Neomejen dostop | že od 9,99€
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se je danes sestala z vodstvom Darsa, ki ji je predstavilo razvojne projekte s področja upravljanja prometa. Prepričana je, da bodo z njimi povečali pretočnost avtocest in izboljšali uporabniško izkušnjo. Pomembnost ukrepov za zmanjšanje zastojev je izpostavil tudi predsednik uprave Darsa Andrej Ribič.
To so pomembni projekti, s katerimi bodo lažje reševali izzive na slovenskih avtocestah, je ocenila ministrica. »Avtoceste bodo tako bolj pretočne in lažje prevozne, uporabniki pa bolj zadovoljni,« je dejala v izjavi za medije po srečanju v Darsovem nadzornem centru v bližini Ljubljane.
Posebej je poudarila pomembnost leta 2016 ustanovljenega nacionalnega centra za upravljanje prometa, ki deluje v sklopu ministrstva. Napovedala je prizadevanja za dodatno poenotenje in centralizacijo postopkov.
Del tega je tudi skupno delovanje nacionalnega centra in Darsovega centra v omenjenih prostorih ob štajerski avtocesti in v bližini ljubljanskega avtocestnega obroča. »To bo vozlišče, prek katerega bomo upravljali ceste po vsej državi,« je napovedal Ribič. Stavbo bodo pred tem obnovili; dela pa bodo po njegovih besedah potekala od januarja do predvidoma konca prihodnjega leta.
Ribič je prepričan, da bodo s takšnim vozliščem lažje zmanjševali zastoje na cestah in jih preprečevali. »Smo namreč v obdobju, ko se bodo začela zelo intenzivna dela na ljubljanskem obroču in v okolici, zato pričakujemo kar veliko zastojev. Ravno s temi sistemi in drugimi ukrepi, ki jih imamo na voljo, bi radi čim bolj povečali pretočnost ali jo vsaj ohranili na sedanji ravni,« je dejal.
Dars je podpisal tudi pogodbo o sodelovanju z ljubljansko in mariborsko univerzo pri uvajanju pametnih sistemov upravljanja prometa. Kot enega takšnih je Ribič izpostavil zaznavanje gostote prometa prek optičnega omrežja ob avtocestah in prilagajanje omejitev hitrosti za zmanjševanje zastojev. Za doseganje ciljev na tem področju pa je nujna tudi primerna vozniška kultura vsakega posameznika, je poudaril.
Omenil je sistem sekcijskega merjenja hitrosti, ki ga po njegovih besedah načrtujejo na skupaj petih lokacijah na štajerski, gorenjski, primorski in dolenjski avtocesti. Najpomembnejši cilj vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti je umiriti hitrost na avtocesti na daljših razdaljah in s tem povečati varnost. Sistem bo meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Če bo višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji