Po napovedih bi se moralo letos na koprskem potniškem terminalu privezati 88 ladij, na katerih naj bi bilo okoli 130.000 potnikov. Do zdaj jih je slaba polovica prihode že odpovedala, kot kaže, se bo trend nadaljeval. V sosednji Italiji si medtem prizadevajo, da bi izjemno priljubljena križarjenja ohranili pri življenju.
Panoga ladijskih potniških potovanj, ki so pred dvema letoma privabila več kot 30 milijonov potnikov, je od izbruha pandemije covida-19 v krču. Eden od vzrokov so tudi primeri množičnih okužb, ki so se na začetku prvega vala pojavljali na kar nekaj tovrstnih ladjah velikankah.
V Kopru imajo do konca leta še vedno napovedanih 41 ladjarjev oziroma 61.000 potnikov, vendar se ta podatek zaradi odpovedi iz dneva v dan spreminja. »V Koper so z ladjami prihajali predvsem ameriški in britanski turisti, kar tudi vpliva na zagon panoge, ki sicer zelo počasi prehaja v normalne razmere. Upoštevati je treba še vedno različne režime vstopa v države, vezane na protikoronske ukrepe, kar ladjarjem otežuje organizacijo postankov,« pojasni
Sebastjan Šik, predstavnik za odnose z javnostmi v Luki Koper. Kot še omeni, imajo ladjarji za povrhu težave zaradi pomanjkanja kadra, ki si je v času nedelovanja potniškega ladjarskega posla poiskal delo v drugih panogah. Poleg tega sta potrebna kar dva meseca, da ladjo, ki je bila več kot eno leto privezana in neuporabljena, znova pripravijo za sprejem gostov.
Potniki na križarkah so v teh časih precej bolj omejeni, z ladij gredo lahko večinoma le v organiziranih skupinah. FOTO Jorge Guerrero/AFP
Čakajo na sprostitev med Evropo in Ameriko
»Dokler evropske države in Združene države Amerike ne bodo medsebojno poenotile in sprostile omejitvenih ukrepov zaradi pandemije, zagona križarjenj pri nas ne bo,« je prepričan
Janez Maček iz portoroške agencije Atlas Express, ki ponuja lokalne izlete za goste s potniških ladij. V Kopru se največkrat ustavijo križarke, ki imajo na krovu ameriške ali britanske turiste. »Dolgo ne bomo zdržali,« je črnogled sogovornik, ki mu je posel v preteklih letih – vse do pojava pandemije – cvetel.
Po njegovih besedah imajo ladjarji milijardne izgube, nanje pa je vezana še cela vrsta spremljajočih dejavnosti. Vsi poskusi, da bi spet zagnali industrijo križark, so zato zelo pomembni, poudari. Prve potniške ladje v Italiji so izplule lani pozno poleti oziroma jeseni, sprva le z domačimi potniki. Cene so močno spustili, prav tako so precej zmanjšali število potnikov na krovu.
Vsak teden potovanja MSC Splendide
Konec tedna je iz Trsta spet izplula MSC Splendida, luksuzna velikanka z 18 nadstropji, ki bo po načrtih na poti do grškega Krfa obiskala še Ancono, Bari, Dubrovnik in Kotor ter nato potovanje sklenila v tržaškem pristanišču. Pot bo opravljala vsak teden, in sicer še trinajstkrat do konca poletja. V skladu s predpisanimi ukrepi proti pandemiji sprejmejo največ 30 odstotkov od običajno dovoljenega števila gostov, testiranje pred prihodom na krov pa je obvezno.
Po Jadranu zdaj plujejo še tri ladje iz skupine MSC, so poročali tržaški mediji. Njihove ladje so še v zahodnem Sredozemlju, okoli Velike Britanije in v nemških vodah. Pri MSC so tudi napovedali, da bodo kljub negotovim časom v prihodnjih letih investirali v novo floto štirih luksuznih ladij.
Komentarji