Neomejen dostop | že od 9,99€
Predsednica republike Nataša Pirc Musar se je konec tedna udeležila kronanja kralja Karla III. in kraljice Camille. Na posnetkih dogodka in njenih objavah na družbenih omrežjih ni bilo opaziti, da bi bilo ob ceremoniji slabo vreme, kar naj bi bil vzrok, da vladnega falcona po predsednico v London ni bilo. Da leta ni bilo, je bilo razvidno s spletne strani Flightradar24.
Prvi del potovanja do Londona je torej potekal po načrtih, predsednica je s soprogom in ekipo odletela v prestolnico Velike Britanije z vladnim letalom. To se je po neuradnih informacijah nato odpravilo do Stockholma, kjer se je mudil minister za zdravje Danijel Bešič Loredan. Na poti ponj je menda letalo naletelo na nevihto, toča je falcon poškodovala, vendar je posadka menda presodila, da ministra še lahko varno prepelje v Ljubljano, na pot po predsednico pa se nato letalo ni odpravilo, smo izvedeli neuradno.
Na ljubljanskem Letališču Jožeta Pučnika so na naše vprašanje, ali je bil konec tedna kakorkoli moten promet na letališču in ali so zaznali kakšne težave pri letenju na relaciji do Skandinavije in Londona, odgovorili, da v »prometu zaradi vremena ni bilo nikakršnih posebnosti«.
Obrnili smo se še na Arso in preverili, kakšne so bile v soboto popoldne, ko naj bi falcon poletel po predsednico, vremenske razmere. Kot je povedal meteorolog Brane Gregorčič, ni bilo večjih posebnosti, v soboto popoldne so bile posamezne nevihte le na meji med Nizozemsko in Nemčijo.
Na obrambnem ministrstvu, ki upravlja vladno letalo, so zatrdili, da je falcon v petek letel skozi nevihto in utrpel manjše poškodbe.
Kako se je torej predsednica republike s kronanja sploh vrnila v Slovenijo? V njenem uradu so kratki. »Zaradi okvare vladnega letala, ki je bila zaznana po prihodu predsednice republike v London, sta se predsednica in soprog v soboto iz Londona vrnila z letalom slovaške predsednice. Po pristanku v Bratislavi sta se nato v Ljubljano vrnila z avtomobilom. Predsednici Nataša Pirc Musar in Zuzana Čaputová sta čas med skupnim letom namenili koristnemu bilateralnemu pogovoru. Slovaški strani se pri tem iskreno zahvaljujemo za gostoljubje in pripravljenost na pomoč,« so nam sporočili.
Na svojo naslednjo mednarodno pot v Reykjavik se bo slovenska predsednica najverjetneje odpravila v družbi slovaške kolegice in njihovim državnim letalom. Zaradi težav s falconom pa se bo najbrž odločala tudi za potovanja z rednimi letalskimi povezavami.
»Pilot se nevihti lahko izogne, razen če je govora o večji nevihtni celici ali večjem nevihtnem sistemu, ki je dolg stotine kilometrov; komentira Leon Hardi (Neurje.si). »V tem primeru so primorani leteli naravnost skozi nevihtni oblak, ki je lahko tudi močnejše narave. Predvsem supercelične nevihte imajo močnejši vzgornik, kar v praksi pomeni, da se toča v sami bazi oblaka odnaša višje, hkrati pa zaradi močnejših tokov zlahka nabira sloje (postane debelejša). Obstaja možnost, da ob prečkanju nevihtnega oblaka pilot naleti na točo, ki lahko poškoduje letalo. Ob superceličnih nevihtah so v praksi vetrovi oz. tokovi zelo močni, kar je lahko zelo nevarno in za lažje zrakoplove morda tudi usodno, če se pilot odloči za "rodeo" skozi nevihtni oblak,« še dodaja Hardi.
Kaj pa pravijo na obrambnem ministrstvu, ki je zadolženo za upravljanje falcona?
»Letalo falcon je v petek, 5. maja, med letom vzhodno od Londona priletelo v oblak s padavinami, slika na vremenskem radarju letala ni kazala nobenih posebnosti. Po pristanku in pregledu letala pa so bile vidne delne površinske poškodbe letala. V dogovoru s pooblaščeno vzdrževalno organizacijo smo sprejeli odločitev, da letalo preleti na servis v Švico, kjer ga pregledujejo. Letalo bo v najkrajšem možnem času operativno. Letalo je sicer za tovrstne primere škodno zavarovano,« so nam pojasnili.
Varnost letenja je vedno na prvem mestu, dodajajo na obrambnem ministrstvu, zaradi nepričakovanih tehničnih okvar, ki se včasih pojavijo tik pred vzletom letala, pa da so iz varnostnih razlogov primorani let preložiti ali odpovedati. »Take okvare niso pogoste in jih usposobljeno osebje v najkrajšem možnem času odpravi. Letalo sicer vzdržujemo v skladu s predpisi in navodili proizvajalca,« še poudarjajo.
Petkovo slabo vreme nad Veliko Britanijo potrjuje tudi Brane Gregorčič. »Da, tisti dan so bile nevihte,« pravi; to potrjuje tudi radarska slika tistega dne.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji