, že nekaj znaš.« Z avtom, ki sta ga vsak dobila v enoletno uporabo, bo Urban peljal svoje dekle na večerjo, Anja pa razmišlja o izletu na Primorsko. Povedala je, da bo avto zagotovo posodila kdaj tudi svoji sestri Niki, ki je tekmovanje zaključila takoj za njo in dobila e-skiro.
Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa so vozniki začetniki, teh je na današnji dan 15.949, lani povzročili 556 od skupno 17.050 evidentiranih prometnih nesreč. Največ jih povzročijo vozniki med 25. in 34. letom, največ udeležencev pa je umrlo v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili starejši od 64 let. Da so mladi vozniki vedno boljši, potrdi tudi Logar: »Tu se kaže večletno delo z mladimi, ne samo preko tega izbora. Gre za tek na dolge proge. Morda bodo mladi začeli spodbujati tudi starejše generacije, da se začnejo samoizobraževati, da se bo stanje izboljšalo.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji