Koper – Prihodnji teden bodo v Luki Koper začeli graditi več let načrtovani novi, tako imenovani srminski vhod za tovornjake, ki bo bistveno razbremenil tovorni promet na obrobju starega mestnega jedra in bo povečal pretočnost ter logistično učinkovitost pristanišča. Vhod bo gradil Kolektor CPG z dvema partnerjema: Grafistom Koper in GP Krk. Novi vhod bo zgrajen najkasneje v začetku leta 2019, obljubljajo v Luki.
Celo vrsto problemov in ovir so morali premagati v zadnjih več kot petih letih, odkar so pripravili vse za začetek gradnje novega vhoda. Ta ni pomemben le zaradi razbremenitve tovornega prometa iz ožjega mestnega predela Kopra, ampak predvsem zaradi učinkovitejšega, hitrejšega in varnejšega prometa na območju pristanišča. Srminski vhod bo namenjen predvsem drugemu in bodočemu tretjemu pomolu, skozenj pa bodo vozili predvsem avtomobile, les in kosovne tovore, v manjšem delu tudi sipke tovore. Nekoč v prihodnosti bo načrtovani bertoški vhod namenjen zlasti kontejnerjem, aktualni vhod bo ostal predvsem za generalni tovor in bo tovornjakov neprimerno manj, kot jih je zdaj.
100 metrov daljši pomol bo namesto enega milijona omogočil 1,5 milijona pretovora kontejnerjev.
Na srminskem vhodu morajo zgraditi nekaj sto metrov štiripasovne ceste (dva vstopna in dva izstopna pasova), utrditi ploščad in postaviti montažne objekte za varnostnike in carino. Vse to naj bi bilo zgrajeno do januarja 2019, dogovorjena vrednost posla znaša 4,15 milijona evrov.
Luka Koper bo čez pol leta imela nov vhod, pospešila pretočnost in razbremenila tovorni promet na robu mestnega jedra. FOTO: Tomi Lombar
Zelena luč za ključni strateški daljši pomol
Luka pospešeno nadaljuje tudi priprave na podaljšanje prvega (kontejnerskega) pomola, saj je nova uprava uspešno dosegla dogovor s koprskim županom Borisom Popovičem, da se občina ni pritožila na izdano okoljevarstveno soglasje. Tako so že podali vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki bi ga lahko pridobili še letos in prihodnje leto začeli graditi 100-metrsko podaljšanje pomola, kar bo omogočilo pretovor kontejnerjev s sedanjih skoraj milijon na 1,35 do 1,5 milijona zabojnikov TEU. Samo podaljšanje pomola in ureditev privezov bo stala okoli 50 milijonov evrov, gradnja bo trajala dve leti. Celotna vrednost naložbe (z vso opremo, dvigali, tiri, priveznimi mesti in že zgrajenimi skladiščnimi površinami) pa bo znašala 230 milijonov evrov in je trenutno ključen strateški projekt za razvoj koprskega pristanišča. Podaljšanje pomola bo omogočilo izvedbo omilitvenih ukrepov in prispevalo k zmanjšanju vplivov na prebivalce bližnjega mesta, saj bodo po dograditvi tik ob mestu opustili nekaj privezov in večje ladje privezovali samo ob prvem pomolu in v drugem bazenu, ki je dlje od mestnega jedra.
FOTO: Jure Eržen
Kriza se je iz Kopra preselila v Ankaran
Vlada je pred dobrim tednom soglašala, da sme Luka zgraditi nov ro-ro privez v tretjem bazenu, ki bo namenjen predvsem pretovoru avtomobilov. Novi privez bo bliže površinam za skladiščenje avtov, hkrati bo omogočil tudi ureditev priveza za ladje Slovenske vojske, blizu vojašnice v Ankaranu. Zanj že pridobivajo gradbeno dovoljenje in ocenjujejo, da bi morali investirati osem milijonov evrov. Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je s predsednikom uprave Dimitrijem Zadelom podpisal tudi najemno pogodbo, s katero bi Luka lahko poskrbela za skoraj pet hektarov parkirnih površin na parceli 920/1, na skrajnem severnem delu pristanišča. Težava novega ro-ro priveza in omenjenega dragocenega zemljišča za približno 3000 parkirnih mest, pa tudi treh drugih novih parcel, je v tem, da s širitvijo na ankaransko stran niso najbolj zadovoljni v ankaranski občini. To pa zato, ker država nikakor ne prisluhne njihovim zahtevam. Komaj se je Luka otresla problema z odnosom lokalne skupnosti v koprski občini, že je zašla v težave na ankaranski polovici pristanišča.
Komentarji